Tatuazhi551

Tatuazhi

Faqja 1 e 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Shko poshtė

Tatuazhi

Mesazh  Jon prej 28.05.09 20:05

Tatuazhi

Njė tatuazh ėshtė projektimi me njė ngjyrė tjetėr apo pigment, zakonisht dekorativ ose simbolik, i paheqshėm, nė lėkurė. Ky ėshtė njė lloj i ndryshimit te trupit.



Historia

Ne fakt, tatuazhi eshte nje praktike shume e vjeter.Historiani latin Plini tregon se populli Troci e konsideronte nje shenje lirie te kishte lekuren e tatuar.

Po keshtu mendonin popullatat parakolumbiane, egjiptianet e vjeter, indianet dhe kinezet qe tatuonin ne lekure fytyra vajzash, lule dhe flutura. Se fundi, per Maoret, te tatuoheshe ishte nje rit dhe nje oferte ndaj perendive, qe finalizohej me mbrojtjen nga ana e tyre te te tatuarit dhe te familjes se tij.

Tatuazhi eshte nje "veshje" qe s'hiqet me, gati te na kujtoje deshirat tona me sekrete. Ideograma kineze "Wen" qe perfaqeson tatuazhin do te thote shkrim, pra nje thirrje permanente, nje lutje e vazhdueshme e aktivuar fale pamjes simbolike, me te cilen njeriu identifikohet.

Gjuha e tatuazheve

Motivet qe i shtyjne njerezit te tatuohen jane te shumta dhe shpesh te zorshme per t'u identifikuar. Nje njeri tatuohet per t'u shquar nga te tjeret, per te deklaruar identitetin e tij, por nderkohe per te treguar se i perket nje grupi te caktuar.

Por njeriu mund ta doje tatuazhin edhe per devocion, si nje instrument fetar, apo sic ndodh ne kulturat tribale si nje prove, si nje rit iniciacioni apo perkatesie ndaj nje grupi.

Me tej ka nga ata qe permes tatuazhit realizojne nje deshire ndeshkimi, shprehin nje fajesi reale apo imagjinare sic benin dikur marinaret qe i perdornin tatuazhet si nje stampe te nje fati te veshtire te perbashket.

Ne pjesen me te madhe te rasteve tatuazhet pėrdoren pėr qellime estetike, pa njohur simboliken e tyre. Disa tatuazhe simbolizojne djallin apo gjėrat e tjera satanike, shume te tjera janė me te lehta dhe kanė motive romantike.

Kengetaret e njohura si Madonna dhe Cher, mbajnė tatuazhe me motive indiane dhe kjo lidhet me religjionin e tyre. Shumė te tjerė qe besojnė ne astrologji vendosin simbolin e henes apo diellit, pėr te qenė ne ndikimin e tyre.

Ne Japoni tifozeve u keshillohet qe tatuazhet ti mbulojne pasi ne kulturėn vendase tatuazhet janė te lidhura me kriminalitetin.

Perdorimi i tatuazheve jo rrallė pėrdoret krejt rastesisht.

Nder figurat me te hasura te tatuazheve, janė trėndafili, zemra dhe dielli qe janė simbol i dashurisė, ndėrsa tatuazhe me motive te tilla si : gjaku, thika dhe gjarpri percjellin mesazhe satanike.

Zonat me te preferuara pėr ngjizjen e tatuazheve mbeten, kurrizi, gjoksi, krahu, vithet apo zona te tjera me te ndjeshme, qe kanė gjithashtu edhe rrezik me tė madh nga infeksionet.

Mundesite e ofruara ne tregun e tatuazheve jane te shumta. Mund te tatuosh sirenat, anijet, delfinet dhe thikat e pirateve, te zgjedhura per te sfiduar vdekjen.

Ka tatuazhe dashurie, nje shigjete qe pershkon nje zemer, iniciale te dy te dashuruarve, lule, vizatime komplekse te formuara nga pika, vija dhe forma gjeometrike. Bime dhe kafshe aludojne per nje identifikim me to. Shume te modes jane dhe dielli, hena, simbolet zodiakale qe quhen si fatsjelles me veti magjike dhe mbrojtese. Edhe ngjyrat kane gjuhen e tyre.


Edituar pėr herė tė fundit nga Jon nė 13.03.11 14:30, edituar 1 herė gjithsej

Jon

1315


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Tatuazhi

Mesazh  Jon prej 28.05.09 20:33

Tatuazhet e Veriut

"Luleboje" tė gdhendura mbi shpinė tė dorės

Tatuazhet i kemi njohur relativisht vonė. Nė fillim nga djemtė e lagjes qė ktheheshin nga ushtria. Ata tregonin me krenari o krahun, o parakrahun e tyre, ku me siguri do tė qe gdhendur ose ndonjė tank, ose ndonjė spirancė dhe mė rrallė ndonjė femėr me goxha tė ndenjura.

Pastaj erdhi shpėrthimi i modės sė tatuazheve qė janė njėsoj si ato simbolet aziatike qė mbajnė tė rinjtė anė e kėnd globit. Me pak fjalė, na ishte krijuar bindja se tatuazhet mes nesh janė gjė relativisht e re. Porse ka qenė njė bindje e gabuar.

