Religjioni dhe Spiritualiteti

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Shko poshtė

Religjioni dhe Spiritualiteti

Mesazh  Elizza prej 21.11.10 16:35

Religjioni dhe Spiritualiteti




Feja ėshtė njė rrugė pėr te Zoti. Spiritualiteti gjithashtu ėshtė njė rrugė pėr te Zoti. Megjithatė ato kanė dallime nė qasje.

"Esenca e fesė:
Frika nga Zoti dhe bindja ndaj Zotit.
Esenca e shpirtėrores:
Dashuria ndaj Zotit dhe bėrja e njė tjetėr Zoti
" - Chinmoy Sri

1. E kaluara dhe e tashmja. Feja ka tendencė pėr tė marrė frymėzim tė madh nga e kaluara. Ajo iu referohet teksteve tė lashta fetare, si mėnyra pėr tė arritur shpėtimin. Shpirtėrorja nuk ėshtė e shqetėsuar aq me tė kaluarėn. Shpirtėrorja beson nė tė tashmen e pėrjetshme. Pėr tė arritur ēlirimin ne kemi nevojė tė jetojmė nė tė tashmen. Kjo nuk ėshtė e kaluara ose e ardhmja qė na jep ēlirim. Ne arrijmė paqen e mendjes vetėm kur tė pėrqėndrohemi tė bėjmė gjėnė e duhur Kėtu dhe Tani.

2. Frika dhe Dashuria. Shumė shpesh feja i qaset Zotit nga frika. Feja ėshtė njė kėshillė pėr tė bėrė gjėnė e duhur nė mėnyrė qė tė mos vuajmė nė tė ardhmen. Shpirtėrorja i qaset Zotit me anė tė rrugės sė dashurisė. Shpirtėrorja na mėson tė mos tė kemi frikė nga Zoti, por t'i qasemi pėrmes rrugės sė dashurisė.

3. Ku ėshtė Zoti? Shpesh feja flet pėr Zotin si qenie e lartė qė gjendet nė qiej. Nga lart Zoti mund tė shoh arritjet e njerzimit. Shpirtėrorja na tregon se Zoti ėshtė i gjithėdijshėm dhe i pėrhapur kudo dhe mund tė ndihet si njė prani e jetesės nė zemrėn tonė. Pėr mė tepėr jo vetėm qė ėshtė Zoti i arritshėm, por ne mund tė arrijmė realizimin e brendshėm tė Zotit.

4. Feja e vėrtetė dhe Universaliteti. Shumė ndjekės tė fesė mendojnė se vetėm rruga e tyre mund tė ēojė nė shpėtim. Ata kanė besim tė madh nė fenė e tyre, por nė tė njėjtėn kohė ata mendojnė se fetė e tjera janė tė gabuara. Prandaj, ata mund tė ndjejnė njė domosdoshmėri pėr t'i kthyer tė tjerėt nė besimin e tyre.

"I gjithė fanatizmi ėshtė i rreme, sepse ai ėshtė nė kundėrshtim ime natyrėn e Zotit dhe tė sė Vėrtetės. E vėrteta nuk mund tė mbyllet nė njė libėr tė vetėm, Bibla apo Kurani apo Veda, ose nė njė fe tė vetme." - Sri Aurobindo

Shpirtėrorja mendon se tė gjitha fetė janė tė vlefshme, si analogji e shumė shtigjeve qė tė ēojnė nė tė njėjtin qėllim. Shpirtėrorja pėrfshin tė gjitha fetė e botės, por nė tė njėjtėn kohė, nuk ėshtė e kufizuar nga ndonjė dogmė apo formė fetare.

" Ne nuk i besojmė vetėm njė tolerance universale, por ne i pranojmė tė gjitha fetė si tė vėrteta. Si rrjedhat e ndryshme qė kanė burime tė ndryshme, tė gjitha ujėrat e tyre pėrzihen nė njė det, kėshtu qė tendencat e ndryshme, edhe pse ato duken tė ndryshme, tė shtrembėra ose tė drejta, tė gjitha tė ēojnė te Zoti." - Swami Vivekananda

5. Adhurimi i jashtėm dhe Adhurimi i brendshėm. Feja e vė theksin e madh nė forma tė jashtme dhe rituale tė jashtme. Kėto janė tė dobishme pėr tė dhėnė njė kuptim tė formalitetit nė adhurimin e Zotit. Por shpirtėrorja nuk ka tė bėjė me ritualet e jashtme. Shpirtėrorja thotė se ajo qė ėshtė e rėndėsishme ėshtė qėndrimi i brendshėm i njė kėrkuesi. Nėpėrmjet praktikės shpirtėrore synojmė tė zhvillojmė njė vend tė shenjtė nė zemrėn tonė.

