Besėtytni shqiptare

Faqja 1 e 2 1, 2  Next

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Shko poshtė

Besėtytni shqiptare

Mesazh  Berti69 prej 08.11.11 19:06

Besėtytni shqiptare



E para ishte fjala”, thuhet nė Bibėl. Kėshtu ėshtė edhe nė betejėn e kamoēme kundėr Syrit tė Keq. Mė e pėrhapura ėshtė “Marshalla” (Zoti tė ruajtė). Zakonisht tė shqiptuarit e saj shoqėrohet me imitimin e pėshtyrjes.

Besohet se pėshtyma e mban larg si Syrin e Keq, ashtu edhe djallin. Vetė shprehja shqipe “Puuu! Puuu! Puuu!”, qė zakonisht shoqėron njė ndodhi tė padėgjuar, ka ardhur pikėrisht nga pėrdorimi i tė pėshtyrės si mjet i magjisė sė bardhė. Disi mė i ndrojtur, por ende fort nė pėrdorim, ėshtė zakoni i zėnies lehtėsisht me dorė tė organeve gjenitale.

Nė kėtė rast termi “lehtėsisht” duhet theksuar fort. Nė rast tė kundėrt, me siguri do t’i shėrbejmė Syrit tė Keq dhe jo do ta luftojmė atė. Njė zakon shumė i vjetėr ėshtė prekja nė rast tė ndonjė rreziku imagjinar e ndonjė guri apo druri, tė parėve qė ke mė pranė.

Nė kėtė rast duhet thėnė disa herė si nėpėr dhėmbė formula: “Gurit e drurit…”. Besohet se “e liga”, efektet negative tė Syrit tė Keq kalojnė shpejt nėpėrmjet kėtyre dy materialeve, lehtėsisht tė gjindshme nė ēdo shtėpi fshati.

Ende ėshtė shumė i pėrhapur zakoni i djegies sė kripės mbi pllakėn e tejnxehur tė sobės. Kristalet e kripės sė zezė lėshojnė njė krismė tė lehtė, teksa shpėrbėhen nga nxehtėsia, ndėrsa personi qė qėndron pranė, zakonisht njė grua e moshuar, pėrsėrit pa prerė: Plaē o Syri i Keq, si po plas kjo kripė mbi zjarr!

Studiuesi shkodran Gėzim Uruēi ka dokumentuar njė fenomen tjetėr. Ai ka fotografuar me qindra tatuazhe qė malėsorėt e Veriut kishin zakon t’i vizatonin mbi kurrizin e dorės.

Ato i quanin “luleboje” dhe duheshin bėrė qė nė fėmijėri tė personit, vetėm kėshtu do ta plotėsonin misionin e tyre pėr tė shtuar mbarėsinė. Simbolet mė tė pėrhapura janė kryqi, svastika, si simbol i Diellit dhe i pjellorisė, Hėna dhe kasollja nė stan. Pėr fat tė keq, studimi i mrekullueshėm i Uruēit ende nuk e ka parė dritėn e botimit. Ai ruhet nė arkivin e tij tė pasur nė Shkodėr.

Hajmalitė i shohim pėrditė. E cili prej nesh nuk e ka njė tė tillė nė makinė, apo nė shtėpi? Kėto janė objekte tė ndryshme qė duhen mbajtur pranė, tė cilat me kalimin e kohės njerėzia i ka konsideruar si me fuqi tė jashtėzakonshme e tė fshehta nė betejėn kundėr Syrit tė Keq.

Hajmalia mund tė jetė edhe njė bisht dhelpre, apo njė kėmbė lepuri, por mė e pėrhapur prej tyre, si kudo gjetkė, edhe nė Shqipėri, ėshtė patkoi i kalit. Besohet se patkoi i kalit largon tė ligėn. Ne nuk e vrasim aq fort mendjen nėse patkoi duhet varur me kokė poshtė apo me kokė lart, nėse ai duhet blerė, apo duhet gjetur rastėsisht, nėse ai duhet prekur pasi tė jetė varur, apo jo.

Thjesht njė patkua nė portė, nė makinė, apo nė mur e largon Syrin e Keq. Vetėm kaq dimė. Pakkush ndėr ne e di historinė e tij tė vėrtetė. Legjenda e patkoit tė kalit nė fakt ėshtė njė histori e vjetėr kristiane. Ajo ka lindur nė shekullin X, kur njė nallban, i cili mė pas, me emrin Shėn Dastin, u bė peshkop i Kantėrbėrit nė Angli, arriti t’i mbathė patkonj djallit.

Ky i lutej dhe i pėrgjėrohej nallbanit qė ta linte tė lirė. Legjenda thotė se djalli u lirua vetėm kur premtoi se nuk do tė kapėrcente kurrė njė portė mbi tė cilėn ishte varur njė patkua. Metodė e mirė pėr tė shitur patkonj me shumicė. Kėshtu nisėn tė blejnė patkonj edhe ata qė nuk kishin fare kalė. Me siguri qė nė atė kohė i ka fillesat marketingu i kohėve tona.