Mjafton tė shfletojmė njė dorėshkrim tė vjetėr dhe ndėrrojmė sakaq mendim. Janė malėsorėt e Veriut ata qė na bėjnė tė ndryshojmė mendje. Njė simbol nazist pėr kohėn tonė pėr ta nuk ėshtė veēse "dilli i Hotit", ose "drita e dillit t‘Zotit", apo njė yll, qė pėr ne ėshtė i Davidit hebre, pėr ta ėshtė "hylli i Pejgamerit".

Pėr ta nuk ekziston fjala eklips. Pėr ta njė rreth i ndarė nė tė bardhė e tė zezė nuk ėshtė gjė tjetėr veēse "hana qi xen dillin" dhe kur ndodhte kjo, atėherė diēka e mbarė do tė vinte me siguri. Njė botė e mbushur me simbole, me besime dhe frikė, me dėshira dhe urime, kjo ėshtė bota e tatuazheve tė malėsorėve tė Veriut.

Nėse i kundron gjatė kėto tatuazhe, qė kanė ardhur nga thellėsitė e shekujve, duket sikur kridhesh nė atė atmosferėn e brymtė tė maleve tė Veriut tonė, atje ku koha nuk ecėn aq shpejt sa poshtė ndėr fusha e qytete, atje ku janė tė pėrziera bashkė predikimet e priftit a tė hoxhės me legjenda tė stėrlashta. Malėsorėt tanė vetėm vonė e kanė mėsuar fjalėn tatuazh.

Pėr ta simbolet qė mbanin nė trupin e tyre ishin thjesht "luleboje", pra zbukurime tė bėra me bojė, tė cilat sjellin fat e largojnė shpirtrat e kėqij qė i sillen rrotull ēdo njeriu. Nė disa raste ata tatuazhin e kanė quajtur thjesht "lule e bame me ferrė". Ferrė nė kėto anė i thonė gjembit tė madh me tė cilin bėheshin tatuazhet. Boja ėshtė nė tė shumtėn e herėve e zeza dhe ishte po nga ai lloj qė pėrdorej pėr tė ngjyrosur mėndafshin.

Nuk mund t‘ua paraqesim kėto tatuazhe pa folur pėr njeriun qė i ka mbledhur ato pėr mė shumė se tridhjetė vjet. Imagjinoni sikur sa herė tė njiheni me njė njeri, ta shikoni atė ngultas nga shpina e dorės. "Shumė i bukur. Kur e keni bėrė dhe kush ua ka bėrė? Ē‘do tė thotė kjo shenjė"? Kėtė pyetje personazhi ynė e ka pėrsėritur me qindra herė nė mė shumė se tridhjetė vjet ndėr kasolle fshatarėsh apo mbi karroceri kamionėsh, nė errėsira kullash, apo mes barinjve nė bjeshkė. Ai quhet Gėzim Uruēi, kėtij duhet t‘ia dimė pėr nder kėtė zbulim shumė tė rėndėsishėm etnologjik.

Sė bashku me emrin e tij lind edhe vėshtirėsia mė e madhe e kėtij shkrimi. Ėshtė vėshtirė tė shkruash pėr Gėzim Uruēin, sepse ai nė fakt ka shkuar dy jetė paralele. Qė t‘i rrėfesh tė dyja, do tė duheshin disa gazeta tė marra sė bashku. Njėra ishte ajo qė e lidhte me malin, me shpellat, me aparatin e tij fotografik tė pandarė, me makinėn e tij tė shkrimit, me librat dhe me studimet e panumėrta, me sportin dhe muzikėn. Kjo ishte pjesa e mbarė e jetės sė tij, ajo qė e bėnte tė ndihej mirė dhe qė do tė dėshironte tė zgjaste pa fund. Jeta e tij e dytė ishte e pėrditshmja, ajo qė e dėrgonte sa nė fermė si punėtor i thjeshtė, pastaj si nxėnės kėpucar, mė vonė si xhenerik e mekanik. Kjo ka qenė pėr shumė dekada jeta e pėrditshme e Gėzim Uruēit, njė betejė pa fund pėr tė mbajtur familjen e tij.

"Aventura" e tij mė e fundit ishte mposhtja e njė sėmundjeje tė rėndė qė e mbajti tė paralizuar pėr disa vjet. Duke u ēapitur na vė pėrpara njė mal me dorėshkrime. "Janė afro 15 dorėshkrime. Kėto tė gjitha i kam gati pėr botim. Ma shumė janė tė etnokulturės, speleologjisė dhe alpinizmit, por ka edhe ndonjė gjė letrare".

Kėshtu u njohėm me tatuazhet e Veriut qė feksnin menjėherė nė grumbullin e madh tė letrave. "Katalogu i tatuazheve te shqiptarėt", ėshtė titulli i dorėshkrimit qė i pėrmbledh. Njė pjesė shumė tė vogėl tė tyre po e botojmė me shpjegimet e thjeshtuara, duke ruajtur dialektin gegnisht tė mbartėsve. Nė origjinal ato janė shumė herė mė tė detajuara.

