Pse po shkaterrohet kulti shqiptar i virgjėrisė ...?

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Shko poshtė

Pse po shkaterrohet kulti shqiptar i virgjėrisė ...?

Mesazh  Estilen prej 20.10.10 14:55


Pse po shkaterrohet kulti shqiptar i virgjėrisė ...?





Ndėrsa Tirana po pėrqafon revolucionin seksual modern, kodet morale tradicionale vazhdojnė tė kenė ndikim nė veri tė Shqipėrisė. Por edhe atje, gjėrat janė duke ndryshuar gradualisht


Altini ka ardhur nė shtėpi pėr tė gjetur njė virgjėreshė. I gjatė, i pashėm, rreth tė tridhjetave, ai ėshtė kthyer nga Britania ku punon pėr mė shumė se njė dekadė, pėr tė gjetur njė femėr tė pėrshtatshme pėr t'u martuar.

Por tre javė pas qėndrimit nė qytetin e lindjes, nė Korēė, nė jug tė Shqipėrisė, gjuetia po rezulton frustruese. "U bėnė javė qė kam ardhur kėtu dhe kam edhe pak ditė pėr tu larguar sėrish," ankohet ai.

Altini thotė se tė afėrmit dhe miqtė i kanė premtuar tė gjejnė disa variante tė mira virgjėreshash, qė ai do i takonte gjatė vizitės sė tij.

Pavarėsisht pritshmėrisė sė lartė, kėrkimi pėr njė grua tė virgjėr ka qenė i pasuksesshėm gjer mė tani. Virgjėreshat nuk janė ashtu siē i priste ai.

"Ato ose janė shumė tė reja, ose tė papėrshtatshme," deklaron ai duke ngritur supet, e duke tymosur cigare "Gaulloise", tė cilat i ka sjellė qė nga Britania.

Ai nuk mund ta fshehė dot sikletin ndėrsa qėndron nė muzg. "Po nėse do tė pėrzgjedh njėrėn e mė pas tė zbuloj se ajo ka qenė e prekur", pyet ai. "Ēfarė duhet tė bėj atėherė, ta kthej sėrish atė?"

Nė Londėr, ku punon si kamarier, Altini ka qenė i angazhuar nė disa lidhje me vajza vendase. Por kėto lidhje nuk mund tė ēonin asnjėherė nė martesė. Njė grua shqiptare, thotė ai, ka njė tjetėr rol e tė tjera detyrime.

Shuke Deda ndėrkohė ėshtė pa dyshim e virgjėr, edhe pse ėshtė shumė larg moshės sė martesės.

90- vjeēarja mban tė veshura njė palė ēorape tė bardha leshi, simbol i statusit "e paprekur". Ajo ka jetuar gjatė gjithė jetės nė Theth, njė fshat nė veriun malor tė Shqipėrisė.

"Nuk i pėlqeja kandidatėt qė mė janė propozuar pėr martesė, kėshtu qė vendosa tė mbetem njė virgjėreshė deri nė fund tė jetės sime. Kėshtu ėshtė zakoni," pėshpėrit ajo e gati nuk dėgjohen fjalėt e saj, tė cilat pjesėrisht pėrkthehen nga kunata e saj.

Virgjėreshat e betuara

Shuke ėshtė njė shembull klasik i mbijetesės sė njė kodi tė vjetėr kanunor tė njohur si Kanuni i Lekė Dukagjinit.

Kodi shpall se nėse njė vajzė refuzon kandidatėt qė i janė propozuar- dhe nuk ka asnjė rrethanė lehtėsuese- ajo duhet tė mbetet pėrjetė virgjėreshė.

Ajo jetonte sė bashku me tė vėllanė, por qėkur ai ndėrroi jetė, ajo jeton me vejushėn e tij. Shuke jeton akoma nė tė njejtėn shtėpi ku kanė jetuar prindėrit e saj, njė strukturė dykatėshe prej guri, e ndėrtuar mė shumė se njė shekull mė parė, me njė stil e motive arkitekturore tradicionale.

Ashtu si paraardhėsit e saj, edhe Shuke ėshtė nė vetvete njė muze i gjallė, njė relike e njė bote qė po zhduket. Sot, edhe nė zonat mė tė izoluara tė Shqipėrisė, ku tabutė zakonore janė ruajtur pėr shekuj, dinamika seksuale po ndryshon.

Historia e Shqipėrisė karakterizohet nga rėndėsia e virgjėrisė nė shoqėri. Qė nga shekulli i 19, shkrimtarėt e huaj kanė nxjerrė nė pah kodet martesore nė Shqipėri, gjakmarrjen, fenė, mikpritjen si the njė fenomen tė tillė si "virgjėreshat e betuara"- gratė qė marrin statusin e njė burri duke ruajtur pėrjetėsisht virgjėrinė.