Feja dhe spiritualiteti kanė dallimet e tyre, por nė tė njėjtėn kohė feja mund ta pėrqafojė shpirtėroren. Shpirtėrorja mund tė jetė sinonim me fenė. Ato janė vetėm terma, por ndoshta tė sillen nė mendje si koncepte tė ndryshme. Mė tepėr se njė debat mes fesė dhe shpirtėrores mund tė mendojmė pėr dallimin nė mes tė Fesė Njerėzore dhe Fesė Hyjnore...

Nėse feja ėshtė e mirė apo e keqe, me tė vėrtetė varet se si ajo ėshtė praktikuar dhe jetuar.

Duke ndjekur fenė e tyre, shenjtorė tė mėdhenj kanė arritur frytet dhe realizimet e njė qasje mistike me Zotin. Nė fakt, ēdo fe ka prodhuar kėrkues shpirtėror tė rendit mė tė lartė.
...
avatar
Elizza

1073


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Religjioni dhe Spiritualiteti

Mesazh  Idlir prej 08.12.10 14:25

Shkrim i shkelqyer...
avatar
Idlir

106


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Religjioni dhe Spiritualiteti

Mesazh  Elizza prej 23.01.11 12:31

Feja e Njeriut dhe Feja Hyjnore
Richard Pettinger


Feja mund tė jetė njė instrument Hyjnor. Feja gjithashtu mund tė interpretohet si e mirė pėr besimtarėt e vet. Kur feja pėrdoret pėr ta promovuar egoizmin e njeriut, mė nuk ėshtė krijim Hyjnor, por krijim i njeriut. Nė formėn e saj tė pastėr feja ėshtė e pastėr dhe mund tė merret si bashkim i heshtur me Zotin, por nė anėn tjetėr feja mund tė pėrdoret pėr tė justifikuar veprimet egoiste tė njeriut dhe jep ndjenjėn e rreme tė superioritetit moral. Kur feja ėshtė shpirtėrore dhe kur interpretim i njeriut?

Shtigjet janė tė shumta, por qėllimi ėshtė Njė

Feja e Njeriut e ndjen se ėshtė e vetmja rrugė pėr te Zoti. Feja e Njeriut ndjen se njeriu duke ndjekur vetėm parimet e saj arrin shpėtimin. Pėr mė tepėr sipas saj, tė gjitha fetė e besimet tjera janė plotėsisht tė rreme dhe s'kanė asgjė pėr tė ofruar. Shpirtėrorja e di se vetėm dashuria ndaj Zotit ėshtė e vetmja fe e vėrtetė, format e jashtme mund tė jenė tė ndryshme, por qėllimi i fundit i tė gjitha feve ėshtė i njėjtė.

"Njeriu duhet ta mėsojė atė tė vėrtetė qė paraqitet nė njė qind a njė mijė menyra tė ndryshme, dhe secila nga kėto mėnyra
tė jetė po aq e vėrtetė sa tjetra. Ne duhet tė mėsojmė njė gjė ta shohim nga njė qind kėnvėshtrime tė ndryshme dhe ende tė jetė po e njėjta gjė..."
- Swami Vivekananda

Kujt t'i lutemi

Nė fenė e Njeriut vihet theksi nė anėn e jashtme dhe nė atė qė mendojnė tė tjerėt. Respektimi fetar shpesh bėhet pėr arsye tė qėndrimeve sociale, pėr ta kėnaqur egon ose tė tjerėt. Nė aspektin Hyjnor, paraqitja e jashtme dhe format e jashtme janė tė parėndėsishme. Feja Hyjnore ėshtė e lidhur me qėndrimet tona tė brendshme. Kėtu i vetmi qė duhet kėnaqur ėshtė Zoti. Jezusi kur tha "kur jep lėmoshė, nuk duhet ta dijė as dora e majtė", fjala ishte pėr veprimet fetare pa vlerėsim dhe mirėnjohje nga bota. Ai donte tė na mėsonte se e vetmja gjė e rėndėsishme ėshtė qėndrimi i brendshėm, jo forma e jashtme.