Sikurse do ta shihni, emrat e mbartėsve tė kėtyre "lulebojėve" janė shėnuar vetėm me iniciale. Gėzimi ka dashur t‘i ruajė malėsorėt nga ndonjė pasojė e mundshme. Asokohe tė thoshe Krisht apo Pejgamber ishte njėsoj sikur t‘ia vije vetė prangat vetes, pa le t‘i kishe tė ngulitura fort nėn lėkurėn tėnde kėto simbole.

Kjo qė do tė shihni nuk ėshtė veēse njė fije shumė e vogėl nga puna kolosale qė ka bėrė ky njeri i habitshėm. Sekush prej nesh, qė kemi vetėm njė jetė nė kėtė tokė, lė gjėra pas. Disa mbeten, disa harrohen. Imagjinoni se ēfarė ka lėnė pas njeriu tė cilin e cilėsuam "me dy jetė".

Nr. 25

L.K.U., e datėlindjes 1898, bijė e Thethit. Nga fshati Nikē i Kelmendit. Monogramin e saj nė dorėn e djathtė ajo e quan "Tbani (kasollja nė stan) i babės nė Qafė Pejė me dritė t‘diellit t‘Zotit". Kėtė tatuazh ia ka punuar njė shoqe e saj nga Thethi. Ėshtė shkruar me bojė tė zezė (regjistruar mė 14 shkurt 1971).

Nr. 26

P.N.P., e datėlindjes 1890, bijė e Shoshit. Me banim nė Nikē tė Kelmendit. Tatuazhin nė dorėn e saj tė djathtė ajo e quan "Tbani (kasollja nė stan) n‘bjeshkė i mbuluem dhe me diellin plak n‘pullaz (nė ēati)". Nuk tregon se kush ia ka punuar. Ėshtė punuar me bojė blu. "Me mereqep shkollet", thotė mbartėsja e saj (14 shkurt 1971).

Nr. 27

A.M.P., e datėlindjes 1899, bijė nga Lotaj. Banuese nė Nikē tė Kelmendit tė Shkodrės. Figurėn nė dorėn e saj tė djathtė ajo e quan: "Dilli i Zotit". Atė ia ka punuar njė kushėrirė e saj, ndėrsa ndodheshin nė bjeshkė. Tatuazhi ėshtė punuar me bojė blu (15 shkurt 1971).

Nr. 55

F.K.I., e datėlindjes 1920, nga Dajēi i Bregut tė Bunės sė Shkodrės. Kėtė tatuazh nė dorėn e saj tė djathtė mbartėsja e interpreton si "Kryqi i Fatit" dhe emrat e burrit tė saj, Markut dhe tė sajin, File. Tatuazhin e ka punuar vetė i shoqi i saj me bojė tė zezė mėndafshi (11 gusht 1972).

Nr. 56

T.M.I., e datėlindjes 1918, bijė nga Bushati, banuese nė Dajē tė Bregut tė Bunės. Tatuazhin e saj mbi dorėn e djathtė ajo e quan: "Dilli i Shenjtės Mari". Ia ka punuar i shoqi pas martesės me bojėn e zezė tradicionale tė mėndafshit ( 11 gusht 1972).

Nr. 57

M.F.P., e datėlindjes 1900, nga Dajēi i Bregut tė Bunės. Kėtė figurė nė dorėn e saj tė djathtė bartėsja e quan: "Kur dilli xen hanėn". Ajo nuk ka asnjė ide se ēfarė mund tė jetė eklipsi. Thotė se edhe gjyshja e saj nga Nėnshati i Zadrimės e ka pasur njė tė ngjashėm. Vetė gjyshja ia ka bėrė mbesės atėherė kur kjo e fundit ishte vajzė e re, vetėm pak muaj para martesės. Tatuazhi ėshtė punuar me bojė tė zezė mėndafshi. Mbartėsja na tregon se kur ishte e vogėl, ajo kishte parė nė shumė zona tė Zadrimės gra dhe vajza qė kishin tė punuara tatuazhe tė tilla, "me dill e hanė", por edhe me vetėtima e yje tė vegjėl, por pėrse i bėnin, ajo nuk di ta shpjegojė (11 gusht 1972).

Nr. 58

F.N.K., i datėlindjes 1899, nga Pentari i Bregut tė Bunės nė Shkodėr. Tatuazhin qė mban nė dorėn e tij tė djathtė ai e shpjegon kėshtu: "M‘nimo o Zot, me e dashtė Marijen me gjithė zemėn". Tatuazhi ėshtė punuar nga njė kushėri i tij nė Suka tė Dajēit pas katėr vjetėsh martesė. Vitet e martesės pėrfaqėsohen nga katėr kryqet e vegjėl. Tatuazhi ėshtė punuar me bojė tė zezė mėndafshi (13 gusht 1972).

Nr. 59

M.K.K., e datėlindjes 1908, nga Pentari i Dajēit tė Bregut tė Bunės nė Shkodėr. Tatuazhin e ka nė dorėn e djathtė. Sipas saj, kryqi i thyer ėshtė "dilli i Hotit n‘Malėsi t‘Madhe", kurse dy inicialet janė germat e para tė emrit tė saj, Marije dhe tė tė shoqit, Matish. Ky tatuazh ka tė njėjtin autor, kushėririn e tė shoqit nga Suka e Dajēit. Katėr kryqet dhe rrethi i vogėl tregojnė se tatuazhi ėshtė bėrė pas pesė vjetėsh martesė. Rrethi nuk ėshtė gjė tjetėr veēse njė vit burg qė kaloi i shoqi, Matishi, nė Burgun e Podgoricės. Dėnimi erdhi pas njė sherri qė Matishi pati me njė malazez nga Tivari, ndėrsa po peshkonte nė Bunė. Tatuazhi ėshtė punuar me bojė shkrimi tė zezė italiane (13 gusht 1972).