E pranishme, por jo shumė e pėrhapur, ėshtė edhe dora e Fatimes, ose “pesēja” (kamza nė arabisht). Sipas legjendės, Fatimja, vajza e Muhametit, njė ditė prej ditėsh, teksa gatuante nė ēadrėn e saj, pa tė mbėrrinte burrin, Aliun, me njė grua tė dytė. E hutuar dhe e poshtėruar, ajo futi pa dashur dorėn nė kazanin qė po valonte. Nuk bėri zė, sepse nuk ndjeu asnjė dhimbje. Burrit sigurisht qė nuk i tha asnjė fjalė. Kjo mrekulli ka bėrė qė dora e Fatimesė tė jetė njė nga hajmalitė mė tė pėrdorura nė botėn arabe, nga ku ka mbėrritur edhe te ne.

Kohėt e fundit janė nė qarkullim gjithnjė e mė shumė disa kokėrdhokė plastikė. Mbajtėse ēelėsash ose varėse muri tė pajisura me kėto sy tė zgurdulluar, besohet se e mbajnė larg Syrin e Keq. Ėshtė njė betejė sy mė sy.

Objekte tė tjera qė kanė shėrbyer edhe si hajmali janė tespihet. Katolikėt tanė kėtyre u thonė “ruzare” (nga italishtja rosario). Ruzarja ka 50 kokrra qė ndahen nga njė mė e madhe nė ēdo dhjetėshe. Emri vjen nga rosa-trėndafili qė ėshtė simboli i Ave Marias. Besimtarėt duhet tė thonė pėr ēdo kokėrr nga njė lutje nė bazė tė njė sistemi tė ndėrlikuar qė zakonisht arrijnė ta mėsojnė vetėm murgeshat. Mbajtja e ruzares tregon shkallėn e besimit qė ka njė katolik i mirė, pėrveēse, sigurisht e mban larg djallin.

Tespijet myslimane tradicionalisht kanė 33 dhe mė rrallė 99 kokrra. Edhe ato janė tė lidhura me njė system faljesh. 33 janė ata qė quhen “emrat e bukur” tė Zotit. Te ortodoksėt tespijet nuk kanė mė njė numėr tė caktuar kokrrash, ato e kanė humbur prej kohėsh funksionin fetar dhe janė shndėrruar nė njė mjet thjesht pėr tė larguar stresin. Si me thėnė nėse njė njeri nuk di ku t’i ēojė duart, apo ka lėnė duhanin, apo do tė zbresė nervat e pėrditshme, atėherė bėn mirė tė mbajė njė palė tespihe tė mira qė trokasin fort. Kėshtu edhe nervat qetėsohen edhe djalli trembet e qėndron larg.

Nga bimėt qė luftojnė syrin e keq mė tė dalluarat janė hudhra dhe speci djegės. Hudhra ėshtė nderuar fort qė nė Mesjetė. Kanė qenė vetitė e saj kuruese antibiotike ato qė e kanė shtrirė pėrdorimin e saj edhe nė luftėn kundėr tė keqes.

Blegtorėt nė Mesjetė e pėrdornin hudhrėn pėr tė luftuar parazitėt gjakpirės qė dėmtonin grigjat e tyre. Pikėrisht prandaj mendohet se hudhra i mban larg vampirėt, lugetėrit dhe tė gjithė personazhet e errėt tė botės sė tretė. Imitimi nė plastikė i vargjeve me hudhra ėshtė bėrė kohėt e fundit njė biznes i zhvilluar.

Njė hap pas hudhrės vjen speci i vogėl djegės (capsicum nė latinisht). “Kushėrinjtė” e tij janė tė famshmit “chili” dhe “tabasco”, aq tė pėrhapur nė Amerikėn Latine. Ende nuk dihet mirė se pėrse ky fryt pėrvėlues mbahet si me veti magjike. Mbase nga qė na djeg fort, po kėshtu duhet tė djegė edhe djallin apo Syrin e Keq.

Historia e tij nuk ėshtė se ka filluar me ndonjė fat tė madh. Ai u soll nė Evropė nga Kristofor Kolombi, nė 1493. Ky besonte se shumė shpejt kjo bimė do ta pasuronte oborrin mbretėror spanjoll, njėsoj si tė tjerat, si kanella, apo piperi.

Por bima e vogėl u pėrshtat shumė shpejt nė Evropė, kėshtu qė pak nga pak thuajse tė gjithė kishin nė oborret dhe vazot e tyre frytet e bukura tė capsicum. Njė bimė qė befas u bė aq popullore, nuk mund tė bėnte pjesė mė te pasuritė e rralla ekzotike. Se ku ishte fati nė kėtė mes, askush nuk e ka thėnė mirė. Po mbase ishte fati i fukarenjve, tė cilėt pėrndryshe vetėm do tė ėndėrronin tė digjeshin pak nga ndonjė spec i vogėl.