Ata e portretizojnė "vendin e shqiponjave" si njė shoqėri arkaike, tė shkėputur nga bota moderne.

Shqipėria ka ndryshuar shumė qė atėherė dhe sot ajo synon tė anėtarėsohet nė Bashkimin Europian. Por fragmente tė kodeve tė vjetra kultutore kanė mbijetuar.

Kodet e vjetra tė sjelljes

Nė zonat rurale malore, humbja e virgjėrisė nga njė grua, me dikė qė nuk ėshtė burri i saj, vazhdon tė mbetet njė tabu, falė edhe ndikimit tė vazhdueshėm tė Kanunit tė Lekė Dukagjinit.

Nebi Bardhoshi, njė ekspert i ligjeve zakonore dhe profesor pranė Universitetit Europian tė Tiranės, shpjegon se ajo qė njihet nė mėnyrė konvencionale si "kanuni", pėrfaqėson njė sėrė rregullash e vlerash, tė pėrditėsuara nė shekuj nga autorė tė ndryshėm, ligjvėnės ose liderė lokalė apo kombėtarė.

"Edhe pse kėto rregulla, qė njihen pėrgjithėsisht me emrin "kanun", ekzistojnė mė sė shumti nė veri tė Shqipėrisė, vlera identike apo tė ngjashme ekzistojnė akoma dhe nė pjesė tė tjera tė vendit, e kanė tė njejtėn origjinė e legjitimitet," thotė Bardhoshi.

Kanuni pėrfshin njė kuadėr kompleks rregullash, qė nisin qė nga ēėshtjet e shqetėsimit tė pėrbashkėt e deri tek dėnimet pėr krime- pėr disa nga tė cilat kanuni kėrkon edhe dėnim me vdekje.

Duke iu referuar kėrkesės pėr dėnim me vdekje nė rast tė shkeljes sė kodit seksual, Bardhoshi sqaron se dėnime tė tilla tė rėnda parashikohen mė sė shumti pėr rastet e marrėdhėnieve seksuale mes tė afėrmėve tė gjakut. Dėnimi me vdekje nuk aplikohet domosdoshmėrisht nė rastet e humbjes sė virgjėrisė.

"Nėse zbulohet natėn e parė tė martesės se gruaja ėshtė e zhvirgjėruar, ajo dėrgohet sėrish nė familjen e saj dhe aty "burgoset" pėr tė gjithė jetėn, ose rimartohet me njė burrė tė njė rangu mė tė ulėt," thotė ai.

Afėrdita Onuzi, njė profesore e antropologjkisė nė Universitetin e Tiranės, thotė se sa u pėrket zakoneve shqiptare, virgjėria nuk pėrfaqėsonte vetėm njė ēėshtje morale. Zakonisht luan edhe njė rol praktik, duke pėrcaktuar statusin e institucioneve tė tilla si martesa.

"Sipas vėzhgimeve tė mia, veēanėrisht nė zonat rurale, pothuajse 50 vite regjim komunist dhe imponim i vlerave tė tij, ka dėshtuar qė tė ketė ndikim nė zakonet e vlerat morale ekzistuese," thotė ajo

Njė revolucion moral

Vlerat tradicionale mund tė ruhen nė disa zona tė vendit, por qė pas rėnies sė regjimit komunist, ndryshimet e shpejta janė bėrė tė dukshme nė Shqipėri edhe sa i pėrket qasjes ndaj seksit.

Urbanizimi, penetrimi i thellė nė shoqėri i medias, dhe emigracioni po luajnė njė rol tė rėndėsishėm nė ndryshimin e moralit nė Shqipėri.

Nė njė klub nate nė Tiranė, Artemis ėshtė kredhur nė vetminė e saj, ndėrsa humbet nė ritmin e muzikės, pa e pasur shumė mendjen pėr audiencėn mashkullore qė e rrethon.

Muzika e rrafshėt, dritat e zbehta tė krijojnė ndjesinė e intimitetit nė "Charles Bistro", njė klub kryesor nė qendėr tė kryeqytetit.

"Muzika nuk ėshtė dhe aq e mirė, por sėrish ti mund tė kėrcesh," thotė ajo, duke pirė me fund atė qė kishte mbetur nė koktejin e saj "Cuba Libre". Ajo ėshtė e para dhe e fundit pije pėr tė nė kėtė natė. Ajo ėshtė e mėrzitur pėr shkak se ėshtė ndarė nga i dashuri para mė shumė se dy javėsh.

