Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Shko poshtė

Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 03.02.12 17:32

Ebu Hamid el-Gazali (450/505 – 1058/1111)

Emri i plotė i El-Gazaliut ėshtė Ebu Hamid Muhammed bin Muhammed El-Gazali. Ka lindur nė Tus tė krahinės sė Horasanit nė Persi mė 1058.I ati i tij ishte i varfėr nė pikėpamje materiale, por shumė i pasur nė shpirt. Jetesėn e fitonte duke bėrė pėlhurė dhe nga ky zanat e mori edhe mbiemrin El-Gazali (pėlhurėendės).

Historia flet shumė pak mbi jetėn e babait tė El-Gazaliut. Por, na informon se kishte njė dashuri tė veēantė pėr dituri dhe respekt tė posaēėm pėr dijetarėt; nuk ngurronte kurrė t’u shėrbente pėr tė fituar simpatinė dhe bekimet e tyre. I ati i El-Gazaliut e kishte bėrė traditė qė saherė qė dėgjonte ndonjė vaiz (predikues) tė mire t’i lutej Zotit duke thėnė: “O Zot! Mė dhuro njė djalė qė tė bėhet vaiz i madh dhe dijetar i njohur!”

Si duket Ebu Hamidi e trashėgoi kėtė dashuri pėr dituri nga i ati, me ndryshim se pati mundėsi tė pajisej vetė me tė, gjė qė i mungoi babait tė tij. El-Gazaliu qė nė fėmijėri tregoi njė zell tė madh pėr mėsim dhe durim tė pashoq pėr tė studiuar.El-Gazaliut i vdiq
i ati duke qenė ende fėmijė bashkė me tė vėllain e tij Ahmedin.

Kėta mbeten nėn kujdesin e njė sufiu tė varfėr qė qe mik i ngusht i babait tė El-Gazaliut, tė cilit i dha njė pasuri tė vogėl duke thėnė: “Dėshira ime mė e madhe ka qenė qė tė mėsoj, por unė nuk e pata kėtė fat, por prej teje dėshiroj qė ta plotėsosh kėtė dėshirė tek fėmijėt e mi”.

Sufiu e plotėsoi kėtė dėshirė tė mikut tė vet,duke u kujdesur pėr rritjen e El-Gazaliut me tė vėllanė si nė pikėpamje kulturore ashtu edhe morale. Por, nuk shkoi shumė e pasuria e vogėl qė e kishte lėnė i ati u mbarua e sufiu nuk qe nė gjendje t’i ushqente, prandaj, njė ditė iu tha:“Dinie e bijtė e mi se pasuria juaj qė kishit u mbarua, unė jam njė fukara e nuk kam pasuri qė t’ju ushqej, prandaj duhet tė shkoni nė njė shkolllė”.

Kėtu duhet shėnuar qė shkollat muslimane qenė tė parat qė u jepnin bursa studentėve tė varfėr, domethėnė i strehonin dhe i ushqenin falas.

El-Gazaliu kaloi disa kohė nė njė shkollė fetare nė qytetin e tij, por nga fakti se ai dėshironte tė tė pajisej mė tepėr me dituri e dijetarėt ishin tė pakėt nė kėtė qytet,
vajti nė Xhurxhan ku u bė student i njė dijetari tė mirėnjohur me emrin Ebu Nasr El-Ismail.

Nė Xhurxhan mbante shėnim gjithė ēka dėgjonte nga mėsuesi i vet, por si duket mjaftoi me kaq, pa pėrfituar intelektualisht nga shenimet… Kėtė gjė na e tregon vetė El-Gazaliu, nė njė pjesė tė veprės sė tij qė e quajti “Shpėtimtari nga humbja” (El-Munkidhu min’ed-dalal), e qė mund tė quhet biografia e vet kulturore, me kėto fjalė:“Kusarėt na prenė udhėn dhe m’i morėn gjithė ē’kisha me vehte dhe ikėn.Unė i ndoqa dhe e arrita tė parin e tyre, i cili mė tha: “Kthehu, o i mjerė, nė dash tė shpėtosh lėkurėn”!

Unė i thash: “Tė lutem, pėr hirė tė Atij qė tė ka nė dorė jetėn, tė ma kthesh ēantėn e vogėl nė tė cilėn kam gjėra qė nuk tė hyjnė ty nė punė! “Mė tha: “Ē’ke nė te?” I

u pėrgjigja: “Kam nė tė disa defterė nė tė cilėt kam shėnime, emigrova pėr t’i dėgjuar dhe shkruar, me to mėsoj shkencat e ndryshme”. U shkreh sė qeshuri me tė madhe kryehajni dhe mė tha: “Nuk i paske mėsuar shkencat ēka pėrmbajnė? Si duket kur ta morėm ēantėn ti u zhveshe nga dituria dhe mbete pa mėsim!”

Pastaj urdhėroi njėrin prej shokėve tė tij dhe ma dorėzoi ēantėn. Kjo ngjarje la njė pėrshtypje tė thellė nė shpirtin tim dhe i thashė vetes: “Kėtė ma dėrgoi Zoti pėr tė mė udhėzuar!”, dhe kur arrita nė Tus iu pėrkushtova me shpirt studimeve pėr tri vjet rresht gjersa arrita nė atė shkallė qė po tė vidheshin defterėt nuk do tė zhvishesha nga dituria”.
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 03.02.12 17:35

Tash El-Gazaliu ka arritur moshėn njėzetvjeēare. Shkoi nė Nisabur qė ishte njė qendėr kulturore islame dhe u regjistrua student nė medresenė En-Nidhamijeh, nėn profesorin famėmadh Imamu’l-Haremejnin, Xhuvejniun, intelektualin mė tė madh tė kohės sė tij.

El-Gazaliu ishte i pajisur me njė kujtesė tė jashtėzakonshme, zgjuarėsi tė rrallė, durim tė pashoq pėr tė hetuar dhe studijuar, kėshtu qė nuk shkoi shumė e El-Gazaliu u ēmua si studenti mė i aftė i kėtij profesori tė famshėm, nėn kujdesin e tė cilit studioi prej vitit 1078 e gjer me vdekjen e mėsuesit tė tij mė 1086.

Gjatė kėsaj kohe fama e El-Gazaliut kishte marrė dhenė. Kryeministri Nidhamu’l-mulk, qė ishte i mirėnjour pėr dashurinė qė kishte pėr diturinė dhe respektin qė kishte pėr dijetarėt, dėrgoi dhe e thirri El-Gazaliun nė Bagdad dhe pas njė bisedimi tė gjatė qė pati me tė, duke e ēmuar pėr diturinė e madhe qė zotėronte,e emėroi si kanonist dhe teolog me rrogė nė pallatin e tij.

Nė vitin 1091 e zgjodhi pėr tė dhėnė mėsime nė Kolegjin Nidhamije tė Bagdadit qė ishte njė ndėr qendrat mė tė njohura kulturore tė asaj kohe. Kjo ishte detyrė qė lakmohej nga tė gjithė dijetarėt e famshėm tė kohės, kurse u jepej vetėm atyre qė ishin shumė tė shquar nė fushėn kulturore.

El-Gazaliu e pėrmbushi shumė mirė misionin me tė cilin u ngarkua, studentėt derdheshin si uji nė klasėt e tij nė degėt e ndryshme tė kulturės sė njohur atėherė, sa qė arriti tė kishte mė tepėr se 300 studentė.Shumė dijetarė trokitnin portėn e tij pėr tė diskutuar probleme tė ndryshme shkencore dhe pėr tė marrė mendimet e tij.

