Marka

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Shko poshtė

Marka

Mesazh  Jon prej 11.07.08 16:40

Marka



Kjo analize ka per qellim te behet nje hetuese mbi rrolin strategjik te markes dhe sesi ajo manifestohet ne syte e konsumatoreve. Ne nje situate tregtare si ajo e sotmja, e karakterizuar nga dendesia e prodhimit dhe nga nje konkurence e madhe, brenda se ciles eshte bere
jashtezakonisht e veshtire te zgjidhet nje produkt nga nje tjeter vetem mbi bazen e cilesive teknike, konsumatori ka nevoje te jete i nxitur dhe i terhequr nepermjet ndertimit rreth produktit te nje bote simbolizuese dhe te pasur me domethenie.

Dhe ja qe marka behet nje element kryesor , pasi ndersa nje produkt mund te jete i imituar, marka eshte dhe do te mbetet gjithnje unike. Pra ajo mbi te gjitha siguron individualitetin dhe njohjen e nje produkti te caktuar. Imazhi i markes nuk eshte tjeter veēse perceptimi qe publiku ka per ndermarrjen, domethene nje ndermarrje duhet te jape nje ide mjaft te sakte per veten duke perhapur nje mesazh te njohur mire dhe sipas veēorive te produkteve te saj.

Brenda kapitullit te pare fillimisht pershkruhet menyra ne te cilen per te influencuar zgjedhjet e konsumatorit nuk duhet vetem veprimtaria racionale (sesi vete konsumatori mund te mendoje), sesa nje seri mekanizmash ndergjegjes per te cilat ai nuk eshte i vetedijshem. Nje
faktor vendimtar ne proēesin e "terheqjes" se konsumatorit eshte ai i emocioneve, te cilat perveē se godasin ndjeshmerine e tij, lehtesojne memorizimin e produktit i cili lidhet me emocionin qe vete produkti eshte ne gjendje qe te nxise.

Pas nje niveli te pare te hetimit i cili analizon elementet karakterizues per imazhin e markes, si emri, logoja, sllogani, amballazhimi dhe perdorimi i ngjyrave, kalohet ne nje nivel me te thelle qe ka te beje me vlerat qe ēdo marke misheron.

Ky aspekt, qe shpesh i iken vemendjes se konsumatorit, eshte ai te cilin synojne shtepite prodhuese se bashku me krijuesit e reklamave. Ne fakt reklama, perben nje proēedure efikase ndaj valorizimit te produkteve, e cila lejon qe edhe nepermjet perdorimit te serise, te besoje dhe ta beje per vete konsumatorin per nje produkt te percaktuar.

Gjithnje brenda kapitullit te pare, duke marre si pike referimi analizen social-semiotike te bere nga Floch mbi reklamen dhe mbi konsumin, jane gjetur kater tipologji vlerash, te perdorura sipas aspektit te nje produkti te percaktuar qe do te behet i dallueshem. Keto tipe te ndryshme te valorizimeve bazohen mbi perdorimin e strategjive te ndryshme komunikuese, pasi valorizimet e tipeve praktike dhe kritike vene ne qender te problemeve te tyre theksin mbi objeketin, qe do te thote mbi konsumatorin.

Ne baze te funksionit te gjuhes reklamuese, qe mund te jete e tipit perfaqesues ose ndertues, jane gjetur me pas kater tipologji te reklames: referuese, mitike, thelbesore, e terthorte.

Ne hapesiren e kapitullit te dyte eshte vendosur te analizohet komunikimi i sektorit te automjetit dhe eshte kerkuar te kuptohet, nepermjet nje seri shembujsh sesi perdoren brenda hapesirave reklamuese te kater tipologjite e valorizimit.

Brenda kapitullit te trete vemendja bie mbi nje nga kater proēedurat e valorizimit te gjetura nga Floch, dhe saktesisht mbi ate te tipit enderrimtar dhe mbi reklamen mitike, e cila krijon ndjenjen e produktit jo duke u nisur nga vete produkti por nga analiza reklamuese, qe nepermjet perdorimit te heronjve, simboleve dhe miteve, arrin te krijoje rreth produktit, nje univers simbolik te afte per te goditur imagjinaten e konsumatorit. Eshte nje reklame me nivel te larte emotiv, qe ve ne veprim deshirat, pasionet dhe ndjenjat zakonisht te mbeshtetura nga i
gjithe publiku.