"Nėna ime di gjithēka, por ne nuk flasim shumė sė bashku; jo pėr ēėshtje tė tilla," shton ajo. Artemisa, tani 23 vjeē, ka jetuar nė Tiranė pėr rreth vite. Pėrpara kėsaj, ajo ka jetuar me familjen e saj nė njė rreth mė tė vogėl e mė konservator, nė Kukės nė veri tė Shqipėrisė.

Babai i saj, tashmė njė biznesmen, dikur ishte mėsues nė shkollė fillore, kurse mamaja e saj ėshtė njė shtėpiake. Artemis thotė se ėshtė me fat qė familja e saj ėshtė vendosur nė Tiranės, ose nė tė kundėrtėn ajo do mbetej peng i rregullave strikte tradicionale.

"Dy vajzat e xhaxhait tim janė tashmė tė martuara, ose janė tė fejuara, e tė dyja janė mė tė reja se unė," shpjegon ajo, duke shtuar se vajzat nė qytetin e saj shumė rrallė dalin jashtė. Nėse kapen nė njė marrėdhėnie fizike "ai do tė jetė burri i ardhshėm ose pėrndryshe..." shton ajo.

"Duhet tė jesh virgjėreshė dhe tė ruash nderin, nė mėnyrė qė tė martohesh me njė burrė tė pėrshtatshėm," sqaron ajo, "dhe ai do tė jetė burri yt i vetėm pėr pjesėn e mbetur tė jetės."

Nė Kukės, gjėrat akoma nuk janė si nė Tiranės. Kėtu, pasditeve ėshtė e vėshtirė qė tė shohėsh njė vajzė tė pashoqėruara. Baret janė tė tejmbushura, por klientela ėshtė kryesisht me meshkuj.

Ahmet Nėrguti, babai i gjashtė fėmijėve qė tashmė ėshtė 80 vjeē, ka jetuar aq sa pėr tė parė ngritjen dhe rėnien e komunizmit nė Shqipėri dhe pėr tė parė se si vlerat e reja zėvendėsojnė ato tė vjetrat.

Por, pavarėsisht kėtyre ndryshimeve tė shpejta, ai gjithmonė ka qenė besnik i kodit tradicional shqiptar sa i pėrket moralit, veēanėrisht nė lidhje me martesėn dhe virgjėrinė.

Asnjė nga djemtė e vajzat e tij nuk ėshtė martuar pa lejen e ndėrhyrjen e tij aktive. "Unė isha ai qė vendosja, sepse unė dija ato qė ata nuk i dinin dhe jam i bindur se ēfarė ėshtė e mirė pėr ta," thotė ai.

Nerguti ka tani plot nipėr e mbesa. Si njeri mė i vjetėr i fisit, tė afėrmit vijnė tek ai pėr kėshilla. Por kohėrat kanė ndryshuar dhe kjo nuk e kėnaq shumė atė.

"Gjėrat po shkojnė pėrtej asaj qė kishim imagjinuar," ankohet ai. "Kam parė gjėra nė publik qė nuk mund tė tolerohen."

Ai ndjehet i turpėruar pėr disa nga gjėrat qė transmetohen tani nė televizor. "Ata mendojnė se kanė zbuluar lirinė, ose ndoshta qė ata e kanė shpikur atė, por ata nuk e dinė se ajo qė po bėjnė ėshtė false," thotė ai.

Pėrpara nė kohėra

Libri i vitit 2006 "Tri motra nė njė qytet", tregon historinė e tre motrave shqiptare qė u lindėn nė Australi, por erdhėn qė tė jetonin nė Kukės.

Tė nxitura nga propaganda komuniste pėr vendin mė tė lumtur nė botė, libri tregon se si motrat vendosėn qė tė vinin nė vendin e paraardhėsve tė tyre.

Ėshtė pse libri ėshtė triller, autori, Petrit Palushi, thotė se ai bazohet nė njė histori tė vėrtetė. "Ato arritėn nė vitet '70 dhe jetuan nė njė shtėpi pranė lumit Drin i Zi" shpjegon ai.

Palushi, tashmė drejtori i Radio Kukėsit, shton se ndėrsa libri ėshtė autentik, ai ka ndryshuar emrat dhe shumė nga ngjarjet nė libėr pėr shkaqe etike.

"Njėra prej tyre mė ka dhėnė anglisht kur unė isha njė djalė i vogėl," kujton ai. Shumė njerėz nė Kukės i mbajnė mend motrat, pjesėrisht pėr shkak se vinin nga jashtė, por mė sė shumti pėr shkak tė mosrespektimit tė kodeve morale tradicionale.