El-Gazaliu kaloi katėr vjet si profesor nė kėtė kolegj, fama e tij nga dita nė ditė shtohej; por, edhe filloi tė bėhej skeptik, dhe nė mbarim tė katėr vjetėve arriti kulmin e dyshimit, jo vetėm nė teologji por edhe nė ēdo degė tjetėr tė kulturės dhe tė filozofisė.

Nuk i bėhej mė tė jepte mėsime dhe pa pritur, nė vitin 1095 e la detyrėn e profesorit,
la qetėsinė qė gėzonte nga ofiqi i tij,u nda nga familja dhe shkoi duke u endur qytet mė qytet pėr tė gjetur prehjen shpirtėrore dhe qetėsinė mendore, duke e kaluar kohėn nė lutje dhe meditacion.Shkoi nė Jerusalem, Aleksandri, Damask, dhe kreu detyrėn e haxhillėkut nė Mekke, sikundėr vizitoi edhe Medinėn.

Gjatė kohės sė dyshimit u mor me shkrime, pėrveē kėsaj studioi me premi teologjinė dhe ēdo degė tė fesė, filozofinė qė njihej atėherė si dhe sufizmin me anė tė tė cilit gjeti qetėsinė shpirtėrore qė kėrkonte dhe prehjen mendore.

Duke folur mbi zhdukjen e e dyshimit nė kėtė periudhė tė jetės sė tij, El-Gazaliu nė biografinė e tij “Shpėtimtari nga humbja”, pasi flet pėr periudhat e ndryshme qė kaloi gjatė jetės sė tij tė dyshimit, tregon se shpėtimi nga errėsira e dyshimit dhe dalja nė dritėn e besimit nuk i erdhėn nga provat dhe argumentet ” …por nga Drita qė Zoti shkaktoi tė depėrtonte zemrėn time.

Dritė qė shkėlqeu hyrjen nė tė gjitha dituritė.Tė mendojmė se sigurimi vjen vetėm duke u bazuar nė argumente formale ėshtė tė kufizojmė mėshirėn e pafund tė Zotit.”

Pasi El-Gazaliu doli nga errėsira e dyshimit nė dritėn e besimit me ndėrmjetėsinė e pėrvojės sufiste, u mor edhe disa vjet me mėsim nė qytete tė ndryshme. Pėrvojėn e tij filloi ta hedhė nė letėr, duke shkruar libra tė ndryshme, pėrveē atyre qė i kishte shkruar mė parė nė teologji,moral dhe jurisprudencė.
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 03.02.12 17:39

El-Gazaliu thoshte pėr veten e tij:”Nuk e lėshoja kurrnjė batinije,(i brendshėm) e tė mos dėshiroja tė njoftohesha me ezoterizmin e tij,as ndonjė zahirije (i jashtėm),e tė mos nxitoja tė kuptoj esencėn e egzoterizmit tė tij, as ndonjė filozof, e tėmos detyrohesha tė hyja nė thelbin e filozofisė sė tij, as ndonjė mutekelim, e mos tė angazhohesha tė u dhėzohem nė dialektikat dhe shqyrtimet e tij, as ndonjė sufist e tė mos gjakoja tė zbuloj sekretin e misticizmit tė tij, as ndonjė shprestar e tė mos tentosha tė sodisja se si ėshtė duke ndikuar nė tė devocioni i tij, as heretikun i cili refuzon Cilėsitė e Zotit, e mos tė vėshtroja fshehurazi prapavinė e besimit tė tillė, nė mėnyrė qė t'i diktoja shkaqet e mohimit tė turpshėm tė tij tė Cilėsive tė Zotit dhe shkaqet e herezisė sė tij.

Etja pėr tė kuptuar thelbin e gjėrave ishte cilėsi e imja dhe zakon i imi qė nga fillimi, qė nga rinia mė e hershme. Ishte ky instinkt pa zgjidhjen dhe pa pėrsiatjen time, gjithnjė gjersa nė mua nuk u dobėsuan shtrėngesat e imitimit nė fe dhe nuk u thyen besimet e trashėguara, atėherė kur iu afrova kohės rinore.

Sepse, e shihja se fėmijėt e tė krishterė rriteshin kurdoherė nė krishterim, fėmijėt hebrenjė rriteshin vetėm nė judaizėm, e fėmijėt myslimanė nė islamizėm. E kam dėgjuar njė traditė mbi Pejgamberin e Zotit -bekimi dhe paqja e Zotit qofshin mbi tė! - nė tė cilėn thuhet: "Secili qė lind, lind i tillė ēfarė e ka krijuar Zoti,e prindėrit e bėjnė atė hebrej,ose tė krishter, ose mazdej."

Qenia ime e brendshme u dha nė hulumtim tė esencės tė sė vėrtetės burimore nga Zoti dhe esencės sė besimit tė modifikuar duke i imituar prindėrit dhe mėsuesit, dhe nė hulumtimin e dallimeve mes besimeve tė lindura nga imitimi.

Parimet e tyre janė nxitėse (stimuluese),ndėrsa nė dallimin e tė vėrtetės nga gėnjeshtra tek ata ekzistojnė mospajtime. Dhe i thash vetes:

"Sė pari, caku im ėshtė tė fitoj dijeni mbi esencėn e gjėrave.

Domosdo, pra duhet ta hulumtoj esencėn e gjėrave! E ē'ėshtė ajo?"

Mu bė e qartė se ėshtė e saktė vetėm ajo dijeni nė tė cilėnzbulohet njohuria duke mos lėnė kurrfarė dyshimi, dhe krahas sė cilės nuk ekziston mundėsia e njimtimit dhe e gabimeve.

E diē tė tillė intelekti ynė nuk ėshtė nė gjendje tė arrijė.Sepse,siguria nga gabimet duhet tė jetė e krahasueshme me vėrtetėsinė dhe t'i reziston argumentimit tė pėrgėnjeshtrimit, kėshtu qė, ikur dikush ta shndėrronte gurin nė ari e shkopin nė gjarpėr,kjo megjithatė nuk dotė shkaktonte as dyshim as mohim.

Kėshtu, unė e di se dhjetė ėshtė mė shumė se tre, e nėse dikush mė thotė: "Jo, tre ėshtė mė shumė se dhjetė, e si argument ėshtė ajo se kėtė shkop do ta shndėrroj nė gjarpėr", dhe para syve tė mi ai me tė vėrtetė e bėnė kėtė,megjithatė, pėr shkak tė kėsaj nuk do tė dyshoj nė atė qė e di; nga kjo do tė rezultonte vetėm ajo se do tė mrekullohesha me njė fuqi tė tillė, por assesi nuk do tė dyshoja nė atė qė e di.

Pastaj, vėrejta se ēdo gjė qė nuk e di nė kėtė mėnyrė, dhe nė ēka nuk jam i sigurt me atė lloj vėrtetėsie, ėshtė dijeni e luhatshme dhe e pasigurt, e kurrnjė dijeni e pasigurt nuk ėshtė dijeni e vėrtetė.
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 03.02.12 17:42

Libri mė i madh dhe mė i famshėm i El-Gazaliut ėshtė “Ihja`u ulum’id-din” (Pėrtėrirja e diturive fetare), nė disa mijė faqe dhe deri tash dhjetra botime tė ndryshme nė vende tė ndryshme.

Dy pjesėt e para tė kėtij libri flasin mbi formėn e jashtme tė ibadeteve (lutjeve),kurse dy pjesėt e fundit flasin mbi natyrėn e brendshme tė fesė.Ēdonjėra nga kėto katėr libra pėrmbajnė nė vete nga dhjetė libra.