Sektori prodhues i analizuar ketu eshte ai i artikujve sportiv, me referim te veēante komunikimin e markave Nike dhe Adidas. Nepermjet pershkrimit te nje sere spotesh, eshte treguar sesi keto marka nuk synojne te tregojne cilesite teknike te produkteve te tyre, sesa faktin se pervetesimi i tyre eshte ne gjendje ti beje konsumatoret pervetesues me
te gjalle, me te lire, me te forte dhe me te pasfidueshem.

Kjo forme e komunikimit qe duket sikur le pas dore produktin, ne realitet perben nje strategji te holle per te perforcuar perceptimin pozitiv qe publiku mund te kete prej asaj. Dhe kjo e pervijuar deri ketu, eshte ajo qe do te percillet ne faqet qe vijojne. Duhet theksuar ama, se me kete nuk pretendohet te jepen pamje perfundimtare ose lodhese te argumentit, por vetem te vihet ne pah nje menyre e konceptimit te komunikimit reklamues te markes, nepermjet nje interpretimi te lire personal te spoteve te marra ne konsiderate.
avatar
Jon

1227


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Marka

Mesazh  Jon prej 11.07.08 16:47

KOMUNIKIMI I MARKES

REALITETI I RI I MARKES DHE KONSUMATORI MODERN

Ne shoqerine e sotme produktet qe kenaqin parimisht nevojat paresore dhe kryesore jane tashme te pakte.

Ekonomia moderne ka pesuar dhe vazhdon te pesoje ēdo dite transformime te medha; eshte kaluar me shpejtesi nga nje faze ne te cilen, me oferten e pakte, ndermarrjet "impononin" shijet e tyre konsumatoreve, ne nje tjeter ne te cilen oferta eshte rritur pa permasa: televizioni, radio, gazetat, sms-te dhe Interneti shumefishojne pasjen einformacionit, konkurenca eshte bere e pameshireshme dhe ndryshimi midis produkteve te ndryshem nuk ndodh vetem mbi bazen e permbajtjes se tyre teknike ose te cilesive te tyre te veēanta, por mbi nje sere veēorish qe shpesh lidhen me individualietin e konsumatorit.

Ne vijim te shekullit te njezete pra, transformimet e kerkeses dhe te zakoneve te jetes kane krijuar kushtet dhe supozimet per fillimin e markes, qe gradualisht eshte bere nje forme e manifestimit social perveē se personal.

Sot ne fakt, fale fimave te medha si Sony, Levi's, Armani, Calvin Klein, njerezit jane ne gjendje te perforcojne perceptimin individual te vetes dhe te atribuohen si nje identitet i veēante i shoqerise.

KONSUMATORI MODERN DHE PAVETEDIJA E TIJ

Edhe pse deshirat dhe zgjedhjet e blerjes se njerezve rezultojne nganjehere te parashikueshme, here te tjera nuk jane ne menyren me absolute. Eshte e lehte, me lejimin e mundesive ekonomike, te zgjidhet produkti i markes ne krahasim me nenmarken, por ēfare e ben qe baraz
me cilesine, ēmimin, dhe perballe dy markave te se njejtes fame, konsumatori shtyhet te zgjedhe nje produkt sesa nje tjeter?.

Pergjigja qendron fillimisht ne vete konsumatorin. Konsumatori nuk duhet te konsiderohet nje realitet i gjithi racional: duke u nisur nga kjo fillojne teorite e fundit te marketingut se, po te lihet menjane logjika "nevoje-blerje-perfitim", konsumatori i jep me shume rendesi pamjes
subjektive dhe jo racionale te proēesit te blerjes. Tek e fundit, nese fusha e konsumatorit do te ishte e rregullueshme nga ligje racionalisht te gjetshem do te jetonim ne nje bote te perbere vetem nga suksese tregtare.