"Mė kujtohet se ishin tė bukura, visheshin ndryshe e jetonin nė kundėrshtim me vlerat komunistė," thotė Palushi, duke shtuar se tė paktėn dy prej tyre kishin tė dashur, njė gjė qė ishte e paimagjinueshme nė njė qytet tė tillė nė atė kohė.

Mėnyra moderne e jetesės u kushtoi atyre shtrenjtė. Njė prej motrave u burgos me pesė vite pasi u akuzua pėr agjitacion e propagandė. Njė tjetėr u arratis nė ish- Jugosllavi. E treta qėndroi nė Shqipėri, jo nė burg, po jetonte nė kushte tė mjerueshme, derisa regjimi u shemb. Tė treja janė gjallė dhe tani janė kthyer nė Australi.

"Ato laheshin me kostume banjoje nė lumė dhe njerėzit i shikonin. Ata i urrenin, por edhe i dėshironin nė tė njejtėn kohė," kujton Palushi, duke theksuar se gratė sollėn njė revolucion tė heshtur seksual nė qytetin e vogėl verior.

Mėnyra e tyre e jetesės ishte shokuese pėr njerėzit e njė rajonin qė kishin shkrirė vlerat tradicionale shqiptare me moralin konservator komunist. "Ishte njė pėrplasje mes civilizimesh e ndoshta kjo ishte pak e parakohshme," thotė Palushi.

Por nėse tė tilla ushtrime tė lirisė seksuale ishin tė parakohshme nė vitet '70, jo gjithkush ėshtė dakort se ndryshimet e shpejta nė kodin moral shqiptar kanė qenė njė sukses.

Gjergj Sinani, njė profesor i filozofisė nė Universitetin e Tiranės, nėnvizon se njė proces gradual ėshtė i nevojshėm qė njerėzit tė pėrshtaten me vlerat e reja. "Procesi i shembjes sė tabuve mund t'i gjejė njerėzit tė papėrgatitur pėr ndėrtimin e jetės sė tyre sipas vlerave tė reja," thotė ai.

Ndryshimi vjen nė Siēili

Siēilia ishte njėherė e njė kohė si Shqipėria, njė shoqėri tradicionale patriarkale, ku gratė supozohej tė shkonin nė krevatet martesore "tė paprekura".

Sot rrugėt e Siēilisė janė tė zhurmshme e plot jetė si kurrė mė parė. Por nė dekadat e fundit, ishulli i ėshtė nėnshtruar ndryshimeve nė terma tė konvencioneve morale dhe rregullave sociale, akoma mė radikale se Shqipėria.

Nė njė kafe tė vogėl afėr qendrės sė Santa Flavia, njė fshat pranė Palermos, Katerina, gjyshja e dy vajzave tė vogla bukuroshe, shpjegon se vlerat tradicionale i janė nėnshtruar ndryshimeve tė mėdha qė nga rinia e saj. Marrėdhėniet mes sekseve janė transformuar.

"Mė pėrpara se tė martohesha, unė dhe burri im uleshim pesė metra larg njėri- tjetrit," kujton ajo. "Tani tė rinjtė bėnė siē kanė qejf dhe askush nuk shqetėsohet pėr kėtė".

Ajo nuk ėshtė e lumtur pėr kėtė gjė. "Qė kur gratė fituan pavarėsi e barazi, gjėrat nė shtėpi po shkojnė mė keq," vazhdon ajo. "Ato kėrkojnė gjithmonė pėr mė shumė dhe kanė braktisur rolin e tyre nė familje."

Santa Flavia nuk ėshtė ajo ēfarė gjithkush pret nga njė fshat tipik. Komuna ėshtė shumė e urbanizuar sot. Nė fakt, pak prej asaj qė mund tė quhet tradicionale ka mbetur kudo nėpėr ishull.

"Ndoshta do tė keni mė shumė fat nėse do tė shkoni nė Hollivud," bėn shaka Mishela, njė eksperte e re financash, duke iu referuar fiksimit tė industrisė sė filmit amerikan ndaj kulturės sė kohėve tė vjetra nė Siēili.

Pėrpara kishės sė Santa Anės nė Santa Flavia, Salvatore Troia, njė burrė rreth tė shtatėdhjetave, tė ofron njė tur si guidė.