Stili ėshtė madhėshtor, gjuha e lehtė dhe mund tė kuptohet edhe nga fillestarėt. Kjo vepėr me tė vėrtetė ėshtė kryevepėr, sidomos nė pikėpamje tė karakterit njerėzor dhe tė etikės.

Pėr librin ”Pėrtrirja e diturive fetare” disa nga dijetarėt muslimanė kanė thėnė: ”Po tė zhduken tė gjitha librat e shkruara mbi fenė islame, do tė ishte njė humbje e vogėl, me kusht qė libri i El-Gazaliut ‘Pėrtrirja e diturive fetare’ tė ruhej”.

Dy vepra tė tjera qė janė me famė nė botėn oksidentale dhe qė shkaktuan njė rrebesh kundėrshtimesh ndėr filozofėt janė: Mekasidu’l-felasifeh (Synimet e filozofėve) dhe Tehafut’ul-felasifeh (Vetėshkatėrrimet e filozofėve).

I dyti pėrmban njė kritikė tė rreptė ndaj sistemeve filozofike tė ndryshme tė shpjeguara nė librin e parė. El-Gazaliu vetė pohon se librin e parė e shkroi me qėllim qė t’i paraqiste lexuesit materialin tė cilin do ta kritikonte nė librin e tij tė dytė.

Pak kohė mė vonė filozofi Ibn Rushd refuzoi botėkuptimin e El-Gazaliut mbi filozofinė me librin e tij Tehafut’ut-tehafut (Vetėshkatėrrimi i vetėshkatėrrimit) duke hedhur poshtė idetė e El-Gazaliut mbi filozofėt.

Nė kohėn e El-Gazaliut intelektualėt muslimanė ishin ndarė nė dy kampe: sufitė dhe juristėt, tė cilėt ishin nė luftė tė rreptė. El-Gazaliu me shkrimet e tij arrinė t’i zhduki kundėrshtimet e mėdha dhe t’i afrojė tė dy kampet.

El-Gazaliu vdiq nė vendlindjen e tij, ku kaloi vitet e fundit tė jetės me lutje e shkrime – ditėn e hėnė me 19 dhjetor 1111.

I vėllai i tij, Ahmedi, duke folur mbi vdekjen e tė vėllait, Ebu Hamidit thotė: ”Tė hėnėn mbrėma vėllai im mori abdes dhe u fal. Pastaj tha: ”Ma sill qefinin!” tė cilin e mori dhe e puthi, ngriti sytė e tij lartė duke thėnė: ”Unė dėgjoj dhe i bindem urdhėrit tė shkoj te Zoti”. U shtri nė shtrat dhe ia dorėzoi shpirtin Krijuesit tė tij, vajti e takoi Perėndinė e Lartė”.

Kėshtu vdiq El-Gazaliu nė paqė, mbasi u pėrpoq tė gjejė paqėn dhe e gjeti nė lutje dhe dashuri. Lutje vetėm njė Zoti dhe dashuri pėr tė dhe pėr tėrė njerėzimin pa dallim feje a race ...

El-Gazaliu ishte kanonist, jurist i lirė, teolog, prijės i ehli sunnetit, mbrojtės i idesė sė tyre; El-Gazaliu sociolog i specializuar pėr gjendjen e njerėzimit, fshehtėsitė e ndėrgjegjjes dhe sekretet e shpirtit; El-Gazaliu filozof qė luftoi filozofinė; El-Gazaliu edukator; El-Gazaliu sufi ose po tė duash thuaj, kur kujtohet El-Gazaliu, tė shkon mendja tek burri qė ishte enciklopedia e diturive tė shekullit tė tij”.
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 03.02.12 17:45

Imam Gazaliu-Vėrtetėsia e Profetizmit dhe nevoja e tė njerėzve pėr te.

Dije se qenėsia e njeriut, nė krijim e vet burimor nga Zoti,ėshtė krijuar e pastėr, e thjeshtė dhe pa dijeni mbi cilėsitė e Zotit tė Lartmadhėrishėm.E, ekzistojnė shumė botėra, dhe askush nuk mund t'i numėroj ato pėrveē Zotit tė Lartmadhėrishėm, siē ėshtė thėnė: "...Askush tjetėr, pėrveē Tij, nuk e di numrin e ushtrisė sė Zotit tėnd..."

Njeriu e njeh botėn pėrmes vrojtimit, e ēdo vrojtim ėshtė krijuar qė njeriu me anė tė tij tė kuptojė ndonjė njėmendėsi rrojtėse.

Me botėra nėnkuptojmė krijesa tė llojllojshme.
Mė sė pari qė krijohet tek njeriu ėshtė shqisa e tė prekurit.
Me tė njeriu vėrenė krijesa tė llojllojshme, siē janė tė nxehtit e tė ftohtėt, lagėshtira dhe errėsira, njomėsia dhe vrazhdėsia.Mirėpo shqisės sė tė prekurit i ikėn ngjyrat dhe tingujt; nė njėmendėsinė e saj ato nuk ekzistojnė.

Pastaj krijohet shqisa e tė pamurit. Me tė njeriu vėrenė ngjyrat dhe format, dhe ajo mė sė shumti pėrfshinė botėra tė perceptueshme.

Pas kėsaj nė njeriun krijohet shqisa e tė dėgjuarit, me anė tė cilės ai dėgjon, i dėgjon tingujt dhe ariet.

Mė nė fund krijohet shqisa e shijimit.

Dhe kėshtu ndodhė gjersa njeriu nuk e tejkalon botėn perceptuese dhe nė tė, rreth moshės shtatė vjeē,zhvillohet aftėsia e tė dalluarit.

Kjo ėshtė shkalla e dytė e rrojtjes sė tij, nė tė cilėn i shquan gjėrat tė shtuara ndijimeve e tė cilat nuk gjenden nė botėn e shqisave.

Pastaj njeriu arrinė nė njė shkallė tė re. Krijohet arsyeja e tij dhe ai koncepton domosdoshmėritė, mundėsitė dhe pamundėsitė,dhe gjėrat tė cilat nuk ekzistojnė nė shkallėt e mėhershme.

Pas arsyes ėshtė shkalla e re nė tė cilėn ēilen sy tė tjerė. Me to njeriu sheh tė fshehtėn, dhe atė qė do tė ndodhė nė ardhmėri, dhe gjėra tė tjera tė paarritshme pėr arsyen, sikur qė konceptimet e arsyes nuk i janė tė arritshme aftėsisė sė dallueshmėrisė, dhe sikur qė tė arriturat e kėsaj fuqie nuk janė tė arritura pėr shqisat e perceptimit.

Po qe se njeriut i cili gjendet nė shkallėn e dallueshmėrisė do t'i prezentoheshin konceptimet e arsyes, ai do ti refuzonte kėto,duke i konsideruar si tė pamundshme.

Po ashtu,disa individ, tė cilėt gjenden nė shkallėn e arsyes refuzojnė konceptimet e profetizmit dhe i konsiderojnė ato si tė pamundshme. Kjo ėshtė injorancė e kulluar, sepse e konsiderojnė si tė pabesueshme atė qė gjendet nė shkallėn tė cilėn nuk e kanė arritur ata.