Studimet neuroshkencore, qe kohet e fundit perthelluan studimin e hemisferes se djathte te trurit, kane treguar se tek njeriu ekzistojne dy sisteme te mendimit, njeri racional (i lidhur me pjesen e majte te trurit) dhe tjetri jo racional (i lidhur me pjesen e djathte), te ndryshem por
kryesisht nderveprues.

Sa here perpara nje vitrine te nje dyqani na ka ndodhur te jemi te terhequr nga nje objekt, dhe edhe pse duke e ditur se nuk kemi aspak neovoje per te, jemi munduar te gjejme brenda nesh arsyet per ta blere? Ne thelb ne racionalizojme zgjedhjet tona te blerjes mbi baze te ndryshimeve te pakta ne te cilat jemi te ndergjegjshem, dhe nuk e kuptojme sesi keto jane realisht te kushtezuara nga mekanizma shume kompleks.

Keto teori vijne nga kerkime te shumta qe ngulmojne ne rendesine e perberesit emotiv ne proēesin vendimtar te konsumatorit (Krahaso Gaiarin 2003, fq 49-66).

Nje rast i njohur qe thjeshtezon ate te sapo thene eshte perfaqesuar nga rasti i njohur Pepsi-Kola, qe tregon sesi zgjedhjet e njeres pije ose te tjetres nuk jane te kushtezuara vetem nga ēeshtjet e shijes.

Gjithshka nisi nga nje eksperiment, i kryer disa vite me pare nga Baylor College of Medicine i Hjustonit, me qellim kuptimin se cila qe arsye e avantazhit te Koka Koles mbi Pepsin: ne praktike, disa vullnetare do ti nenshtrohen testeve te shijimit me sy te lidhur te te dy pijeve.

Nese Pepsi ne disa raste ishte ne nivelin e larte te shijes, te preferuar nga Koka Kola, sapo i tregoheshin markat e te dyja pijeve, pjesa me e madhe e vullnetareve deklaroi se preferonte Koka Kolen, edhe kur analistet kishin futur pijen brenda nje kanaēeje Pepsi: kjo do te thote se Koka Kola ka arritur ne vijim te viteve te krijoje nje imazh te tille per te influencuar perceptimet e paveteditura te konsumatoreve, duke i shtyre te modifikojne preferencat e tyre dhe zgjedhjet e tyre te blerjes.
avatar
Jon

1227


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Marka

Mesazh  Jon prej 11.07.08 16:55

ROLI STRATEGJIK I MARKES

Ne nje treg konkurues si ai modern, brenda te cilit per ndermarrjet behet dite pas dite me e lodhshme dalja, njohja dhe perqendrimi i vemendjes se konsumatorit, marka eshte bere nje element strategjik, qe fale elementeve te perzierjes se komunikimit si emri, logo, amballazhimi, ngjyrat, dezajni, slloganet etj.., vlerave simbolike me te cilat karikohet dhe e gjithe fantazia qe i bashkohet dhe i ndertohet perreth, arrin te percaktoje pohimin e nje produkti dhe te kushtezoje zgjedhjet e konsumatorit. Marka perben nje vlere te shtuar ndaj produktit, behet nje shenje e rendesishme dalluese, nje mjet diferencimi, identifikimi, orientimi dhe garancie.

Perpara se te hyjme ne analizen e nje ose me shume markave te veēanta, eshte e domosdoshme te percaktohet se ēfare eshte marka ne pergjithsi. Marka mund te jete e percaktuar si nje vlere abstrakte dhe boshe. Ky boshellek do te mbushet me pas nepermjet nje proēesi dometheniesh, qe do te lejoje kalimin nga marka e kuptuar si nje vlere virtuale, ne nje marke te veēante dhe konkrete. Ky proēes domethenieje do te behet nepermjet nje sere idesh, formash, ngjyrash, emrash, simbolesh dhe vlerash qe do te ēojne ne ndertimin e identitetit te markes, qe dalengadale do te behet unike dhe e dallueshme ne syte e publikut.

MARKA EMOCIONALE

Siē u permend me siper, nje faktor percaktues brenda proēesit vendimtar te konsumatorit eshte i perfaqesuar nga emocionet te cilat, sipas eksperteve te marketingut, perbejne "perhapesit e impaktit".