Zemra dhe Mendja

Feja e Njeriut merret me fenė nga perspektiva mendore. Ajo e zvoglon fenė nė debate filozofike, ku bėhet pika e interpretimit tė drejtė tė shkrime tė lashta. Feja Hyjnore merr frymėzim nga shkrimet e shenjta, por nė tė njėjtėn kohė ndjehet nė zemėr se feja ėshtė shumė pėrtej fushės sė mendjes. Feja Hyjnore kėrkon ta pėrjetojė Zotin me anė tė heshtjes. Qasja hyjnore e fesė thotė qė, pėrvoja shpirtėrore nuk mund kuantifikohet nga mendja, pėrvoja e brendshme shpirtėrore pėrfshin qetėsinė dhe hapjen ndaj Fuqisė sė Lartė.

“Feja e vėrtetė ėshtė feja shpirtėrore, ajo ėshtė kėrkimi i Zotit, hapja e ekzistencės sė thellė tė shpirtit qė jeton vazhdimisht, i Gjithpranishėm, i Pėrjetshėm” - Sri Aurobindo


Konvertimi i Brendshėm dhe Konvertimi i Jashtėm


Feja e Njeriut shumė shpesh e ndjen tė nevojshme konvertimin e tė tjerėve nė besimin e vet. Nė kėtė dėshirė pėr t’i konvertuar tė tjerėt nė fenė tonė, ka njė sens egoizmi, ndjejmė se ne duhet t’I konvertojmė tė tjerėt nė fenė tone superiore. Feja Hyjnore koncentrohet vetėm nė kėrkimin e praktikės shpirtėrore. Feja Hyjnore nuk dėshiron tė pushtojė tė tjerėt, ajo vetėm kėshillon kėrkuesit e saj pėr tė pushtuar dobėsitė dhe egon e tyre.


E Kaluara dhe e Tashmja

Feja Njerėzore e vė theksin mbi atė qė ka ndodhur nė tė kaluarėn. Feja Hyjnore theksin e vė nė atė qė ndodh tani.. Realizimi dhe shpėtimi nuk mund tė arrihen vetėm duke u fokusuar nė tė kaluarėn. Pėrvojat e vėrteta fetare tė bėjnė tė jetosh nė tė tashmen e pėrjetshme.

“Ne kemi nevojė pėr fe sepse duam tė shkojmė pėrtej limiteve nė mėnyrė qė tė lidhemi me Pafundėsinė…Feja ėshtė njė pėrvojė spontane dhe kurrė njė njohuri teorike…”
Sri Chinmoy

Feja Hyjnore pėrfshin aspekte tė shumta tė jogės, spiritualitetit dhe aspiratat e vetėdijshme tė njeriut pėr Lartėsim. Brenda ēdo feje ne numėrojmė tė Shenjtė dhe mėsues shpirtėror, tė cilėt na tregojnė se feja e tyre ėshtė mjeti pėr ta udhėzuar njeriun te Zoti. Nė tė njėjten kohė eksperienca e tė Shenjtėve tregon se realizimi shpirtėror nuk ėshtė monopol i ndonjė feje tė veēantė, Frymėzimi i tyre na tregon atė qė ėshtė me rėndėsi, nuk ėshtė tė kuptuarit tone intelektual, por nėse ne jemi tė sinqetė, ndezim aspiratat ta knaqim Zotin nė mėnyrėn e tij.
avatar
Elizza

1073


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Religjioni dhe Spiritualiteti

Mesazh  Idlir prej 24.01.11 10:16

Mund te jesh me prezente me postime Elizza, por, megjithate, mjafton te sjellesh Perla, ketu, dhe le te jene edhe te pakta (si sasi). Kjo qe lexova ishte nje Perle...
avatar
Idlir

106


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Religjioni dhe Spiritualiteti

Mesazh  Fakiri prej 24.01.11 22:16

Mos u lidhni pėr asnjė besimi (religjion) tė caktuar pėr t'i mohuar tė tjerėt, sepse ashtu do tė humbisni shumė tė mira dhe nuk do ta njihni thelbin e gjėrave.
Zoti Lavdiplotė, i Gjithėpranishmi dhe i Gjithėmundshmi, nuk kufizohet me ēfardo besimi.Kudo qė tė ktheheni atje ėshtė fytyra e Tij.