Pasi qė nuk ėshtė e besueshme pėr ta,e nuk ėshtė e besueshme sepse nuk e kanė arritur atė, ai nuk ekziston edhe nė njėmendėsi.Po qe se njeriut tė verbėt,i cili nga transmetimet dhe rrėfimet e tė tjerėve nuk ka kuptuar asgjė mbi ngjyrat dhe format, do t'i thuhej pėr tė parėn herė diē rreth kėsaj, ai kėtė nuk do ta kuptonte e as qė do ta pranonte.
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 03.02.12 17:51

Zoti i Lartmadhėrishėm ua ka lehtėsuar krijesave tė Veta qė ta kuptojnė kėtė duke i prirur ata me diēka qė ėshtė e ngjashme me cilėsinė e profetizmit,e kjo ėshtė ėndrra.

Ėndėrrimtari percepton atė tė fshehtėn qė do tė ndodhė, qoftė nė trajtė tė qartė, qoftė nė ndonjė trajtė kuptimi i sė cilės kuptohet me anė tė komentimit.

Mirėpo, po qe se njeriut i cili nuk posedon kurrfarė pėrvoje ėndėrruese do t'i thuhet: "Ekzistojnė njerėz tė cilėt, ngjashėm me tė vdekurit, e humbasin vetėdijen, kujtesėn,tė dėgjuarit dhe tė pamurit, dhe tė cilėt perceptojnė tė padukshmėn!",ai kėtė do ta refuzonte dhe do tė tentonte tė argumentojė se kjo ėshtė e pamundur, duke thėnė: "Aftėsitė ndijore janė shkajkorė tė perceptimit. Kush nuk i vėrenė gjėrat nė praninė e tyre dhe me ndėrmjetėsimin e tyre, aq mė tepėr kėtė nuk mund ta bėjė kur ato dobėsohen."

Ky ėshtė lloj i konkluzionit sipas analogjisė praninė e sė cilės e vėrteton vetė realiteti dhe dėshmitė njerėzore.Ashtu siē ėshtė arsyeja njėra nga shkallėt e njeriut nė tė cilėn ekziston, "syri" qė "sheh",kuptueshmėritė e llojllojshme tė cilat janė jashtė pikėmbėrritjes sė shqisave,po ashtu edhe pejgamberizmi ėshtė pėrshkrim i shkallės nė tė cilėn gjendet "syri" i prirur me ndriēim nė tė cilėn tregohet e padukshmja dhe bėhen tė dukshme gjėrat tė cilat arsyeja nuk i arrinė.

Dyshimi nė pejgamberizėm mund t'i pėrket vetė mundėsisė, ose rrojtjes dhe domosdoshmėrisė sė tij, ose se ėshtė serioze nė njė person tė caktuar.

Se profetiizmi ėshtė i mundur,ėshtė argumentuar me atė se ai gjallėron.Gjallėrimi i tij ėshtė argumentuar me gjallėrimin e konceptimeve nė botė, tė cilat nuk mund tė prezentohen si tė arritura tė arsyes.Ky ėshtė rast tek mjekėsia dhe astronomia.

Ai i cili me siguri ėshtė thelluar nė to e di se ato janė fituar duke i falėnderuar frymėzimit hyjnor dhe me ndihmesėn e Zotit tė Lartmadhėrishėm.Gjer tek ato nuk mund tė arrihet me vrojtim.

Ekzistojnė ligjet astronomike tė cilat bazohen nė dukuri gjer tė cilat ndodhin njė herė nė njė mijė vjet.Dhe si do tė mund tė arrihej gjer tek ato me anė tė vėrojtimit personal! Po ashtu ėshtė edhe me cilėsitė e ilaēeve.

Nė bazė tė kėtij argumenti bėhet e qartė se ėshtė e mundur tė ekzistojė rruga pėr perceptimin e kėtyre gjėrave, tė cilat arsyeja nuk mund t'i arrijė.Ky ėshtė departamenti i profetizmit,edhe pse nuk do tė thotė se profetizmi ėshtė vetėm prezentim i tij.

Perceptimi i asaj qė arsyeja nuk mund ta arrijė ėshtė njė nga cilėsitė e profetizmit. Ky posedon edhe shumė cilėsi tė tjera, e kjo e pėrmendura ėshtė vetėm njė pikė uji nė det.

Kėtė e parashtrova sepse ti njeh diē tė ngjashme,e kjo ėshtė ajo qė percepton nė ėndėrr; posedon gjithashtu dijeni tė llojit tė kėtillė nė mjekėsi dhe nė astronomi, e kėto janė mrekullira tė Profetėve gjer tek tė cilat nuk mund tė arrijnė ata tė cilėt shėrbehen me pėrpjekjet e arsyes.
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 03.02.12 17:56

Cilėsitė tjera tė profetizmit konceptohen me prova,duke pasuar rrugėn e tesavvufit, nėse e ke kuptuar cilėsinė e pėrmendur duke i falėnderuar ėndrrės si diē tė ngjashme qė tė ėshtė dhėnė, e sikur ajo tė mos ekzistonte, nuk do tė besoshe nė kėtė cilėsi.

Sepse,sikur Profeti tė posedonte ndonjė cilėsi e cila nuk do tė ishte assesi e ngjashme me atė qė posedon ti,dhe tė cilėn ti nuk e kupton nė esencėn e saj,atėherė si do tė mund tė besosh nė tė?

Besimi vjen pas kuptimit.Nė kėtė rast duhet tė qėndrohet nė rrugėn e tesavvufit.Njė pjesė e kėsaj aftėsie e mbiarsyes pėrfitohet me provė, e tjetra me njė lloj besimi nė atė qė i ikėn perceptimit sipas pėrgjasimit,dhe kjo cilėsi e thjeshtė e profetizmit atėherė ėshtė e mjaftueshme qė t'i besohet vetė esencės sė profetizmit.

Nėse tė paraqitet dyshimi nė ndonjė person tė caktuar - se a ėshtė profet apo nuk ėshtė - sigurinė mund ta fitosh duke u njoftuar, qoftė me anė tė bindshmėrisė,qoftė me anė tė dėgjimit dhe traditės sė besueshme, se ē’ėshtė ai.

Qė nga momenti kur tė tė bėhet e ditur se ē'ėshtė mjekėsia dhe jurispodenca, qė nga ai moment je nė gjendje ta njohėsh juristin dhe mjekun, duke u dėshmuar nė atė se ēka janė ata dhe duke u njoftuar me fjalėt e tyre edhe pse ti personalisht nuk i njeh.

Dhe kurrgjė nuk tė pengon tė konceptosh, dhe atė me konceptim tė vėrtetė duke mos i pasuar tė tjerėt, se Shafiu - Zoti e mėshiroftė - ėshtė jurist,e Galeni mjek.Me tė vėrtetė, mu pėr shkak se din diē mbi jurispodencėn dhe mjekėsinė,dhe pėr ēka, sepse i ke studiuar librat dhe veēoritė e tyre,arrinė gjer tek perceptimi i domosdoshėm mbi atė se ēka janė ata nė realitet.

Po ashtu,kur tė kuptosh domethėnien e profetizmit dhe t'i kushtosh shumė kohė depėrtimit nė Kur'an dhe nė Hadith,do tė kuptosh me siguritet tė plotė se Muhammedi - mėshira dhe paqja e Zotit qofshin mbi tė! - qėndron nė shkallėn mė tė lartė tė profetizmit.