Nr. 60

M.P.K., e datėlindjes 1887, bijė nga Kukli i Lezhės, banuese nė Pentarė tė Bregut tė Bunės. Tatuazhin e saj mbi dorėn e djathtė ajo e shpjegon kėshtu: "Peshku i Shejtit Jezu Krisht me dill tė Zotit, nė gojė qė po i jep jetė". Sipas saj, ajo, nėna e saj dhe shumė gra tė tjera e kanė kopjuar nga njė gravurė e kishės sė msheftė nė Malin e Kakarriqit, nė tė cilėn Dom Ndre Zadeja bėnte meshė "kur pat hy serbi n‘Shkodėr". "N‘atė kohė shumė kisha nė Zadrimė u vodhėn e u plaēkitėn. Unė vetė kam pasė marrė pjesė nė shumė mesha nė Kishėn Shpellė tė Malit tė Kakarriqit", thotė mbartėsja e tatuazhit, i cili ėshtė punuar me bojė tė zezė (13 gusht 1972).

NR. 61

L.P.M., e datėlindjes 1903, nga Shirgji i Bregut tė Bunės. Kėtė figurė bartėsja e quan thjesht "kryqi me rreze". Ėshtė punuar nga njė shoqe e saj me bojė tė zezė (15 gusht 1972).

Nr. 62

K.F.I., i datėlindjes 1908, nga Shirgji i Bregut tė Bunės. Tatuazhin e tij mbi dorėn e djathtė ai e quan: "Kryqi i shpirtit tė Zotit, nė kishė t‘rrėnueme tė Shirgjit nė Breg tė Bunės". Tatuazhi ėshtė bėrė nga njė shok i tij, i cili ka kopjuar motive nga muret e rrėnuara tė kėsaj kishe. Tatuazhi ėshtė punuar me bojė qielli tė errėt. Bartėsi i tij ėshtė i njohur nė krejt zonėn si interpretues popullor me gjethe (15 gusht 1972).

Nr. 63

M.K.I., e datėlindjes 1918, nga Shirgji i Bregut tė Bunės. Ėshtė bashkėshortja e K.F.I.-sė. Ky ėshtė munduar qė tė bėjė me tė shoqen tė njėjtėn gjė qė shoku i tij pat bėrė me tė. Mbartėsja thotė se ky tatuazh i pėlqen shumė, sepse atė ia ka bėrė i shoqi kur ishin tė rinj. Tatuazhi ėshtė me bojė tė zezė (15 gusht 1972).

Nr. 73

M.K.Gj., i datėlindjes 1892, nga Nikēi i Kelmendit. Tatuazhin mbi dorėn e tij tė majtė e ka bėrė vetė nė kohėn e Luftės sė Parė Botėrore, apo "Italisė sė Parė" sikurse e mban mend ai vetė. Asokohe ai ishte ushtar me pagesė nė Shkodėr. Tatuazhin e tij mbartėsi e shpjegon si "Bajraku Shqiptar Katolik". Ėshtė pėrdorur bojė e zezė italiane (20 korrik 1975).

Nr. 74

P.T.V., i datėlindjes 1899, nga Nikēi i Kelmendit. Tatuazhin nė dorėn e tij tė djathtė ai e shpjegon: "Shqypja e Shqypnisė". Atė ia ka punuar njė kushėri i tij nė Vukėl. Ėshtė pėrdorur bojė e zezė "kinash" (njė lloj bime me kokrra tė zeza)dhe u regjistrua mė 20 korrik 1975.

Nr. 75

A.L.S., e datėlindjes 1882, nga Nikēi i Kelmendit. Tatuazhi qė ajo mban mbi dorėn e djathtė paraqet sipas saj "Shenjtat e Krishtit me dill tė gjyshave tė Hotit". Tatuazhi ėshtė punuar nga djali i xhaxhait tė saj, Martini, "i cili asht vra nė Andrijevicė nga shkjetė pėr me na i vjedhė bagėtitė". Tatuazhi ėshtė punuar me bojė tė zezė (20 korrik 1975).

Nr. 76

L.P.M., e datėlindjes 1907. Tatuazhin e saj nė dorėn e majtė me dafinė ("me gjeth larit") ajo e shpjegon kėshtu: "Ky asht gjethi i shenjtė i ditės sė bekimit tė tė Lartit". Ėshtė punuar nga nėna e saj para se vajza tė martohej, si ogur i mirė "qė t‘i shkonte jeta bukur e erėmirė". Tatuazhi ėshtė punuar me bojė tė zezė (2 korrik 1975).

Nr. 77

A.M.K., e datėlindjes 1889, nga Vukli i Kelmendit. Tatuazhin e saj mbi dorėn e djathtė ajo e quan thjesht: "Peshku i t‘Shejtit Jezu". Ėshtė punuar me bojė tė kaltėr nga njė kushėrirė e saj, kur mbartėsja ishte ende vajzė e re (22 korrik 1975).