"Emocionet ne fakt jo vetem influencojne fuqishem zgjedhjet tona (blerje ose jo), por na ndihmojne te kujtojme nje ngjarje te caktuar ose nje objekt sesa nje tjeter (shiko Paron 2006, fq 153-159). Fakti se jemi ne gjendje te kujtojme heren e pare qe kemi ngare makinen, puthjen tone te pare, diten e diplomimit ose te marteses sone, ndersa ndoshta nuk kujtojme aspak se ēfare kemi ngrene dje ne dreke eshte e shpjegueshme nepermjet konceptit te regjistrimit emocional.

Ne cilesi te asaj qe sapo thame eshte e lehte te ndergjegjesohemi sesa eshte e rendesishme per ēdo marke te synoje mbi faktorin emocional dhe te arrije te krijoje nje emocion te forte ne klientet e fuqishem, emocione te ushqyeshme, per shembull nepermjet futjes brenda nje spoti te deshmuesve te famshem, histori ose minidrama, qe tregojne jeten e nje klienti te fuqishem perpara blerjes se nje produkti te percaktuar dhe sesi ajo mund te ndryshoje fale perdorimit te tij. Kjo do te provokoje automatikisht nje reagim emocional.

Lidhja midis markes dhe konsumatorit bazohet ne nje nevoje ne rritje te eksperiencave simbolike, emocionale dhe ndjesore. Kjo ndodh sepse markat gezojne nje reputacion ne mendjet e konsumatoreve, ato jane te furnizuara me nje domethenie qe ne vendosim ta shfrytezojme pasi ndjehemi emocionalisht te lidhura me ato. Ja pra si shpjegohet sesi "ne
barazi" te markave, zgjedhim njeren sesa tjetren.

Marka, ashtu si nje femije, ka nje personalitet dhe nje karakter, eshte ne gjendje te na jape ato emocione qe produkti, i vetem, nuk eshte me ne gjendje te jape.

Te mendojme per shembull per spotin e Telekomit, qe na shfaq Gandin, lider te levizjes se pavaresis te Indise, i cili, i ulur perballe nje webcam-i, shqipton mesazhin e tij te paqes.

Pamjet transmetohen ne te gjithe boten nepermjet mjeteve te komunikimeve moderne: shfaqen nepermjet nje ekrani te stermadh ne nje shesh te nje qyteti amerikan, ku mijera njerez degjojne te perqendruar fjalet e tij dhe ne veēanti nje ushtar dhe mikesha e tij, te kapur nga telekamera ne turme, jane te rrembyer nga pamjet dhe nga fjalet; nje ēift tjeter, te ulur ne nje stol prane Koloseut, shohin dhe degjojne Gandin nepermjet nje telefoni celular, disa biznesmene, shohin te njejtat pamje nga nje ekran i sheshte ultramodern, ne nje fshat lindor
nje burre elegant degjon mesazhin nepermjet kufjeve te vesheve, dhe keshtu me rradhe njerez te tjere ne vende te tjera te botes.

Me pas nje shkrim: "Po te kish mundur te komunikonte keshtu, ēfare bote do te ishte sot?" Spoti permbyllet me nje pamje te fundit te Gandit qe nga ekrani i stermadh perulet si ne lutje, dhe logo e Telekomit Italian ("Te komunikosh dhe te jetosh") qe mbyll spotin.

Spektatori, eshte i perfshire nga atmosfera gati mistike, nga muzika dhe nga shikimi i perhumbur i turmes. Nepermjet kesaj strategjie komunikuese marka arrin te ndertoje nje bote te "ngrohte", pasionale, rreth produkteve te saja ne thelb teknologjikisht te "ftohte". Funksioni paresor i ēdo marke eshte pra ai i lejimit te nje ndermarrjeje te caktuar te vendose nje sintoni me konsumatorin, dhe per kete qellim, marketingu perdor reklamen si nje mjet promovimi, bindjeje dhe besimi.
avatar
Jon

1227


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Marka

Mesazh  Berti69 prej 10.11.10 0:59

Mjerisht nje pjese e madhe e njerezeve jane bere viktime e modes dhe markes, duke u bere nje shoqeri e konsumimit material dhe aspak shpirteror.
avatar
Berti69

"Si ėshtė lartė, ashtu ėshtė edhe poshtė, e si ėshtė poshtė, ashtu ėshtė edhe lart"


474


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Marka

Mesazh  yasmin prej 26.01.11 20:53

Marka ka lidhje direkte me Brandin, madje shpesh here ato ngaterrohen mes tyre, por ekziston ndryshimi mes markes e brandit edhe pse marka eshte pjese e rendesishme e krijimit te nje brandi.