Do tė dėshmohesh pėr kėtė hollėsisht duke studiuar atė se ēka ka thėnė ai pėr veprat hyjnore dhe influencėn e tyre nė pastrimin e zemrės kur ka thėnė tė vėrtetėn: "Kush punon ēka di,Atij Zoti i jep dijeni pėr atė qė nuk di!", dhe ka pasur tė drejtė kur ka thėnė: "Mbi ndihmėsin e dhunuesit Zoti i jep pushtet dhunuesit!", dhe se e vėrteta ėshtė nė fjalėt e tij: "Kush gėdhin vetėm me njė brengė,Zoti i Lartmadhėrishėm do ta mbrojė nga brengat edhe tė kėsaj edhe tė asaj bote!" Kur t'i provosh kėto fjalė njė mijė herė, dy mijė herė, shumė mijė herė,do tė fitosh dijeni tė sigurtė nė tė cilėn nuk ka dyshim.

Njėmendėsinė e profetizmit kėrkoje nė kėtė mėnyrė,e jo nė shndėrrimin e shkopit nė gjarpėr dhe nė ēarjen e Hėnės nė dysh.

Sepse, po qe se kėtė ngjarje do ta vėshtrosh ndaras duke mos i pėrfillė shumė rrethana tė cilat e pėrcjellin, ėshtė e mundur qė tė mendosh se kėto janė akte magjistare dhe fanitje, ose mashtrime nga Zoti, sepse Zoti ėshtė Ai i Cili "...e shpie nė humbje kė tė dojė..."Nė kėtė mėnyrė pėr ty do tė zgjidhet problemi i mrekullive,e nėse besimi yt ėshtė i bazuar nė gjykim tė besueshėm mbi mėnyrėn e paraqitjes sė mrekullive,atėherė besimi yt do t'i mėnjanojė vėshtirėsitė nė shqyrtimin e paqartėsive tė tyre dhe largon dyshimin nė to.

Shembulli i kėtyre dukurive tė jashtėzakonshme mund tė jetė njė nga argumentet dhe momentet nė gjykimin tėnd tė tėrėsishėm, atėherė kur arrinė ndonjė konceptim tė sigurtė, e nuk je nė gjendje tė pėrcaktosh themelin e saj konstruktiv.

Kjo ėshtė sikurse kur njė mori njerėzish transmeton njė lajm tė besueshėm,e nuk ėshtė e mundur tė emėrohet personi nė fjalė nė tė cilin bazohet siguria nė autenticitetin e tij.

Siguriteti nuk mund tė nxirret nga tėrėsia e zinxhirit tė transmetuesve, e as qė mund tė ndėrlidhet posaēėrisht pėr dikė, por megjithatė, ky ėshtė besim i fortė dhe i ditur.

Eksperienca e drejtpėrdrejtė, nga ana tjetėr, ėshtė sikurse vėrojtimi i drejtpėrdrejtė dhe kapja me dorė,dhe gjendet vetėm nė rrugėn e sufistėve.
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 04.02.12 13:27

El-Gazaliu vėrejtje dhe kėshilla

Zoti i Lartmadhėrishėm ka thėnė:"O njeri! Habitem me atė njeri, i cili ėshtė i bindur se do tė vdesė, sesi mund tė dėfrehet! Habitem me atė njeri, i cili ėshtė i bindur se do tė japė llogari, sesi mund tė mbledhė (tubojė) pasuri!

Habitem me atė njeri, i cili ėshtė i bindur se do tė vendoset nė varr, sesi mund tė qeshė!

Habitem me atė njeri, i cili ėshtė i bindur pėr ahiretin, sesi mund tė pushojė!

Habitem me atė njeri, i cili ėshtė i bindur pėr kėtė botė dhe pėr zhdukjen e saj,e si atėherė mund tė gjejė prehje nė tė! Habitem me atė njeri, i cili ėshtė i njohur pėr nga gjuha (nė tė folur) e ėshtė xhahil (i paditur) nė zemėr!

Habitem me atė njeri, i cili pastrohet me ujė, e zemrėn e ka tė papastėr! Habitem me atė njeri, tė cilin e kanė kapluar mėkatet (mangėsitė) e njerėzve tė tjerė, e ėshtė i pakujdesshėm kundrejt tė metave (mangė-sive) tė veta,ose me atė i cili e di se ėshtė i mbikėqyrur nga Zoti,e sė kėndejmi ėshtė i padėgjueshėm ndaj Tij,ose me atė i cili e di se do tė vdesė vetėm, do tė hyjė na varr vetėm, dhe vetė do tė japė llogari, sesi mund tė shoqėrohet me njerėzit! Nuk ka Zot tjetėr pėrveē Meje, tė Njėmendshėm, e Muhamedi ėshtė robi Im dhe i Dėrguari Im! "


"Dėshmoj me Veten Time se nuk ka Zot tjetėr pėrveē Meje dhe se nuk kam shok! Muhamedi ėshtė robi Im dhe i Dėrguari Im!Ai qė nuk ėshtė i kėnaqur me pėrcaktimin Tim dhe nuk ėshtė i durueshėm pėr sprovimin Tim, ėshtė i pakėnaqur me dhuntitė e Mia dhe nuk kėnaqet me atė qė jap Unė, le ta adhurojė ndonjė sundues tjetėr pos Meje!

Ai qė gdhinė i pikėlluar pėr shkak tė dunjallėkut, ai sikur tė ketė gdhirė i hidhėruar nė Mua! Ai qė ankohet nė mynxyrat, ai ankohet nė Mua! Kush hyn tek ndonjė i pasur e i bindet atij pėr shkak pasurisė sė tij, ai e ka humbur njė tė tretėn e besimit tė vet!

Kush e godet fytyrėn e vet pėr shkak tė ndonjė tė vdekuri, ai sikur ta ketė marrė njė shtizė e tė dojė tė sulet nė Mua! Ai qė e thyen njė degė nė ndonjė var,sikur me dorė tė vet ta ketė thyer derėn e Kab‟es Sime!

Ai qė nuk kujdeset se nga cila derė do tė hajė (ushqehet),as Zoti nuk do tė kujdeset se nga cila derė e Ferrit do ta futė (nė Zjarr)! Ai i cili nuk e rritė (zmadhon) besimin e vet, ai ėshtė nė humbje,e kush ėshtė nė humbje ma mirė e ka tė vdesė!Ai qė vepron nė bazė tė asaj qė e di,Zoti do t‟ia mėsojė atė qė nuk e di! Ai qė ka shpresa tė mėdha, veprėn nuk e ka tė sinqertė! "
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 04.02.12 13:32

"O njeri! je i kėnaqur me atė qė ke,do tė jeshė mė i pasuri! Shmangiu zilisė do tė jeshė mė i rehat-shmi! Largohu nga harami, do ta ruash besimin tėnd! Kush e braktisė shpifjen, (delendisjen), do t‟i shprehet dashuria Ime!

Kush ruhet nga njerėzit, do tė shpėtojė nga ata! Kush e zvogėlon tė folurit, mendja i pėrmbushet!Kush ėshtė i kėnaqur me pak, ai mbėshtetet tek Zoti!O njeri! Ti nuk je duke vepruar sipas asaj qė e di, e pse atėherė kėrkon atė qė nuk e di!?

Po punon pėr kėtė botė sikur nuk do tė vdesėsh nesėr dhe grumbullon pasuri sikur do tė jetosh pėrgjithmonė! O botė! Shkurtohu pėr atė qė ėshtė i pangopshėm me ty,gjako (lakmo) pėr atė qė s‟ēan kokėn pėr ty, e bėhu i ėmbėl pėr ata qė tė shikojnė!