Nr. 78

F.N.P., e datėlindjes 1897, nga Vukli i Kelmendit. Tatuazhin qė mban nė dorėn e saj tė djathtė e quan "Peshku i tė madhit Zot, me dill t‘Hotit". Tatuazhin ia ka punuar gjyshja e saj kur ishte vetėm 14 vjeē. Kur e pyetėm pėr "Dillin e Hotit apo tė Gjyshave t‘Hotit", ajo na u pėrgjigj se "qyshse asht kriju dyrnjaja, dilli asht pituru qeshtu. Bile dhe bajrakun e kanė pasė me nji dillė tė madhe dhe dy buēa (gjarpėrinj) anash. Pa shqiponjė. Atje dhe nė tė tanė Malėsinė e Madhe edhe gurt e vorreve i piturojnė me to, se janė gjanat ma tė shenjta pėr to" (22 korrik 1975).

Nr. 79

A.K.V., nga Nikēi i Kelmendit. Tatuazhin e ka punuar vetė mbi dorėn e majtė. Ajo e quan "lule bjeshke" dhe nuk bėn asnjė koment tjetėr (23 korrik 1975).

Nr. 80

N.D., e datėlindjes 1899, e besimit mysliman, nga Nikēi i Kelmendit. Mbartėsja e ka nė dorėn e djathtė. Ėshtė punuar nga e ėma kur ishte vajzė e re, pėr ta ruajtur Zoti, "se kam qenė vajzė shumė e shkathėt". Ajo vetė kėtė shenjė e quan "Ylli i hazretit Pejgamerit me dill tė Hotit". E mban tė fshehur nga tė tjerėt, sepse ka njė nip komunist dhe ka frikė se mos i prish punė (23 korrik 1975).

Nr. 81

G.F.M., nga Nikēi i Kelmendit. Shenjėn qė ajo mban nė dorėn e saj tė djathtė e quan "Kryqi nė bjeshkė tė Jamės". Ėshtė punuar nga i shoqi me bojė tė zezė (23 korrik 1975).

Nr. 172

M.K.N., e datėlindjes 1920, nga Gomsiqja e Vaut tė Dejės. Tatuazhin mbi dorėn e saj tė djathtė e quan "Zemra e Jezu Krishtit" (17 shtator 1981).

Nr. 173

A.P.M., e datėlindjes 1917, nga Gomsiqja e Vaut tė Dejės. Tatuazhin mbi dorėn e saj tė djathtė kjo malėsore e quan "Zemra e Krishtit" (17 shtator 1981).

Nr. 174

K.F.P., e datėlindjes 1910, nga Gomsiqja e Vaut tė Dejės. Tatuazhin qė mban mbi dorėn e saj tė djathtė malėsorja e quan "Kryqja e Krishtit". Tatuazhin ia ka punuar me bojė blu njė kushėriri i saj nė Mazrek (17 shtator 1981).

Nr. 175

Z.K.P., nga Gomsiqja e Vaut tė Dejės. Ky malėsor, brigadier i blegtorisė, na rrėfen se kėtė tatuazh e kishte bėrė nė nderim tė gruas sė tij, me tė cilėn ishte dashuruar nė aksionet nė hekurudhė. Ėshtė punuar me bojė tė zezė kineze (17 shtator 1981).

Nr. 177

L.P.N., e datėlindjes 1923. Malėsorja qė e mban tatuazhin nė dorėn e saj tė djathtė jep kėtė shpjegim: "Zemra e tė lumit Krisht" (19 shtator 1981).

Nr. 178

S.P.P., e datėlindjes 1900, nga Mnella nė Hajmel tė Shkodrės. Malėsorja e moshuar na thotė se tatuazhi qė ajo mban nė dorėn e djathtė, ka kėtė shpjegim: "Hana me zemrėn e Krishtit". Tatuazhin e ka punuar njė shoqe e saj nga Bregu i Matės (20 shtator 1981).

Nr. 179

L.M.K., e datėlindjes 1898, nga Mnella e Hajmelit nė Shkodėr. Kjo malėsore na informoi se edhe gjyshja e saj dhe plot tė moshuara qė ajo mbante mend nė tė gjithė fshatrat e Malit tė Rrencit, qė nga Shėngjini e deri nė malin Kolaj nė Velipojė, mbanin tė tilla "luleboje" (tatuazhe). Tatuazhin mbi dorėn e saj tė djathtė ajo e quan: "Dilli dhe hana e tė lumit Krisht" (20 shtator 1981).

Nr. 180

N.F.P., i datėlindjes 1905, nga Mnella e Hajmelit tė Shkodrės. Fshatari kėtė tatuazh mbi dorėn e tij tė djathtė e quan: "Zemra dhe gozhda e Krishtit". Ėshtė punuar me bojė tė zezė (20 shtator 1981).

Fatos Baxhaku

Jon

1315


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Tatuazhi

Mesazh  Jon prej 28.05.09 20:50

Tatuazhet, figurat dhe vendet me tė preferuara

Pikturimet e ndryshme nėpėr trup dhe pirsinget janė bėrė tashmė shumė tė pranishme nė modėn tonė. Ato pėlqehen si nga femrat ashtu edhe nga meshkujt. Truke dhe tipat e ndryshėm tė operacioneve plastike janė pranuar deri diku nga shoqėria jonė.