Brandi eshte shenja permes se ciles, kompania komunikon me klientet e saj ne treg dhe menyra se si ajo perceptohet e ndjehet emocionalisht prej tyre. Brandi nuk eshte shenje dalluese (marka) e nje produkti/sherbimi, por shoqerimi mendor dhe emocional qe ajo sjell tek konsumatori si rezultat i eksperiences se perjetuar prej tij ne perdorimin e produktit/sherbimit te reklames. Marka si shenje, mund te krijohet e regjistrohet, madje mund edhe te mos perdoret ne treg per disa vjet.

Ndersa brandi krijohet vetem ne kushtet e tregut real, permes komunikimit te markes (shenjes) tek konsumatori me ane te reklames ose perdorimit te tij te produktit/sherbimit qe mbart ate shenje.
avatar
yasmin

260


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Marka

Mesazh  Jetmira prej 16.09.13 17:16

ska rendsi marka Guchi channel a clloj markash jan rendsi ka sasia e cilesia e produktit
avatar
Jetmira

624


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Marka

Mesazh  gjilanasi prej 23.04.14 21:17

Marka e terrorit



Njėsoj si kompanitė e mėdha, edhe protagonistėt e luftės sė armatosur kanė nevojė pėr markėn e tyre. Ja cila ėshtė gjeneza dhe fenomenologjia e tyre, sipas njė eksperti tė njohur tė grafikės

Edhe terrori ka markėn e vet, mjediset e “biznesit” ku operon, e padyshim qė nuk mund tė rrijė indiferent ndaj marketingut tė imazhit. Tė gjithė e mbajnė mend yllin me pesė cepa tė Brigadave tė Kuqe, tė stampuar nė pėlhurėn e tendosur prapa tė “burgosurve politikė” qė shfaqeshin nė fotot e tyre.

Ekzistojnė po ashtu edhe flamujt me fraza e citate tė Kuranit, qė duken prapa krahėve tė luftėtarėve islamikė, teksa nė kėmbėt e tyre shfaqen pengje perėndimore; mė tė vėshtira pėr t’u lexuar e kuptuar nga perėndimorėt sepse shkruhen nė arabisht. Sipas ekspertėve tė markave, “brandi” shfaqet kudo si fenomen, pasi nuk ka ndėrgjegje e moral: Mund tė pėrdoret njėsoj si pėr qėllime pozitive, ashtu dhe negative, e madje pėr tė dyja njėherėsh. E shkruan kėtė Stiven Haller, nė tė shkuarėn drejtor arti nė “Nju Jork Tajms”, nė parathėnien e pėrmbledhjes qė u ka bėrė 64 logove dhe simboleve ikonografike tė grupeve terroriste qė kanė vepruar apo qė ende veprojnė nė botė, nga fundi i viteve 70-tė e deri mė sot. Libri quhet “Branding Terror”.

Dhe markat, po tė mendoni fjala vjen pėr Coca Colėn apo Apple, janė imazhe themelore pėr identifikimin dhe shitjen e mallrave; pa “brandin” e tyre, shumė kompani as qė do tė ekzistonin. Nė fund tė viteve 90-tė, Naomi Klein i bėri njė kritikė tė spikatur tregut tė simboleve tregtare nė librin “No logo”, qė u shndėrrua nė njė moment tė rėndėsishėm pėr kuptimin e atij kalimi kyē qė ndodhi nė ekonominė botėrore, nga prodhimi i mallrave tek prodhimi i imazheve.