"Kush gdhin i pikėlluar pėr shkak tė botės,ai do tė largohet nga Zoti, nė botė do tė ketė vetėm vuajtje, e nė ahiret pėrpjekje tė kota! Zoti do t‟ia rėndojė (ngarkojė) zemrėn me brenga,tė cilat kurrė nuk do tė pushojnė,me punė, tė cilat kurrė nuk do tė ndėrpriten,
me varfėri,e cila kurrė nuk do tė anulohet dhe me shpresa, tė cilat kurrė nuk do tė zhdavariten!

O njeri! Pėr ēdo ditė tė pakėsohet nga jeto jote, e ti nuk ēan kokėn pėr kėtė, pėr ēdo ditė tė vjen nafaka, e t‟i sėrish je mosmirė-njohės! Nėse tė pakėsohet, je i pakėnaqur, nėse tė shumohet je i pangopshėm!

O njeri! Pėr ēdo ditė tė vjen nafaka nga Unė, e pėr ēdo natė nga ti Mua mė vijnė engjėjt me veprat e tua tė shėmtuara! Po ushqe-hesh me furnizimin Tim,e nuk Mė je mirėnjohės!

Ti mė thėrret, e Unė tė pėrgjigjem! Tė mirat e Mia tė zbresin ty, e Mua mė vijnė tė kėqijat e tua! E, sa Sundimtar i mirė qė jam Unė ndaj teje, e sa rob i keq qė je ti ndaj Meje!

Ti harron atė qė tė jap Unė, e Unė po i mbuloj turpet e tua! Unė turpėrohem prej teje, e ti nuk turpėrohesh prej Meje! Mua mė harron, e tjetrin kujton (mendon)! Ki frikė nga njerėzit dhe pezmi i tyre, e je i sigurt nga Unė dhe pezmi Im! "
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 04.02.12 13:36

"O njeri! Mos u bėj prej atyre tė cilėt zvogėlojnė vėshtirėsitė, e e zgjasin shpresėn, e as prej atyre tė cilėt e shpresojnė ahiretin pa kurrfarė veprash, tė cilėt flasin me fjalėt e tė devotshmėve, e veprojnė me vepra tė hipokritėve!

Nėse u jepet, nuk janė tė kėnaqur, e nėse u cungohet, nuk janė tė durueshėm! Urdhėrojnė tė bėhen vepra tė mira, e vetė nuk i bėjnė dot, ndalojnė ato tė kėqijat, e vetė nuk pushojnė sė bėri!

I duan bamirėsit, e vetė nuk janė prej tyre, i urrejnė hipokritėt, ndėrsa vetė janė tė tillė, flasin atė qė nuk punojnė, e punojnė atė pėr ēka nuk janė tė urdhėruar, kėrkojnė nga tė tjerėt, e vetė nuk i zbatojnė detyrimet! O njeri!

Nuk kalon dot as njė ditė e vetme e qė Toka tė tė mos drejtohet me kėto fjalė: „O njeri! Po ecė nėpėr mua, e pastaj do tė shtrihesh nė mua, po ha nga unė, e pastaj ty do tė tė hanė krimbat nė mua!

O njeri! Unė jam Shtėpia e vetmisė, dhe Shtėpia e marrjes nė pyetje, dhe Shtėpia e izolimit dhe e errėsirės, dhe Shtėpia e gjarpėrinjve dhe i akrepave (sfurkthėve),andaj mos mė rrėno, por mė ndėrto!‟"

"O njerėz! Nuk ju kam krijuar pėr tu forcuar me shumėsinė tuaj, as pėr tu shoqėruar me ju pėr shkak tė vetmisė Sime, as pėr tu ndihmuar me fuqinė tuaj, e as pėr tė prokuruar ndonjė dobi nga ju ose pėr tė shmangur ndonjė mynxyrė, por ju kam krijuar qė tė Mė robėroheni gjatė, qė tė Mė falėnderoni shumė dhe qė tė Mė madhėroni edhe nė mėngjes edhe nė mbrėmje!

O Njerėz! Sikur tė ishit bashkuar tė gjithė ju dhe xhinėt, tė rinjtė dhe pleqtė, tė lirėt dhe robėrit, pėr t‟Mu bindur Mua, kjo nuk do ta zmadhonte as pėr njė thėrrmijė pushtetin Tim!

Kush pėrpiqet (mundohet),ai pėrpiqet pėr dobi tė vetė, e Zoti,me tė vėrtetė, ėshtė i pavarur nga njerėzit! O njeri! Ashtu siē e trazon (shqetėson) ti dikėnd, ashtu do tė jeshė edhe ti i trazuar, dhe si tė sillesh ti ndaj dikujt, ashtu do tė sillen edhe tė tjerėt ndaj teje! "

"O njerėz! O shėrbėtorė tė dinarit dhe tė dėrhemit! Unė ato i kam krijuar pėr ju qė, me ndihmėn e tyre, tė ushqeheni me furnizimin Tim, qė tė visheni me rrobat e Mia, dhe pėr tė Mė madhėruar dhe adhuruar.

Ju keni pranuar (pėlqyer) Librin Tim, e pastaj atė e keni hedhur pas shpine, e dinarin dhe dėrhemin i keni marrė dhe i keni vendosur mbi tė gjitha! I keni ngritur shtėpitė tuaja, ndėrsa shtėpitė e Mia i keni poshtėruar!

Ju nuk jeni njerėz tė shquar, e as njerėz tė lirė, porse vetėm robėr tė parasė. Tubimet tuaja janė sikurse varret e gėlqerosura,me pamje tė jashtme tė bukur, por me brendi tė papėlqyeshme!

Po e pėrmirėsoni gjendjen mes njerėzve, duke u shprehur dashuri me fjalė tė ėmbla dhe duke u sjellė bukur me ta, porse po largoheni nga ngurtėsia e zemrave tuaja dhe nga hallet-gjendjet tuaja tė urryera! O njeri! Vepro sinqerisht dhe mė lut Mua, se Unė, me tė vėrtetė, do tė tė dhuroj mė shumė sesa Mė lusin lutėsit e Mi! "
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 04.02.12 13:39

"O njerėz! Unė nuk ju kam krijuar juve ngase m‟u ka tekur, e as kot pėr sė koti (pa ndonjė shkak a arsye tė rėndėsishme), e as qė jam i pakujdesshėm kundrejt asaj ēfarė bėni ju!

Unė jam i informuar mirė pėr tė gjitha! Nuk do tė arrini dot atė qė dėshironi nga Unė, pėrveē me durim kundrejt asaj qė e urreni pėr hir tė kėnaqėsisė Time! Mė lehtė e keni tė jeni tė durueshėm nė tė bindur ndaj Meje, sesa nė tė pabindur ndaj Meje!

Mė lehtė e keni tė braktisni mėkatin sesa tė arsyetoheni nga vapa e Ferrit! Mė lehtė pėr ju ėshtė vuajtja e dunjasė sesa vuajtja e ahiretit! Ju tė gjithė jeni nė lajthitje, pėrveē atyre qė i udhėzoj Unė! Tė gjithė jeni mėkatarė, pėrveē atyre qė i mbroj Unė!

Pėr mėkatet tuaja kėrkoni ndjesė nga Unė, se do t‟ju mėshiroj! Mos fshihni sekretet tuaja nga Ai, pėr tė Cilit sekretet tuaja nuk janė tė panjohura! "

"O njerėz, ju ka ardhur juve nga Zoti juaj mėsimi dhe ilaēi pėr atė qė keni nė kraharorėt tuaj. Pėrse i bėni mirėsi vetėm atij qė ju ka bėrė juve mirėsi, pėrse i mirėmbani lidhjet vetėm me atė qė i mirė-mban me ju, flisni vetėm me atė qė flet me ju, e ushqeni vetėm atė qė ju ushqen juve, i shprehni respekt vetėm atij qė ju respekton edhe juve?