Nė vendimin tone moda e tatuazheve dhe e piercingve filloi tė pėrhapej gjerėsisht pas viteve ‘90-tė. Megjithatė, historia dėshmon se pikturimi i trupit dhe bėrja e vrimave nė tė, ėshtė forma mė antike dhe origjinale e shprehjes sė krijimtarisė njerėzore. Tė vendosish njė pirsing ose tė trukosh njė tatuazh janė njė nga gjėrat mė tė preferuara nė modėn tonė, duke marrė modele nga stile tė modave tė tjera.

Simbolika

Nė pjesėn mė tė madhe tė rasteve tatuazhet pėrdoren pėr qėllime estetike, pa njohur simbolikėn e tyre. Disa tatuazhe simbolizojnė djallin apo gjėrat e tjera satanike, mjaft tė tjera janė mė tė lehta dhe kanė motive romantike. Vipat e njohur mes tyre Madona dhe Sher, mbajnė tatuazhe me motive indiane dhe kjo lidhet me religjionin e tyre. Shumė tė tjerė, qė besojnė nė astrologji vendosin simbolin e hėnės apo diellit, pėr tė qenė nė ndikimin e tyre. Nė Japoni tifozėve u kėshillohet qė tatuazhet ti mbulojnė, pasi nė kulturėn vendase tatuazhet janė tė lidhura me kriminalitetin.

Figurat

Pėrdorimi i tatuazheve jo rrallė pėrdoret krejt rastėsisht. Njė prej risive tė modės, e ashtuquajtura “Fifteen”, hodhi nė treg dy vjet mė parė xhinset me bel tė zhvendosur, ku tatuazhet dhe pirsing-et ishin pjesė e menusė qė zgjidhnin personat qė ndiqnin kėtė modė. Ndėr figurat mė tė hasura tė tatuazheve, janė trėndafili, zemra dhe dielli qė janė simbol i dashurisė, ndėrsa tatuazhe me motive tė tilla si: gjaku, thika dhe gjarpri pėrcjellin mesazhe satanike. Zonat mė tė preferuara pėr ngjizjen e tatuazheve mbeten, kurrizi, gjoksi, krahu, vithet apo zona tė tjera mė tė ndjeshme, qė kanė gjithashtu edhe rrezik mė tė madh nga infeksionet.

Vipat

Tatuazhet nuk janė mė pėr bandat e engjėjve tė ferrit. Jo, ato janė zvarritur nga puset e bitumit dhe janė ngjitur nė shpatullat, krahėt dhe vithet e femrave mė magjepsėse tė Hollivudit.

Ndoshta keni menduar prej kohėsh tė bėni njė tatuazh, por keni qenė tė pavendosur se cili do tė ishte kujtimi qė do ta mbanit gjatė gjithė jetės nė trup. Ndoshta ato nuk ju pėlqejnė aspak ti keni mbi vete, megjithatė i shikoni figurat e tė tjerėve me kėnaqėsi. Tatuazhi, ose pigmentimi i lėkurės ėshtė njė shenjė e krijuar duke futur njė pigment nė lėkurė pėr qėllime dekorative.

Ato praktikohen nė tė gjithė botėn. Indigjenėt e Japonisė i vizatojnė ato nė fytyrė, po kėshtu edhe polinezianėt, fiset nė Filipine, Borneo, Afrikė, Kinė dhe shumė vende tė tjera, prej tė cilave e marrin origjinėn shenjat dhe simbolet e pakuptueshme. Pėr shkak se prishet mbrojtja e lėkurės, tatuazhet kanė edhe rreziqe shėndetėsore, ku duhet pėrmendur infeksioni dhe reaksionet alergjike.

Edhe pse tatuazhet janė permanente, ėshtė e mundur tė hiqen apo tė modifikohen, ashtu siē kanė bėrė shumė prej kėtyre personazheve. Rreziku qė shfaq pėr shėndetin heqja ėshtė edhe mė i lartė, pėr shkak se kryhet me lazer, qė reagon me bojėn e tatuazhit, duke e shpėrbėrė atė.

Albania

Jon

1315


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Tatuazhi

Mesazh  Jon prej 28.05.09 20:57

Tatuazhet, rritet numri i tė penduarve qė i kanė bėrė

Vazhdon tė rritet numri i personave qė bėjnė tatuazhe. Nė Shtetet e Bashkuara tė Amerikės, vetėm nė grupmoshėn e tė rinjve ky target pėrbėn 25% tė popullsisė.

80% e personave qė kanė njė tatuazh shprehen tė kėnaqur me vizatimin nė trupin e tyre, megjithatė vėrehet njė rritje e personave qė po shfaqin shenja pendese, e kjo vėrehet kryesisht tek femrat.

Tatuazhi dikur ka qenė njė shenjė dalluese e marinarėvė dhe personave qė shėtisnin botėn, njė markė e pėrhershme qė tregonte njė kategori personash, dhe thuajse vetėm meshkuj. Mė pas u bė e modės, pasi bėhej kryesisht nga njerėz tė fushės sė spektaklit tė cilėt i bėnin tatuazhet nė ato pjesė tė trupit qė ngjallnin mė shumė kuriozitet.