Nė Zaloshnjė (Skrapar) nė fillim tė shekullit XX besohej se djalli ishte qenia pėrgjegjėse kur ndonjė fėmije tė vogėl nuk i ecte mbarė shėndeti. Fėmijėt qė hanin shumė, por qė nuk shtonin nė peshė, konsideroheshin si tė prekur nga djalli, i cili quhej edhe me emrin “Qoftėlargu” apo “Dreqi”. Nė raste tė tilla, gra tė posaēme, qė dinin nga kėto punė, merrnin bukė, djathė dhe duhan dhe nė tė gdhirė shkonin bashkė me fėmijėn buzė ndonjė pėrroi nė mal.

Poshtė njė peme tė lartė, gruaja zhvishej vetė dhe mė pas fėmijėn dhe i drejtohej djallit me kėto fjalė: Nėm tėndin, e na ti timin. Nuk ishte njė punė e kollajtė tė takoje djallin. Kjo punė vazhdonte pėr tri ditė me radhė. Nė tė tretėn ditė, gruaja e linte fėmijėn vetėm pėr pesė minuta.

Nė tė kthyer ajo vishej, vishte dhe fėmijėn dhe ia jepte njė vrapi tė fuqishėm pa e kthyer kokėn pas dhe kėshtu mendohej se djalli kishte mbetur i kėnaqur. E njėjta procedurė mund tė bėhej pranė njė pirgu me pleh bagėtish. Nė kėtė rast nuk ishte e nevojshme qė tė ishte aty fėmija shėndetlig. Mjaftonte vetėm njė rrobe e tij. Nėse kėmisha niste tė fryhej, atėherė fėmija kishte shpėtuar.

Fetė kishin mjetet e veta pėr tė luftuar djallin. Nė 1967, kur nisi aksioni absurd kundėr kishave dhe xhamive, mė shumė sesa vetė priftėrinjtė e hoxhallarėt, objekt i sulmit tė rinisė komuniste u bėnė …nuskat. Kėto ishin disa letra tė palosura, nė tė cilat shkruheshin disa lutje tė pakuptueshme pėr ata qė i mbanin. Ato futeshin nė disa qeska tė vogla prej lėkure apo bezeje dhe mbaheshin nė qafė pėr njė kohė tė pacaktuar.

Kėto largonin djallin dhe efektet e magjisė apo tė Syrit tė Keq. Nuskat zakonisht pėrgatiteshin nga hoxhallarėt, por ka pasur raste qė edhe priftėrinjtė kanė bėrė tė tilla. Kishte edhe nga ata qė nuk para besonin nė vetitė e tyre ēudibėrėse, por, prapėseprapė, vazhdonin t’i mbanin varur nė qafė. Tekefundit nėse nuk bėnin mirė, tė paktėn nuk bėnin as keq.

Temjani dhe kryqi, si kudo, ishin mjete tradicionale pėr tė mbajtur larg djallin. Ekzorcizmi (tė shporrurit e djallit nga trupi i pushtuar prej tij) na dokumentohet nė njė rast. At Domenico Pasi, tė cilin e kemi pėrmendur mė lart, ndodhej nė malet e Shalės, nė prillin e 1893. Pikėrisht ai ka ushtruar ekzorcizmin te njė djalė, shpirti i tė cilit ishte pushtuar nga djalli.

Ky i fundit, sipas priftit, kishte bėrė qė djali – dikur i mbarė, i urtė dhe sjellshėm – tė mos pranonte tė falte vrasėsin e vėllait tė tij. Jo vetėm kaq, por ai bashkėjetonte me vejushėn e vėllait tė ndjerė pa vėnė kurorė. Kaq e fortė ishte lidhja me kunatėn, saqė djaloshi shfaqte menjėherė shenja ēekuilibri sapo prifti e pėrmendte kėtė gjė. Ai nuk pranonte qė prifti t’i shkonte nė shtėpi me kryqin nė dorė. Kishte frikė se atėherė do t’i duhej tė dorėzohej dhe tė bėnte ndarje me djallin, duke ndarė kunatėn dhe duke falur vrasėsin.

Kjo histori ka vazhduar gjatė, derisa prifti bashkė me disa tė tjerė ka trokitur nė derėn e shtėpisė ku jetonte djali me shpirtin e zėnė nga djalli. Nė fillim, ky ia ka mbathur. Ka nisur njė potere e madhe me gratė qė qanin dhe qė i bėnin thirrje tė kthehej nė shtėpi. Pas shumė peripecish, djali ėshtė kthyer me lot nė sy, me mendje tė ēoroditur dhe krejt i verdhė nė fytyrė.