Ju nuk keni pėrparėsi kundrejt njėri-tjetrit! Ndėrsa besim-tarė janė vetėm ata tė cilėt e besojnė Zotin dhe tė Dėrguarin e Tij,dhe tė cilėt i bėjnė mirėsi edhe atyre qė u bėjnė dėm (ndonjė tė keqe), dhe tė cilėt mirėmbajnė lidhjet edhe me ata qė i ndėrprejnė kėto, dhe tė cilėt u falin edhe atyre qė u kanė bėrė padrejtėsi, dhe tė cilėt kanė besim edhe tek ata qė i kanė tradhtuar, dhe tė cilėt flasin edhe me ata qė u shmangen, dhe tė cilėt u shprehin respekt edhe atyre qė i pėrēmojnė! Unė, me tė vėrtetė, jam i informuar mirė pėr ju! "

"O njeri! Sa e sa kandila i ka shuar era (fryma) e epshit! Sa tė devotshėm ekzistojnė qė i ka shkatėrruar mendjemadhėsia (vetėpėlqimi)!

Sa e sat tė pasur (pasanikė) i ka shkatėrruar pasuria e tyre, e sa e sa varfanjakė i ka shkatėrruar varfėria e tyre!

Sa e sa njerėz tė shėndoshė i ka shkatėrruar shėndeti i tyre!

Sa e sa tė ditur (dijetarė) i ka shkatėrruar dituria e tė paditur (injorantė) mosdija e tyre! Sikur tė mos ekzistonin tė moshuar qė bėjnė ruku, tė rinj qė sillen me pėrulėsi, fėmijė qė thithin gji dhe kafshėt nė kullota – qiellin mbi ju do ta shndėrroja nė hekur, tokėn nė shkretėtirė, e pluhurin nė hi! Nuk do t‟ju dėrgoja as njė pikė shiu, e as qė toka do t‟i mbinte farėrat, por mbi ju do ta derdhja dėnimin!
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 04.02.12 13:43

"O njeri! Je i durueshėm dhe i bindur, do ta rris autoritetin tėnd!
M‟u falėndero Mua, do tė jap edhe mė shumė!
Kėrko nga Unė falje, do tė tė fal, e kur mė drejtohesh do tė tė pėrgjigjem!

Kėrko ndjesė nga Unė pėr mėkatet, do tė tė fal, do ta pranojė pendi-min! Kėrko nga Unė, do tė tė dhuroj! Jep sadaka, do t‟i jap bereket furnizimit tėnd! Ruaj lidhjet farefis-nore, do ta shtoj jetėn!

Kėrko nga unė tė mira nė shėndet tė vijueshėm, siguri nė vetmi, sinqeritet nė zellshmėri, devotshmėri gjatė mynxyrave dhe begati nė kėnaqėsi! O njeri! Si mund tė jeshė i ngopur, e tė gjakosh pėr adhurim?

Si mund tė jeshė njėkohėsisht i mallėngjyer pėr dashurinė e Zotit dhe pėr pa-surinė? Si gjakon e lakmon frikėn (nga Zoti), e ke frikė nga varfėria? Si ėshtė e mundur qė ta dėshirosh devotshmėrinė, e sė kėndejmi ke lakmi tė pangopshme ndaj botės?

Si ėshtė e mundur qė ta dėshirosh kėnaqėsinė e Zotit,e nuk u ndihmon tė varfėrve? Si mund tė gjakosh pėr kėnaqėsinė Time,e sė kėndejmi je koprrac?

Si ėshtė e mundur qė ta dėshirosh Parajsėn, e e do botėn dhe mburrjen? Si mund ta kėrkosh lumturinė e botės tjetėr me pak dituri? "

"O njeri! Vdekja do ti zbulojė fshehtėsitė tuaja, Dita e Gjykimit do ti bėjė tė njohura botėrisht lajmet e tua, ndėrsa ndėshkimi do ta nxjerrė nė shesh turpin tėnd!

Andaj, kur tė bėsh ndonjė mėkat, mos e konsidero atė si cikėrrimė, porse mendohu mirė se ndaj kujt ke mėkatuar! Nėse je furnizuar me pak furnizim, mos e konsidero atė si tė vogėl, porse pėrqendrohu nė atė se kush tė ka furnizuar!

Mos i pėrēmo lehtė mėkatet e vogla, meqė ti nuk e di se me ēfarė mėkati je ngarkuar! Mos ji i sigurt nga ndėshkimi Im, ngase ai ėshtė mė i fshehtė sesa zvarritja e buburrecit nėpėr shkrepin shkėmbor nė natėn e errėt!

O njeri! A tė bie ndėr mend hidhėrimi Im kur bėn ndonjė mėkat ndaj Meje? A ke pushuar sė bėri atė qė e kam ndaluar? A po i kryen farzet e Mia ashtu siē tė kam urdhėruar? A e ke ngushėlluar me pasurinė tėnde ndonjė varfanjak?

A po sillesh mirė me atė qė ndaj teje ėshtė i keq? A po ia falė atij qė tė ka bėrė ndonjė padrejtėsi? A po e mirėmban lidhjen me atė qė e ka ndėrprerė kėtė me ty?

A je I drejtė ndaj atij qė tė ka tradhtuar (zhgėnjyer)? A flet me atė qė tė shmanget ty? A e ke edukuar mirė fėmijėn tėnd? Fqinjėt e tu a janė tė kėnaqur me ty?

A po i pyet tė diturit pėr ēėshtjet e fesė dhe pėr detyrimet e tua? Unė, me tė vėrtetė, nuk po i vėshtroj pamjet tuaja, e as bukurinė tuaj, por po i vėshtroj zemrat tuaja dhe jam i kėnaqur nėse i keni cilėsitė e pėrmendura! "
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 04.02.12 13:46

"O biri i Ademit! Ti gdhin nė mes tė dhuntive dhe nuk e di se cila prej tyre ėshtė mė shumė e drejtuar kundėr teje:mėkatet e tua tė fshehura nga njerėzit dhe mendimi i mirė i tyre pėr ty!

Sikur njerėzit tė dinin pėr ty atė qė di Unė, madje as qė do tė tė pėrshėndetnin! Mė e madhe se kjo ėshtė bamirėsia dhe pavarėsia nga ata,dhe nevoja e tyre pėr ty dhe qė nuk tė ofendojnė! Mė falėndero dhe perceptoje vlerėn e dhuntive tė Mia ndaj teje!

Pastroji veprat e tua nga hipokrizia! Furnizohu ashtu siē furnizohet udhėtari i frikėsuar! Depozitoji veprat e tua tė mira nėn Arshin Tim! O njerėz! Zemrat tuaja tė vrazhda qajnė pėr shkak tė veprave tuaja, veprat tuaja qajnė pėr shkak trupit tuaj, trupat tuaj qajnė pėr shkak tė gjuhėve tuaja, e gjuhėt tuaja qajnė pėr shkak tė syve tuaj!

O njeri! Thesari Im kurrė nuk shteret, aq sa ndan (jep) ti, edhe ty do tė tė jepet, aq sa cungon ti, edhe ty do tė tė cungohet! Koprracia jote kundrejt tė varfėrve nga ajo me ēfarė tė kam furnizuar Unė rrjedh nga pėrsiatja jote e gabuar – frika nga varfėria dhe mosmbėshtetja tek Unė!