Markat asokohe tė kritikuara, kjo edhe nėn dritėn e zhvendosjes sė bizneseve tė tyre prodhuese nė Azi, ishin Nike, Reebok, Adidas, Disney; sot tė njėjta firma nuk kanė mė rėndėsinė e mėparshme; e nga ana tjetėr, konsiderata qė shijojnė logot e reja – Facebook, Twitter, Google, Apple – tė lidhura me komunikimin, kompjuterėt, rrjetin, nuk janė mė negative si atėherė, pėrkundrazi admirohen. Nė dhjetė vjet, ėshtė pėrmbysur gjithēka.

Por markat e terrorizmit?

Si janė dhe si funksionojnė ato? Ēfarė veshjeje grafike kanė? Libri, i kuruar nga Artur Beifuss dhe Francesco Trivini Bellini, i paraqet ato pėrmes skedave efikase e tė kuptueshme, nė tė cilat pėrshkruhet historia e grupeve tė veēanta terroriste, simbolet dhe ngjyrat e tyre, pėrdorimi dhe pėrhapja. Sipas Hellerit, ekspert i grafikės, bėhet fjalė pėr njė pėrmbledhje qė paraqet njė pėrzierje tė veēantė tė banalitetit dhe tė jashtėzakonshmes. Pranė shqiponjave, automatikėve, shpatave, sheh edhe pėllumba e simbole tė tjera paqėsore. Nėse logoja ėshtė “pika e kontaktit thelbėsor mes publikut dhe cilitdo produkt, grup apo kompani”, siē thotė Heller, atėherė nuk mund tė mos bėhet e qartė se shumė prej markave tė terrorizmit ndėrkombėtar nuk janė drejtuar kundėr Perėndimit.

Pjesa mė e madhe e skedave tė redaktuara nga dy autorėt, ka tė bėjė me grupet terroriste, Al Kaeda dhe pasardhėsit e saj, grupe aleate ose rivale, qė shpėrfaqin marka agresive me jataganė, pushkė, bomba dore, estetika e tė cilave megjithatė nuk duket keqbėrėse nė vetvete. Dominojnė citatet nga Kurani (Luftojini derisa Pėrendia t’i ndėshkojė me dorėn tuaj, t’i mbulojė me harresė, t’ju japė fitoren mbi ta dhe tė shėrojė plagėt e besimtarėve), tė gjitha sigurisht nė gjuhėn arabe, sepse komunikimi final destinohet pėr milionat e ndjekėsve tė Muhametit, pėr tė cilėt sipėrmarrjet terroriste janė shembulli: Njė mesazh simbolik e njėherėsh aktivitet performues pėr t’u ndjekur.

Marka ėshtė element kyē pėr nėnshkrimin e njė atentati apo akti lufte. Artur Beifuss na kujton se nė vitin 2006, shumė prej raketave artizanale tė lėshuara nga Rripi i Gazės mbi qytetet izraelite ishin mbuluar me shkrime nė hebraisht, tė bėra nga Lėvizja e Xhihadit Islamik: “Tani e dini se cilėt jemi”. Njė shembull perfekt i markės sė terrorit.

Nėse ekzaminohen 65 simbolet, zbulon se disa syresh janė ridizenjim i heraldikave tradicionale: Stema me shpatė e libėr, luanė hungėritės, ngjyra simbolike (mbizotėron jeshilja), kaligrafi elegante, gėrmėzime antike. Dhe kėto janė markat mė pak agresive. Disa tė tjera u rikthehen ikonografive tradicionale tė lėvizjeve tė sė majtės, socialiste e komuniste: Drapėr e ēekan, yll i kuq, grusht i mbyllur, me tė verdhėn e tė kuqen si ngjyra bazė; gjithsesi kjo kategori ka ardhur nė pakėsim.

Autorėt sjellin nė kujtesė origjinėn e yllit, i pranishėm vetėm nė vendet qė janė prekur nga lėvizja komuniste ndėrkombėtare: Lindur nė vitin 1848, u pėrhap pas Komunės sė Parisit tė 1870-ės; pesė cepat simbolizojnė bashkimin e punėtorėve, fshatarėve, intelektualėve, tė rinjve dhe ushtarėve.