Tashmė tatuazhi kryhet kudo dhe nga kushdo qė ka dėshirė duke humbur kėshtu kuptimin origjinal tė tij dhe duke u kthyer kryesisht nė njė ēėshtje estetike. Megjithatė, nė rradhėt e ushtrisė sė tatuazheve kanė filluar tė vėrehen shenjat e para tė pendimit dhe janė kryesisht gratė ato qė duan tė kthehen mbrapa.

Kėtė fakt e tregon edhe njė studim i bėrė nga kėrkuesit e Texas Tech University tė cilėt pasi vėrejten se 1 ne 4 amerikanė tė moshės nga 18 deri ne 30 vjeē ka njė tatuazh, iu drejtuan klinikave kryesore tė Arizonės, Kolorados, Masaēusets dhe Teksasit ku kryhen terapi me lazer pėr heqjen e tatuazheve.

Nė kėto klinika studiuesit vunė re njė pėrqendrim tė lartė tė grave; 2/3 e personave qė duan tė heqin pėrgjithnjė tatuazhet i pėrkasin universit rozė. Profili tipik i personave qė kanė kryer tatuazh i pėrket njė femre e cila ka kryer vizatimin nė trup rreth moshės 20 vjeē dhe kur ka shkuar rreth tė 30-ave vendos tė bėjė njė hap mbrapa dhe tė heqė atė ēka ka vizatuar nė trupin e saj, duke iu nėnshtruar seancave tė njėpasnjėshme tė cilat bartin rrezikun e iperpigmentimit.

Kėrkimi, i publikuar nė faqet e gazetės “Archives of Dermatology” nxjerr nė pah dhe arsyet e pendimit, duke treguar se edhe pse bėhet fjalė pėr njė fenomen tė pėrhapur, tatuazhi vazhdon tė krijojė probleme sociale.

I papėrshtatshėm pėr njė martesė ose nė raste tė veēanta, jo estetike pėr disa veshje; sipas Myrna Armstrong tatuazhi vazhdon tė pėrfaqėsojė njė rrezik social pasi ekziston njė paragjykim nė lidhje me kėtė ēėshtje viktima tė sė cilės janė kryesisht gratė.

Tashmė nė vend tė biznesit tė tatuazheve mund tė lindė biznesi i heqjes sė tyre.

Jon

1315


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Tatuazhi

Mesazh  Jon prej 28.05.09 21:02

Tatuazhet, tashmė njė biznes nė krizė

"Piktorėt" e trupit nė plazhin e Durrėsit ankohen pėr rėnie fitimi: Njerėzit nuk kanė

Nė shpatull, mbi gjoks, kraharor, qafė apo nė fundshpinė, pikturat mbi trup vazhdojnė tė jenė sėrish tendenca e trupave tė zhveshur. Tė kesh njė tatuazh pėr shumė tė rinj do tė thotė tė ndjekėsh modėn, ritmin e kohės, por edhe tė kesh nė lėkurėn e nxirė nga dielli diēka tė bukur pėr tė ekspozuar. Kuptohet, pėrveē linjave trupore.

Edhe pse jo cilėsore tatuazhet e pėrkohshme, nė dallim nga ato qė zgjasin gjithė jetėn, janė gjithnjė e mė tė kėrkuara nė plazhet e mėdha ku tė qenit seksi patjetėr qė kėrkon dhe njė pikturė tė errėt tė fiksuar nė pjesėt mė tė ekspozuara tė trupit. Po shpesh dėshira pėr tė qenė pjesė e tendencės sė stinės sė nxehtė pėrplaset me rėnien e fuqisė ekonomiko-financiare tė familjes shqiptare.

Inflacioni qė ka shtrirė tentakulat e tij kudo nė shoqėrinė shqiptare, ndihet edhe kėtu. Tė ashtuquajturit artistė tė tatuazheve nė plazhin e madh tė Durrėsit dėshmojnė se nė 3-4 vitet e fundit ky ėshtė sezoni mė i dobėt pėr sa i pėrket fitimit.

Raporti i tė rinjve qė kėrkojnė tė kenė njė tatuazh nė trupat e lakuriqosur e tė nxirė me ata qė e realizojnė tatunė nė trup ėshtė i thellė. "Kėrkesat janė tė mėdha, po kur mėsojnė pėr ēmimet stepen dhe shumė prej tyre largohen. Nuk kanė lekė pėr tė plotėsuar dėshirėn e tyre", tregon Fredi, njė i ri nga Berati qė pas njė eksperience nė Greqi e ushtron aktivitetin sė bashku me njė shokun e tij nė brezin ranor tė Durrėsit, qytetit ku prej vitesh ka zhvendosur jetėn e tij. Punon vetėm gjatė verės, pasi kjo ėshtė dhe stina e artė pėr tatuazhet.