Bashkėshoqėrimi i intelektit , shndėrimi i zemrės

Njė mrekulli, njė kopsht midis flakėve,

zemra ime ėshtė e hapur pėr tė gjitha trajtat.

Ajo ėshtė njė luadh pėr gazela, kuvend pėr murgjit ( e krishterė),

Njė tempull idhujsh, Qabe haxhinjsh,

Tryeza tė Torės, Kur’an ,

Feja ime ėshtė dashuria – nga do qė tė nisen karvanet e saj

Dashuria duhet tė jetė bindja ime dhe feja ime.


Ibėn 'Arabiu:

“Mu si kompasi, ne njėrėn kėmbė e kemi tė ngulur nė fe
ndėrsa kėmba tjetėr i shetit shtatėdhjetė e dy besime e mendime”.

Njėlloj sikur bleta nektarin e tubuar prej luleve tė ndryshme e transformon nė mjaltė, ashtu edhe mendimtari atė e bėn me mendimet, thotė Mevlana.

Kopshtet me lule tė shėtitura nga ana e Mevlanės janė shumė, por edhe lulet brenda tyre janė tė shumėllojshme. Mevlana si bleta e tubon nektarin prej luleve tė ndryshme dhe njerėzimin i paraqet mjaltėn shėruese dhe tė kėndshme tė humanizmit teocentrik.

Njeriu i cili do ta gjejė veten dhe duke gėrryer nė thellėsitė e ndėrgjegjes dhe vetėdijes sė shėndoshė do tė edukojė si duhet unin e tij do tė pėrfitojė njė platformė tė artė tė lumturisė. Do tė pėrfitojė platformėn e ėmbėl tė shijes sė besimit dhe nėnshtrimit mė tė Madhit. Do ti kuptojė prej fillimit njeriun, gjėrat dhe do tė njoftohet me komentin metakozmik tė tyre.

Sikur ti, bile pėr njė ēast, do tė mund tė ēliroheshe nga vetja,
Menjėherė do tė tė zbulojej fshehtėsia e tė gjitha fshehtėsive.

Fytyra e Tė panjohurit, e fshehur mbi kėtė gjithėsi,
Do tė shfaqej nė pasqyren e syve tu.

Ndėrsa Kebiri thotė:

Nuk e kam tė qartė pėr ēfarė Zoti flisni?
Dikush me gjithė zėrin e thėrret herėt nė agim.
Pse kjo? Sigurisht Ai I Shenjti nuk ėshtė i shurdhėr.
Vallė Ai nuk e ndjenė edhe ecjen e insektit?
Numėroni akoma nė tespihet tuaj,
Vizatoni ballėt me stoli tė ēuditshme.
Krekosuni akoma me gjatėsinė e flokėve tuaja.
Por thellė nė ju pushka ėshtė e plotė...(Mbrendėsinė e keni plotė urrejtje)
E si vallė mund tė arrini tek Ai?

Arritja tek Ai kėrkon dashuri, ndėrsa pėr njeriun me urrejtje thotė:

A nuk po e sheh qė i sėmuri po vdes
Preje plagėn kancerogjen nė mendjen e tij
Thellė, mė thellė, shumė mė thellė preje
Preje, parandaloje zgjėrimin e saj.


Edituar pėr herė tė fundit nga fakiri nė 06.03.11 12:25, edituar 4 herė gjithsej
avatar
Fakiri

989


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Religjioni dhe Spiritualiteti

Mesazh  Idlir prej 25.01.11 9:21

Xhelaledin Rumiu i ndritur, ka patur shume jehone ne Perendim, perkatesisht ne SHBA.
avatar
Idlir

106


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Religjioni dhe Spiritualiteti

Mesazh  Elizza prej 27.01.11 11:30

Shkenca dhe Spiritualiteti
Richard Pettinger


Tradicionalisht shkenca dhe shpirtėrorja kanė qenė nė mosmarrėveshje. Shkenca ka tė bėjė me suksesin material tė njeriut, shpirtėrorja nga ana tjetėr, ėshtė e interesuar nė realitetin e brendshėm tė njeriut. A ėshtė ky konflikti i pashmangshėm, ose a mund degėt e ndryshme tė shkencės dhe shpirtėrotja tė jenė plotėsuese tė njėra-tjetrės?