“Mbeti pėr njė kohė si i shushatur pa nxjerrė zė dhe me faqet e lagura nga lotėt, shkruan prifti. ‘Epo mirė biri im, pėrgjunju dhe fal pėr hir tė Zotit’. Po, nisėn t’i thonė tė gjithė ata qė ishin aty, pėrgjunju si thotė Ati, puthe Kryqin dhe fal pėr dashurinė e Krishtit’. Dhe ky djalė i mirė u pėrgjunj, puthi Kryqin dhe tha se falte. Pastaj u afrua edhe hasmi i tij dhe tė dy u pėrqafuan pėrmes mallėngjimeve dhe duartrokitjeve tė tė gjithėve”. Djalli ishte shporrur.
* * *
Sikurse do tė keni mundėsinė tė shihni nė fotot qė vijojnė, rikthimi i besimeve fetare dhe bashkė me to edhe deklarimi hapur i besėtytnive, mė pas hapja e Shqipėrisė me tregjet e huaja, kanė sjellė ndryshime jo vetėm nė pėrmbajtjen e mjeteve tė luftės kundėr Syrit tė Keq, por edhe nė teknologjinė e sajimit tė tyre.

Ndryshimi mė i parė e mė thelbėsor ėshtė ngjitja e dordolecėve nga fusha nė majė tė pullazit. Funksioni i parė tradicional i dordolecėve ka qenė ai i tė mbajturit larg tė shpendėve qė dėmtonin tė mbjellat. Ata vendoseshin nė mes tė arave. Ishin tė ndėrtuar nė mėnyrė fare tė thjeshtė. Njė kapele, zakonisht prej kashte, njė copė e hedhur mbi njė kryq tė drunjtė dhe aq. Tani dordolecėt kanė fituar njė funksion tjetėr.

Ka edhe nga ata qė ruajnė pozitėn tradicionale nė fushė, por shumicėn e kemi hasur tė vendosur nėpėr shtėpi nė ndėrtim apo tė porsandėrtuara. Misioni i tyre ka ndryshuar nga trembės zogjsh nė trembės tė Syrit tė Keq. Tani edhe mėnyra e sajimit tė tyre ėshtė mė e komplikuar. Zakonisht mė kėtė gjė merren gratė dhe fėmijėt.

Pėr t’i veshur dordolecėt shėrbejnė nė radhė tė parė rrobe tė vjetra tė shtėpisė, por edhe rrobe qė blihen posaēėrisht pėr ta te “gabi”, tregu i rrobave tė pėrdorura. Shumėllojshmėria e mjeteve nė dispozicion ka bėrė qė krijimi i tyre tė jetė njė akt i vėrtetė, i menduar, njėlloj arti popullor qė tashmė ka formėn e tij. Madje, edhe njėlloj gare mes familjeve fshatare kush e kush e ka dordolecin mė domethėnės. Moti ėshtė bashkautori tjetėr i kėsaj krijimtarie.

Rrebeshet, ngricat, dielli, erėrat e forta, tė gjithė kėto elementė bėjnė qė dordolecėt majė pullazeve tė kenė jetėn e vet me fėmijėrinė, rininė, plakjen, vdekjen. Dhe pastaj, kur njėri prej tyre vdes, shpėrbėhet atėherė, njėsoj si nė jetėn reale, vendin e tij e zė njė tjetėr. Jeta majė ēative vazhdon.

Duhet t’ia dimė pėr nder romėve dhe tregut tė tyre tė rrobave tė pėrdorura lindjen e njė fenomeni vetėm 20-vjeēar. Atė tė vendosjes sė lodrave prej pelushi dhe kukullave ndėr shtėpi, vreshta, dru frutorė, skela ndėrtimi. Deri nė ’90, nė kohėn e varfėrisė, askujt nuk i shkonte mendja qė njė arush prej pelushi, qė mezi gjendej, ta ēonte dėm duke e varur jashtė nė oborr.

Kur togjet e lodrave tė pėrdorura nisėn tė zmadhohen nėpėr tė gjitha tregjet e mėdha tė Shqipėrisė, atėherė, me siguri, dikush do tė jetė kujtuar qė njė zakon tė vjetėr, kurbanin, ta kombinojė me mundėsitė e reja.

Dhe kėshtu oborret fshatare nisėn tė mbushen me lloj-lloj personazhesh nga bota e pėrrallave. Unė nuk e di se sa rezultate ka dhėnė ky lloj i ri kurbani me pak shpenzime. Tė gjithė ata qė kam pyetur, kanė ngritur supet thjesht: Eh, po ja kėshtu, na ėshtė bėrė si zakon tani, jo se shpresojmė shumė prej tyre… Di tė them vetėm se universi i krijuar prej tyre ėshtė fort i ēuditshėm.

Vetėm nė kėtė botė, nė tė tretėn, mund tė shohėsh njė arush Tedi tė mbėrthyer me tel pėr veshi dhe qė vazhdon tė buzėqeshė duke shtrėnguar fort njė zemėr tė kuqe ku shkruhet “I love you”, vetėm nė kėtė botė tė buzėqesh koka pa trup e njė kukulle, vetėm nė kėtė botė njė lepurush “jeton” nė paqe megjithėse barkun e ka tė shpuar tej e tej nga njė goxha tel me gjemba.