Por asgjė tė kėtij lloji nuk gjen nė markat e reja tė terrorizmit islamik, ku dominon pushka automatike kallashnikov, ose AK-47; apo tjetra M16; dy armė tė tilla tė kryqėzuara si nė emblemat e batalioneve apo brigadave. Simbolet e ringjalljes politike, tipike pėr vitet ‘60-70, pas lindjes sė Hamasit, tė Hezbollahėve dhe Al Kaedės, u shndėrruan nė logo ushtarake, nė simbole repartesh tė njė ushtrie qė tek jeshilja e Islamit gjen ngjyrėn mbizotėruese. Vėrehet nė shumė marka, pėrdorimi i fotoshopit dhe rregullimeve kompjuterike, pėr tė arritur efektet e nuancave tė sfumuara, tė hijeve apo tė dimensionit tė tretė.

Tė pakta janė ato tė thjeshtat, tė pėrbėra vetėm nga njė simbol apo ngjyrė; pjesa mė e madhe tenton tė pėrfshijė nė logo disa mesazhe apo aludime: fraza, data, citate, objekte, arkitektura (si xhamia Al Aksa e Jeruzalemit).

Paradoksalisht, thjeshtėsia bie nė sy tek flamuri i Al Kaedės. Sfond i zi me gėrma tė bardha kaligrafike arabe, ku shkruhet: “Nuk ka Perėndi tjetėr veē Pėrendisė, dhe Muhameti ėshtė Lajmėtari i tij”. E zeza (al raya) ėshtė ajo e flamurit tė Xhihadit, pėlhura qė thuhet Muhameti shpaloste gjatė betejave. Mė i bukuri ėshtė flamuri elegant i IBDA-C,

Fronti Luftarak Islamik i Lindjes sė Madhe, qė vepron nė Turqi prej vitit 1993 pėrmes atentateve vetėvrasėse; Tre gjysmėhėna tė bardha me yllin pesėcepėsh, tė bardhė nė njė fushė tė kaltėr. I referohet flamurit tė kalifatit otoman nga 1844-ta nė 1923-in; por ėshtė edhe flamuri i grupit Iranian Mek, kundėrshtar i regjimit politik tė atjeshėm: Huma, shpendi mitologjik persian bashkohet me kallėzėn e grurit tė verdhė nė fushėn e kaltėr. Kemi dhe flamurin bazė tė UNLF, fronti autonomist i Manipurit, shtet indian: Yll i kuq nė fushė tė bardhė, rrethuar nga njė kornizė e kuqe.

Logoja mė moderne, prodhuar me kompjuter, ėshtė ajo e Luftės Revolucionare (Epanastatikos Agonas), terroristė grekė, e vetmja markė qė rezulton tė jetė pėrdorur nė publikime dixhitale, pėr ēka mund tė quhet e ngjashme me njė tag. Grafika komplekse e terrorizmit aktual duket se lidhet me komunikimin viziv tradicional, pra tipografinė, sesa me komunikimin qė pėrdor internetin. Njė shenjė mė tepėr kjo, qė tregon se shumė prej kėtyre grupeve i kanė rrėnjėt nė shekujt XIX-XX, nėse jo edhe mė herėt akoma.

Libri nė fjalė sigurisht nuk merret me kėtė aspekt, qė nė fakt tė bėn tė reflektosh shumė pėr raportin mes simboleve dhe ideve, mes formave grafike dhe lėvizjeve fetare e politike. Ndėrsa prodhuesit e markave komerciale zhvendosen gjithnjė e mė shumė drejt imazheve tė lehta e tė shpejta (molla e Apple-it, zogthi i Twitter-it, ylberi i Google-it), terroristėt frymėzohen drejt ikonografive tė mesjetės sė vonė, paramoderne, prej nga vijnė tek e fundit edhe kėrkesat aktuale tė betejave tė tyre politike qė janė ende nė zhvillim e sipėr.


Nga Marco Belpoliti
l’Espresso
avatar
gjilanasi

396


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Marka

Mesazh  Sponsored content


Sponsored content


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Mbrapsht nė krye


 
Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti pėrgjigjeni temave tė kėtij forumi