Nė tė vėrtetė, tė paguash njė tatuazh qė nė varėsi tė madhėsisė qė kushton nga 400-2500 lekė tė reja nuk ėshtė pak, veēanėrisht po tė mendosh qė boja e cila pėrdoret nuk ėshtė fort cilėsore. Tatuazhi shpesh nuk arrin tė qėndrojė nė trup as njė javė dhe paratė pėr ta bėrė tė kanė shkuar dėm. Koha e ekspozimit nuk ka qenė e duhura, ndėrsa tė duhet tė ribėsh njė tjetėr pėr tė qenė rishtas tip "trendy".

Pėrgjatė plazhit tė madh tė Durrėsit, nė pjesėn e lagur tė rėrės, mes ujit dhe ēadrave, gjen 3-4 ēadra tė atyre qė sigurojnė fitimet e stinės nėpėrmjet tatuazheve. Sokoli dhe Fredi tregojnė se ky vit ėshtė i varfėr nė tė ardhura: "Bėjmė rreth 30 tatuazhe nė ditė". Po tė llogarisėsh paratė e siguruara nuk duken pak pėr njė ditė tė zgjatur pune nga paraditja deri nė mbrėmje, kur largohen dhe pushuesit e fundit.

Megjithatė, ata janė tė pakėnaqur. "Vitet e kaluara nuk merrnim dot frymė. Qėndronin nė radhė pėr tė bėrė tatuazhe, tani pyesin shumė dhe largohen. S‘ka para", vazhdon Fredi, ndėrsa shoku i tij ėshtė pėrqendruar nė realizimin e njė tatuazhi nė pjesėn e brendshme tė parakrahut.

Arti i trupit mbetet ende sugjestiv pėr shumė persona, veēanėrisht pėr moshat e reja. Me kalimin e viteve, gjithnjė e mė shumė tė interesuarit pėr tatuazhe braktisin dėshirėn pėr tė pasur njė tė pėrhershėm dhe zgjedhin ato qė zgjasin veē pak javė.

Gjithnjė e mė shumė tė rinjtė zgjedhin tatuazhet me bojė, tė cilat nė rastin mė tė mirė rezistojnė rreth dy javė. Njė pendim qė vjen shpesh me rritjen nė moshė a me ndryshimin e preferencave pėr llojin e tatuazhit tė gdhendur nė trupin tėnd e bėn tė dhimbshėm procesin e zhbėrjes, pėrtej pendimit qė i paraprin.

Frika nga infeksionet e mundshme tė transmetuara ndaj pėrdorimit tė gjilpėrave kolektive pėr klientėt ende nuk ėshtė e pranishme te tė gjithė dashamirėsit e artit tė lėkurės. Mė shumė i frikėsohen asaj qė do tė ndodhė nė tė ardhmen me ngjarjen a personin qė simbolizon tatunė e zgjedhur, por edhe me moshėn qė kalon dhe pamjen qė mund tė ketė njė trup me lėkurė tė rrudhur ku tatuazhi katranoset dhe tė shėmton fisnikėrinė e moshės.

Teksa bėn njė tatuazh tribal, njė pushuese 19-vjeēare nga Tirana, tregon pėr gazetėn se kishte dėshirė tė bėnte inicialet e emrit tė tė dashurit, po pastaj ndryshoi mendje. Njė shoqe mė e rritur i sugjeron diēka tjetėr dhe tė pėrkohshme nė emėr tė dashurisė, "pasi lidhjet nuk zgjasin pėrjetėsisht".

Ndėrkaq, ata qė bėjnė tatuazhe, tė cilėt duken qė s‘janė artistė tė mirėfilltė, po thjesht kanė mėsuar tė nxjerrin mbi lėkurė figurat dhe mė pas t‘i mbushin ato me bojėn e zezė, thonė se janė tė shumtė ata qė zgjedhin germat kineze pėr tė fiksuar emrat e tė dashurve nė lėkurė. Kėshtu, ėshtė mė e lehtė qė tė mos japin shpjegime tė drejtpėrdrejta pėr kuptimin e tatusė qė mbajnė. Vendimi qė tė bartin gjithnjė emrat e njėri-tjetrit mbi trupa ėshtė njė dėshirė qė me kalimin e moshės kupton se ka qenė njė budallallėk rinor.

Pėrveē tatuazheve tribalė, hieroglifėve kinezė shumė tė pėrzgjedhura nga tė rinjtė nė plazhin e Durrėsit, veēanėrisht nga vajzat janė diejt nė fundshpinė, fluturat e lulet e vogla nė shpatulla.

Njė figurė qė gjithnjė e mė shumė po pėrdoret nė tatuazhe ėshtė dhe shpendi-simbol i kombit, shqiponja. Nė pėrmasa tė ndryshme ajo zė vend mbi kraharorėt dhe krahėt e meshkujve, po nė pėrmasa tė vogla preferohet dhe nga femrat.

Tatuazhistėt thonė se nuk janė vetėm pushuesit nga Kosova qė e kėrkojnė shqiponjėn nė trup. Janė tė shumtė dhe emigrantėt shqiptarė, por jo ata tė Greqisė, qė e bėjnė tatuazhin-simbol nė trup, si njė shenjė e qartė lidhjeje dhe krenarie tė munguar pėr shumė vjet nė lidhje me kombin tė cilit i pėrkasin.

Jon

1315


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Faqja 1 e 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Mbrapsht nė krye


Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti pėrgjigjeni temave tė kėtij forumi