Eshtė fare e qartė se besėtytnitė tona nė shekullin e XXI janė vazhdim me mjete dhe mundėsi tė reja i atyre fort tė vjetrave. Kurbani te ne ka qenė fort i pėrhapur. Dy besimet tona kryesore: krishterimi dhe islamizmi kanė njė bazė tė pėrbashkėt. Bashkė me judaizmin ato quhen “abrahamike”, pėr shkak se tė tre kėto fe njohin Abrahamin (Avramin, Ibrahimin) si patriark tė parė. Me Abrahamin zė fill historia e kurbaneve tona. Ky ishte njė pronar bagėtish nga Uri, nė Irakun e sotėm. Kishte njė grua me njė bukuri tė rrallė, Sarėn, e cila nuk bėnte fėmijė.

Pikėrisht prandaj mori njė grua tė dytė Agjarin, me tė cilėn pati Ismailin, tė cilin kombet arabė e quajnė si themeluesin e tyre. Nė pleqėri tė thellė ndodhi njė mrekulli. Sara e moshuar lindi njė djalė. Atė e quajtėn Isak (buzėqeshja e Zotit). Perėndia deshi tė provonte dhe njė herė besimin e thellė tė Abrahamit, duke i kėrkuar atij qė tė sakrifikonte pikėrisht Isakun e lindur nė ato rrethana tė mrekullueshme. Abrahami u bind, por sapo po vriste tė birin u shfaq njė engjėll qė i mbajti dorėn. Ai e kishte kaluar provėn.

Njė nga festat tona mė tė njohura, Kurbani i Madh, apo ndryshe Kurban Bajrami ėshtė i lidhur pikėrisht me theroritė qė i duhen bėrė Zotit. Nė kėtė rast njė pjesė e mirė e mishit tė therur duhet t’i ndahet familjeve nė nevojė. Njė zakon fort i vjetėr ėshtė edhe ai i therorive nė themelet e godinave. Legjenda jonė mė e njohur, ajo e Rozafės, ka nė qendėr tė saj pikėrisht sakrifikimin e nuses sė re nė muret e kėshtjellės.

Nė Berat, ura e vjetėr e Goricės, e ndėrtuar nga Kurt Pashė Vrioni nė 1778, ruan nė brendėsi tė njėrit prej harqeve njė kukull prej druri, njė lloj imitimi tė kurbanit njerėzor. Thuajse tė gjitha ndėrtimet e reja kanė nė themelet e tyre gjakun e ndonjė dashi apo cjapi, brirėt e tė cilėve vihen mė pas nė ballė tė shtėpisė. Aq e fortė ėshtė kjo traditė sa qė ka nisur tė pėrdoret edhe nė nivele qeveritare.

Vetėm para pak vitesh, Pandeli Majko, ortodoks pėr nga origjina, asokohe ministėr i Mbrojtjes, pėruroi hapjen e punimeve pėr ristrukturimin e zyrave tė ministrisė. Nė sy tė tij dhe tė komandantėve kryesorė tė ushtrisė u ther njė goxha dash me gjakun e tė cilit u lagėn themelet. Tė gjithė duartrokitėn, askush nuk u ēudit. Kjo gjė ėshtė fare normale.

Te tė krishterėt kurbani ėshtė mė pak i pėrhapur. Krishterimi beson se nuk ka sakrificė mė tė madhe sesa ajo e Jezu Krishtit mbi kryq. Pikėrisht prandaj edhe kurbanet “neė style”, qė paraqiten nė foto, janė mė tė pėrhapura nė zonat fshatare myslimane, apo bektashiane. Megjithatė, kurbani nė njė formė tjetėr haset edhe nė malėsi. Nė ditėn e Shėn Kollit, pėr shembull, nė fshatrat katolikė tė Veriut theret njė dash, qė piqet pėr orė tė tėra nė hell. “Fėrliku”, kėshtu quhet mishi i pjekur nė kėtė mėnyrė, ėshtė njė traditė qė ruhet fort sot e kėsaj dite.

Faik Konica shumė herė shkrimet e tij i mbyllte me kėto fjalė: Kaqe pėr sonte se kam frikė mos ju zėrė gjumi. U zgjatėm vėrtet ca si shumė. Le tė provojmė mė mirė tė udhėtojmė bashkė pėrmes botės tonė tė tretė. E para, kjo qė po jetojmė pėrditė, nuk ėshtė se po na kėnaq edhe aq shumė.

Tekefundit, pėr ta rregulluar atė, kemi fare pak gjė nė dorė. Sa pėr atė tjetrėn, tė dytėn, botėn qė vjen pas vdekjes, nuk e dimė se si mund tė jetė. Askush nuk ėshtė kthyer prej andej. Vetėm kėtė tė tretėn e kemi nė dorė vetė. E sajojmė dhe e rrotullojmė si tė duam. Madje, edhe e zbukurojmė, e vizatojmė, e veshim dhe e mbathim. E ndėrrojmė fare, po tė qe nevoja. Nė fund tė fundit, ndonėse e mbushur me demonė, rreziqe e tersllėqe lloj-lloj, ajo ėshtė prapė se prapė njė botė e bukur, fort e bukur.