"Shkenca ka kapacitet pėr t’i treguar njerėzimit zhvillimin e plotė tė jetės mendore. Shpirtėrorja ka kapacitet pėr t’i treguar njerėzimit mundėsinė dhe pashmangshmėrinė e jetės pėrtej mendjes, e jetės tejmentale." - Chinmoy Sri

Shkenca merret me botėn materiale, ajo shqyrton funksionimin e ēėshtjeve. Shpirtėrorja e konsideron realitetin e brendshėm, njė ndėrgjegje qė nuk mund tė shpjegohet me arsyetim mendor. Kjo krijon njė ndarje, tė mendjes shkencore, e cila thotė se, "vetėm ajo qė mund tė provohet nė njė nivel tė jashtėm ėshtė kuptimplotė." Nė pėrgjigje tė kėsaj shpirtėrorja sugjeron, "bota materiale qė ne e shohim ėshtė nė tė vėrtetė maya, njė iluzion.", Realiteti themelor i universit, ėshtė ai qė ne ndjejmė nė meditimin tonė heshtur. Nė njė nivel, shkenca dhe shpirtėrorja nė dukje merren me metodologjitė reciprokisht ekskluzive.

Shkenca argumenton se progresi vjen nga pėrmirėsimet e mirėqenies sonė materiale. Nė kėtė drejtim, shkenca dhe teknologjia kanė qenė njė ndihmė e madhe nė zhvillimin e standardeve mė tė mira tė jetesės pėr njeriun. Megjithatė, edhe pse shkenca ka ndihmuar nė rritjen e mirėqenies materiale nė shoqėri, kjo mjaft shpesh, nuk ēoi nė rritjen e lumturisė. Nė shpirtėroren, ēfarė ėshtė e rėndėsishme, nuk ėshtė akumulimi i rehatisė materiale; lumturia e vėrtetė vjen pėrmes tė jetuarit nė harmoni me shpirtin tonė. Kėshtu shkenca dhe shpirtėrorja tė ofrojnė dy qasje shumė tė ndryshme pėr kuptimin e jetės dhe lumturisė njerėzore.

Megjithatė, tė presim tė njėjtėn gjė nga shkenca dhe shpirtėrorja ėshtė ndoshta njė gabim. Ato ofrojnė tė vėrteta tė ndryshme dhe shpjegojnė aspektet e ndryshme tė krijimit. Nuk ka asnjė arsye pse shkenca dhe shpirtėrorja tė mos mund tė harmonizohen.

Shkenca krijon fuqinė materiale. Me teknologjinė e shkencėn, ne mund tė shkatėrrojmė botėn, ose ne mund tė shfrytėzojmė fuqinė e saj pėr pėrmirėsimin e njerėzimit. Nė qoftė se shpirtėrorja ėshtė forca udhėheqėse prapa shkencės, teknologjia mund tė pėrdoret pėr tė kapėrcyer varfėrinė dhe injorancėn e njeriut. Nė qoftė se shkenca pėrdoret vetėm si njė instrument i pushtetit, rezultatet e saj mund tė ēojnė nė shkatėrrim dhe vuajtje.

Shpirtėrorja beson nė jetėn e brendshme, por shpirtėrorja nuk ka tė bėjė vetėm me njė tėrheqje nga bota. Shpirtėrorja e vėrtetė pėrfshin manifestimin e idealeve shpirtėrore. Tė dyja, bota e brendshme dhe e jashtme, janė aspekte tė krijimit tė Zotit. Pėr manifestimin e shpirtėrores kėrkohet ndihma dhe njohja e shkencės. Nė kėtė aspekt, shkenca ėshtė njė mekanizėm i ēmuar pėr pėrhapjen e mesazhit shpirtėror.

"Le tė dėgjojmė mesazhin e Materies pėrmes zėrit tė shkencės. Le tė dėgjojmė mesazhin e Frymės me anė tė zėrit tė shpirtėrores. Fundi, le tė mos harrojmė se shpirtėrorja ėshtė shpirti dhe shkenca ėshtė trupi."
- Chinmoy Sri
avatar
Elizza

1073


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Mbrapsht nė krye


 
Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti pėrgjigjeni temave tė kėtij forumi