Unė nė natyrėn tėnde e kam mbjell brengėn pėr furnizim dhe kurdoherė qė brengosesh pėr furnizim Unė do tė tė furnizoj! Prandaj jep e mos koprraco me furnizimin Tim ndaj robėrve tė Mi! Ta kam siguruar shpagimin, e pse pra dyshon nė fjalėn Time?

Ai qė nuk ka besim nė premtimet e Mia dhe nė tė Dėrguarit e Mi, ai ka mohuar Zotėrimin Tim, e atė qė e mohon Zotėrimin Tim, do ta gremis nė Zjarr me fytyrė pėr toke! "

"O njeri! Unė jam Zoti,pėrveē Meje zot tjetėr nuk ka!Mė adhuro dhe Mė falėndero e mos u bėj mosmirėnjohės! O njeri! Kush Mė shoqėron ortak – Mė ka shpallur luftė! Pezmi Im rritet ndaj atij qė i bėn dhunė atij qė nuk ka ndihmės tjetėr pos Meje!

Kush ėshtė i kėnaqur me atė qė ia kam pėrcaktuar,do ta bekoj furnizimin e tij dhe do t‟i jap nė botė edhe nėse ai nuk e do atė!
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Mistikėt qė lanė gjurmė nė sufizėm 7

Mesazh  Fakiri prej 04.02.12 13:54

"Bėj vepra tė mira ngase kėto janė ēelėsi i Parajsės dhe tė qojnė tek ai! Largohu nga tė kėqijat ngase kėto janė ēelėsi i Zjarrit dhe tė qojnė tek ai! O njeri!

Dije se ajo qė ndėrton rrėnohet! Jeta jote kalon, e trupi tė kalbet!Ajo qė tubon nė tokė, i mbetet trashėgimtarėve!Pasuria i takon tjetėrkujt ndėrsa ty tė mbetet dhėnia e llogarisė, ndėshkimi dhe pendimi! Shokėt e tu nė varr do tė jenė veprat e tua!

Bėja vetvetes llogarinė para se tė tė bėhet! Mė je i bindur dhe ruaju nga mėkatet!Je i kėnaqur me atė qė tė kam dhėnė dhe je falėnderues!O njeri! Kush bėn ndonjė mėkat duke qeshur, do ta fus nė Zjarr duke qarė, e kush rri ulur duke qarė pėr shkak tė frikės nga Unė, do ta shpie nė Parajsė duke qeshur!

O njeri! Sa e sa tė pasur Ditėn e Gjykimit do tė dėshironin tė ishin tė varfėr! Sa e sa zullumqarė do tė poshtėrohen, sa e sa kėnaqėsi vdekja do t‟i hidhėshtojė, sa e sa tė gėzueshmit vdekja do t‟i harrojė dhe sa e sa gėzime pikėllimi do t‟i trashėgojė!

O njerėz!Po tė dinin kafshėt pėr vdekjen atė qė dini ju, ato do tė ngurronin nga haja e pija derisa tė vdisnin nga uria e etja!

O njeri!Sikur tė tė mos ishte caktua asgjė tjetėr pėrpos vdekjes dhe ashpėrsisė sė saj,do tė duhej qė natėn tė mos rehatoheshe,e ditėn tė mos nguliteshe (stabilizoheshe), sidomos kur tė pret ajo pas vdekjes e cila ėshtė shumė mė e tmerrshme sesa vdekja!

O njeri! Fshehtėsinė e vdekjes hidhe pas shpine me dhuntitė tė cilat tė arrijnė nė botėn e pasvdekjes (ahiret)!Pikėllohu pėr veprat e mira qė tė kanė ikur! Mos iu gėzo asaj se ēfarė tė pret akoma nė botė dhe mos tė dhimbset pėr atė se ēfarė tė ka kaluar nga ajo!

O njeri!Tė kam krijuar nga dheu,nė tė do tė tė kthej dhe nga ajo do tė tė ringjall, prandaj lėre botėn dhe pėrgatitu pėr vdekje!

Dije se,kur Unė e dua robin,ia largoj vėmendjen nga lakmit e botės e ai i ruhet asaj dhe punon vepra tė banorėve tė Parajsės, e Unė, me mėshirėn Time, e fus atė nė Parajsė!

E,kur hidhėrohem nė robin Tim,e dėfrej atė me punėt e botės dhe kėshtu bėhet nga banorėt e Ferrit dhe Unė e fus atė nė Ferr! O njeri!Secila jetė, sado e gjatė qė tė jetė ajo - kalon!

Bota ėshtė sikundėr hija,zgjat njė ēikė (pakėz), pastaj zhduket dhe nuk kthehet mė! O njeri! Unė jam Ai qė tė ka krijuar, qė tė ka furnizuar, qė tė ka dhėnė jetėn, i Cili do tė tė vdesė, i Cili do tė tė ringjallė dhe tek i Cili do t‟i lashė hesapet!

Nėse bėn ndonjė vepėr tė keqe,do ta shohėsh atė edhe pse ti vetvetes nuk mund t‟i bėsh dėm, as t‟i sjellėsh dobi,as t‟i japėsh jetėn, vdekjen dhe ringjalljen!

O njeri! Mė je i dėgjueshėm dhe Mė shėrbe,mos u brengos pėr riskun,meqė tanimė tė kam pėrcaktuar mjaft! Mos u brengos pėr atė qė tė ėshtė siguruar tanimė!

O njeri!Si mund tė brengosesh pėr atė qė nuk tė ėshtė caktuar dhe qė nuk mund ta arrish, sikundėr qė nuk do tė kesh sevabe pėr veprat qė nuk i ke bėrė!

O njeri! Si mund t‟i gėzohet jetės ai rruga e tė cilit ėshtė – vdekja? Si mund tė jetė i hareshėm nė shtėpinė e botės ai shtėpia e tė cilit ėshtė – varri?

O njeri! Furnizimi i paktė pėr tė cilin je mirėnjohės ėshtė mė i mirė sesa shumė furnizim pėr tė cilin nuk je mirėnjohės! O njeri!

Pasuria mė e madhe ėshtė ajo tė cilėn e dėrgon para vetes,e mė e keqja ajo qė e lė nė botė pas vetes,andaj dėrgoje pėr veten para se tė tė vijė vdekja – do ta gjeshė tek Unė!

O njeri!Kush ėshtė i brengosur,Unė ia heq brengėn;kush lutet pėr mėshirė,Unė ia fal;kush pendohet,Unė i jam i mjaftueshėm;kush ėshtė lakuriq,Unė e vesh;kush frikėsohet,Unė ia dhuroj sigurinė; kush ėshtė i uritur,

Unė e ngop!Nėse robi ėshtė i dėgjueshėm ndaj Meje dhe i kėnaqur me pėrcaktimin Tim, Unė ia lehtėsoj, i dhuroj fuqi pėr tė dhe ia zgjeroj kraharorin!

O Musa! Kush kėnaqet me pasurinė e varfanjakut dhe tė bonjakut,do ta varfėroj nė kėtė botė dhe do ta ndėshkoj nė botėn tjetėr! Kush mendjemadhėsohet para varfanjakut dhe para tė dobėtit,do t‟ia pėrgatis atij shtėpinė e shkatėrrimit dhe do ta fus atė nė Zjarr:
'Kjo,me tė vėrtetė, ka qenė shėnuar nė faqet e broshurat e lashta,nė broshurat e Ibrahimit dhe tė Musait.'"(El-E'ala, 18-19.)
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Mbrapsht nė krye


 
Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti pėrgjigjeni temave tė kėtij forumi