Fatos Baxhaku

Berti69

"Si ėshtė lartė, ashtu ėshtė edhe poshtė, e si ėshtė poshtė, ashtu ėshtė edhe lart"


449


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Besėtytni shqiptare

Mesazh  Luli prej 17.11.11 11:18

BESTYTNIA

BESTYTNIA - eshte besimi (bindja) se disa ngjarje te vecanta ndodhin ne nje menyre qe nuk mund te sqarohen (shpjegohen) nga arsyeja apo shkenca; bindja qe, ngjarjet e tilla sjellin fat te keq apo te mire!

- Thuhet qe, nese te rrezohet pasqyra nga dora, bie ne toke dhe ajo nuk thehet, atehere kjo ngjarje te sjell fat te mire!

- Po te kaloi ndonje merimange e vogel neper trup thuhet qe eshte shenje gezmi, ai njeri do te gezohet (per dicka).

- Kur te kalon perpara nje mace e zeze eshte hidherim, atij njeriu do ti ndodh diēka e keqe.

- Kur te nget lemza, thuhet se dikush po te permend.

- Po erdhi laraska mbi pullazin e shtepise suaj, priteni se ju vjen ndonje mysafir ne shtepi!!!".

- Po tė ju skuqet veshi do tė thotė qė dikush po fletė keq pėr Ty
( me kėtė rastė nėse kafshoni flokun tuaj ai qė ėshtė duke folur keq pėr ty nė atė moment do ta kafshoj gjuhėn e tij)

- Nėse tė kruhet dora e djathtė do tė marrėsh para nėse e majta do tė japėsh
Nėse tė fishkellon veshi i djathtė ndegjon jė lajmė tė mirė nėse i majti njė lajmė tė keq...

- Nėse fishkellon natėn demonet do t'i thrrasėsh dhe do te vijne te vallezojne rreth teje
( Natyrisht qė ti nuk i sheh ata)

- Nėse mbanė nė xhep njė lėkurė gjarperi je i mbrojtur nga ēdo bestytni

- Nėse pall gomari tri herė ėshtė lajm i mirė, nėse pall pa ndėrprerė ėshtė lajm i keq.

- Mos te hajme dicka prane nje grua shtatezene pa i ofruar edhe asaj, se perndryshe do te dhemb syri.

- Kam degjuar per kete bestytni kur hyne kiet (qete) ne oborr te gjithe ēohen ne kembe .

- Nuk duhet te besh me gisht tregues kurrsesi ne drejtim te varrezave, e nese gabon duhesh patjeter te kaēish me dhembe gishtin e vogel derisa te ndjesh dhembje te madhe ne shenje pendimi...

- Nėse nė njė rast vdekje, nė dhomėn ku ėshtė kufoma, dikush teshtitet, atėherė ndonjė grua qė ėshtė aty afėrt, atij qė teshtitet, do ti shqyej njė pjesė tė teshave, pasi qė besohet se teshtitja do sjell edhe nje vdekje tjetėr (e shqyerja e teshave, e parandalon).

- Poashtu, nuk preferohet qė te shkosh diku mik, pasi qė ke marr pjesė nė njė vorrim, pasi qė besohet se sjell vdekjen e ardhėshme nė atė shtėpi.

- Nese i preni thonjet te dores dhe te kembes per nje dite ju ndodhin gezime e hidherime per nje dite.

- Nese kur pini qumshte eshte i nxete shume dhe shtoni pak qumsht te ftofte, po ashtu gezime e hidherime ju ndodhin per nje dite.

- Kur ju lindin femijet kur mos perseritni emrin e dikujt nga familja qe ka pesuar ne lufte apo tragjikisht i ka ndodhur atij ma heret.

- Kur tju linde nje femije e qe deshironi te jete i zoti si dikush qe eshte i familjes apo farefisit, atij thuani le tja prese floket per here te pare kur eshte i vogel, ashtu behet i zoti si ai.

- Nese Pasqyrja te thehet Fati te shtyhet 7 vite ose Vdes Dikush

- Nese te kruhen veshet, dote bjen shi ate dite

- Nese te ferkohet dora e majt merr pare, ndersa e djathta jep para

- Kur nisesh per kurbet apo dikun larg, nese te hedhin do uje kthesh prape ne shtepi

- Nese doni qe nje person te mos vije te ju ja hedhe nje guri mbrapa ai nuk vjen me

- Kur ti largojsh enet nga sofra (tavolina) nese bjen nje luge mbare vjen nje musafir i mire, nese luga kthehet prape vjen nje musafir jo i mire?

- Nese te ferkohen kembet per mbrapa ke per te udhetuar

- Nese nje shtaze shtepiake te ngordh mos me varros, se nuk bene

- Nese te levizin (livritin) syte - Ke per te u hidheruar diēka

- Nese te ndezen ( te skuqen) veshet - Dikush po flet keq per ty

- Kur te ha dora e majte - Do Marresh Paraa

- Kur te ha e djathta - Do japesh para

- Te ha hunda - Do ziesh me dike

- Kur te ha kemba ( tabani i kembes poshte ) sikur te gudulisje - do besh rruge , do shkosh diku

- Kur te del nje puce ne maje te gjuhes te shajne me te drejte, kur te del anash te
kane sha pa te drejte...

- Kur te gjejne njerezit duke ngrene thojne te dashka vjehrra fort..

- Kush te merr ne telefon ne kashaten e pare te bukes eshte armik.

- Kur te bien pandoflat/kepucet/sandalet kryq njera mbi tjetren do besh rruge.

Luli

"Duhet bredhur shumė nė errėsirė derisa tė preket drita"

907


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Besėtytni shqiptare

Mesazh  Luli prej 26.11.11 20:16

Kur te leviz syri - mos trego qe te leviz

Kur te kruhet vetulla do degjosh dicka surprize te mire ose te keqe.

Kur te bie luga ne toke - vjen nje femer e paftuar ne shpi

Kur te bie piruni - vjen nje mashkull ne shpi

Nese te fiket cigarja pa ndonje arsye fizike te dukshme - ta dredh partneri

Thyhet gota ne nje dasem/mbledhke/shpi - del syri i keq

Nese harron diēks/bluze/te mbathura ke shpia e tjetrit - do kthehesh prape aty

Nese negjon qyqe te kendoje qe ne mengjes - do degjosh vdekjen e njeriu te afert

Nese nderon vendin kur ha buke, nderon burrat - martohesh disa here

Kur kapesh tek ndonje vend - do te thote qe ke borxhe ne ate vend..

Kur u zgjidhet kepuca burrave - do te beje rruge te larget, ndofta jashte shtetit

Kur shkon ne nje shtepi dhe i gjen njerezit e asaj shtepie, ose ne cfaredo vendi duke ngrene - thone qe do te doje vjehrra.

Kur sheh ndonje njeri/femije te bukur duhet te kapesh hunden me dore qe te mos e marresh me sysh.

Kur te bie kripa ne tavoline do kesh fat sterr... te bardhe.

Kur le canten perdhe - te iken paraja nga duart.

Kur te ze lemza duke ngrene buke, te pergojojne.

Kur te skuqen veshet po te marrin neper goje ( flasin per ty )
Kurse kur ta ben ndonjehere veshi bizzzz do marresh ndonje lajm

Te vjen prane merimanga - merr lajme , po te jete kafe, lajm i mire, e zeze.. jo i mire

Kur hyn per te pare ne nje shtepi apo institucion, per fat te mire, hedh kemben e djathte te paren

Po u ule mbi fshese do lindesh vetem vajza (behet fjale per ato fshesat e vjetra jo keto me korent

Po nderrove vendin gjate bukes do nderrosh gruan/burrin

Kur te ecen njeri kembadoraz ne shtepi ..prite do te vijne njerez, miq nga larg ose per darke

Kur te bie glase zogu ne maje te kokes ke fat

Kur te vjen mize kali eshte lajm i mire

Kur shef nje kale te bardhe, i silesh tre here rreth se te plotesohen deshirat.

Kur thyhet dicka ne shtepi si psh ( gote, pjate ) ka shku e keqja me te, se dicka tjeter me e madhe ka dashte me ndodhe..

Me hane te re duhet te prehen floket, nqs do me te marr shendet.

Kur te pret rrugen nje mace e zeze – duhet me hedhe nje monedhe.

Po pive uje njekohesisht me dike do te vdesesh ne te njejten kohe me te...

Kur te hyn flutur ne shtepi, eshte shpirt njeriu. Nuk duhet vrare.

Kur ze me goje dike qe ka semundje te rende, duhet te levizesh nga vendi.

Luli

"Duhet bredhur shumė nė errėsirė derisa tė preket drita"

907


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Besėtytni shqiptare

Mesazh  Luli prej 28.11.11 13:02

Kur flet per dike qe ka vdekur, duhet patjeter te thuash 'ndjese past' mbasi permend emrin.

Po te kapercyen kur je shtrire do ngelesh i shkurter...po te kapercyen dy here je m'rregull.

Grate me barre - Kush pelqen gjera te tharta do linde vajza.Kush pelqen te hidhura, djem.

Kur te betohesh hidh kripe ne zjarr qe mos te behet realitet.

Kur do qe te beje kohe e keqe hidh perjashta sheqer, kur do te beje kohe e mire hidh kripe.

Nuk duhet ta vrasesh gjarperin ne shtepi ose po e vrave ta hedhesh diku larg se ndryshe te vijne gjarperinjte e tjere

Kur kendon qyqja dhe kur kuisin (sikur lengojne) qente do te vdese dikush aty afer...

Kur le rubinetin e cezmes ne shtepi hapur ose duke pikuar, te iken bereqeti shtepise.

Po te kaloje macke zeze para nderro rruge qe te mos kesh tersllek.

Kur te urojne ditelindjen jo ne diten e lindjes do kesh vit te sikletshem.

Kur i ke vetullat shume te afruara me njera tjetren do te martohesh prane familjes, ndersa po t'i kesh larg, do martohesh larg. (Jo te hequra vetullat, por prej natyre)

S'ben te mbesin rrobat e hapura ne tel mbasi qe perendon dielli.

Nuk ben te shihesh ne pasqyre naten vone, dhe s'ben te lahesh ne
mes te nates..se te dalin xhindet

Kur ha buke thone .. dhe e harron kafshaten pa e ngrene ... thone dikush eshte ne gjendje te keqe financiare

Grate me nishan ne faqe jane fatkeqe

Vendos dy jastiqe dhe ne njerin vendos poshte nje gershere ( qe presim ) dhe tek tjetri thike . Ku te ulet gruaja qe eshte shtatezane do lindi : Gershera perfaqeson femer dhe thika mashkull.

Kur gruaja me barre nuk prishet ne fytyre kur eshte me barre, do te linde djale. Kur gruaja me barre shemtohet ne fytyre lind vajze.

Kur pergatitesh ne mengjes per te shkuar ne shkolle dhe te eshte grisur ose shqepur ndonje rrobe dhe te duhet ta qepesh, fut nje fije pe ne goje qe mos harrosh mesimet.

Nese do te shikosh si do te te ngjaje burri/gruaja, ngrihu me 3 te nates, zhvishu lakuriq dhe dil para pasqyres dhe do marresh nje imazh te ti/saj.

Nese sheh ne enderr naten e Shen-Valentinit nje vajze/djale ne menyre romantike, ajo/ai do te jete gruaja/burri yt.

Neqoftese heq nje fije floke dhe var nje unaze tek fija, mund te dallosh sa femije do kesh dhe cfare seksi do kene neqoftese rotullohet unaza ose leviz anash, kur unaza vjen poshte e larte ose edhe anash (si plus) femija del djale, kurse kur unaza lekundet ne forme rrethi eshte vajze.

Diten e Vitit te Ri, personi i pare qe te hyn ne shtepi (eshte mire te hyje me te djathten, perndryshe eshte ne bela ) "energjia" qe sjell percakton fatin qe do te kete familja gjate vitit. Nese eshte vit i mbare personi ka qene kembe mbare, nese jo, personi ka qene kembe ters.

Mos i hidh plehrat naten dhe as mos shkund mbulesen e tavolines (me therrime) perjashta naten dhe as mos i preni thonjte naten.

Luli

"Duhet bredhur shumė nė errėsirė derisa tė preket drita"

907


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Besėtytni shqiptare

Mesazh  Luli prej 28.11.11 13:08

Kur mysafirit nuk i afrohet qeni ose femija i shtepise diēka s"eshte ne rregull

Kur vete ora 11:11 kap nje kopse (mundesisht te bardhe) shpreh nje deshire (me sy mbyllur) dhe do te te realizohet.

Kur shikon oren psh 12:12 ose 11:11 dikush po flet per ty

Kur e kafshon gjuhen do hash mish

Kur te kruhet dora e majte do maresh pare kurse e djathta do japesh

Tymi i cigares shkon te ai/ajo qe ka pare

Kur i vesh ēorapet mbrapsh padashje eshte fat i mire per ate dite.

Thone qe kur do te teshtish por nuk te del teshtima, dikush ka ndjenja per ty po nuk ti shpreh dot!

Floket dhe thonjte nuk duhen prere kurre te dielave.

Nqs dikush varroset te henen anetaret e familjes duhet patjeter te bejne "kurban" (te therrin) edhe tre gjallesa te tjera sepse perndryshe brenda nje viti do te degjojne per tre vdekje te tjera te aferta.

Kur te ze lemza kur je duke ngrene buke, te kujtojne per keq; pas buke te kujtojne per mire.

Kur flet per nje njeri dhe ai duket pas pak kohe dmth qe ke thene te verteten.

Kur ne shtepi te ka ardhur dikush qe ka sy (ne kuptimin qe te merr mesysh) eshte shume mire nqs aksidentalisht te thyhet ndonje gje (se plas syri i keq).

Kur fshin apo pastron shtepine femija beju gati se vijne miqte

Kur te vjen dikush ne shtepi e te gjen duke grene do te thote qe at person e do shume vjehrra

Me tu krujt dora e majte jep lek e djathta merr lek

Me tu skuq veshi i majte te shajne keq kurse i djathti do te thote se po te lavdrojne.



Luli

"Duhet bredhur shumė nė errėsirė derisa tė preket drita"

907


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Faqja 1 e 2 1, 2  Next

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Mbrapsht nė krye


Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti pėrgjigjeni temave tė kėtij forumi