Troia shpreh tė njejtat shqetėsime si tė Katerinės, megjithėse ai mendon se disa vlera kanė mbijetuar nė Siēili. Martesa shihet akoma si e rėndėsishėm dhe tė rinjtė sėrish e respektojnė atė. "Tė dielėn e fundit, pėr shembull, ne patėm dy martesa nė kėtė kishė dhe ky ėshtė njė komunitet i vogėl," thotė ai.

Tė rinjtė nė Siēili nė fakt i respektojė vlerat tradicionale- edhe pse i praktikojnė ato pjesėrisht. Xhuzepe Komande, njė shofer i ri autobusi, pranon se martesa ėshtė e rėndėsishme, pėrsa kohė nuk bie nė konflikt me jetėn e qejfit dhe tė dashurat.

"Gjėrat kanė ndryshuar," thotė ai, "por nuk do tė thotė se ne duhet tė mohojmė vlerat e trashėguara me justifikimin se ne jetojmė nė kohėra moderne."

Nė Siēili, ashtu si nė Shqipėri, ana tjetėr e lirisė seksuale ėshtė dhe rritja e njė shoqėrie egoiste, e cila sjell edhe mė shumė izolim social.

Ndryshimi duhet tė vijė nė mėnyrė graduale, thotė profesor Sinani. "Liria ėshtė njė vakt i rėndė me ushqime dhe pyetja kryesore ėshtė se a ėshtė nė gjendje stomaku yt tė merret me tė."


*Ky artikull ėshtė pjesė e "Balkan Fellowship for Journalistic Excellence", njė iniciativė e fondacionit "Robert Bosch" dhe fondacionit "ERSTE", nė bashkėpunim me "Balkan Investigative Reporting Network" (BIRN) .

Estilen

976


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Pse po shkaterrohet kulti shqiptar i virgjėrisė ...?

Mesazh  yasmin prej 06.12.10 20:07

Nuk e kuptoj qe per nje teme te tille e cila perflitet kaq shume ne shoqeri asnje prej anetareve nuk ka dhene nje koment,meqe eshte keshtu po jap une nje koment te shkurter ne menyre qe te mos zgjatem shume me flale per te mos u bere e bezdisshme...
Virgjeria eshte dicka shume personale tek cdo individ,qofte mashkull apo femer por ndodh qe behet dicka shume e diskutueshme ne opinionin publik vetem per femrat,duke u konsideruar humbja e saj si dicka imorale,ndersa tek meshkujt humbja e virgjerise shihet si nje domosdoshmeri,madje meshkujt kane edhe tendencen t'i zmadhojne eksperiecat e tyre seksuale sepse me kete mendojne se duken me meshkuj,budallallek mashkullor!!!
Nese per femrat humbja e virgjerise me te dashurin shihet si dicka imorale,pse per meshkujt duket si shfaqje e aspektit mashkullor,pra ja paradoksi:femrat qe jane te virgjera jane te ndershme ndersa meshkujt qe jane te virgjer(nese ka te tille:) shihen si budallanj,si te paafte....keshtu gjykon shoqeria,por mesa di une ligjet e moralit jane njesoj si per meshkujt ashtu dhe per femrat!
Akoma virgjeria shihet nga femrat si pashaporta e tyre per te gjetur nje burre...Sa pak e vlereson veten nje femer e tille!! Disa qe kane humbur virgjerine dhe duan te fejohen me nje tjeter kerkojne qe ta kthejne prap virgjerine me metoda gjinekologjike duke u virgjeruar perseri dhe keshtu burrit te saj te ardhshem i cili e vlereson te fejuaren e tij vetem sa nje cipe himeni meriton t'i thuhet:"e gezofsh "virgjereshen" mor t*** ..." Imagjinoni te krijosh nje jete te re ,te celebrosh dicka te shenjte si martesa mbi rrenjet e nje genjeshtre te madhe....nje femer nuk duhet te vleje sa nje himen 2-4mm deri ne 1-1.5cm,eshte dicka shume e ulet...Nese nje femer ben dashuri me partnerin e saj eshte dicka e mrekullueshme qe mbetet vetem ndaj partnereve dhe nuk ke pse e mohon nje akt qe ndodh si osmoze ndjenjash per nje cope burre...nje femer duhet ta respektoje veten dhe te kaluaren e saj....
avatar
yasmin

278


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Pse po shkaterrohet kulti shqiptar i virgjėrisė ...?

Mesazh  benardi prej 07.12.10 0:38

historia e institucionit te marteses

ne fillim te evolucionit te historise njerzore , qenjet njerzore benin nje jete libertine pa asnje lloj rrespekti, konsiderate, per obligimet familjare, por me kalimin e kohes keto qenje gradualisht zhvidhuan institucionin e familjes

ne cdo rast ky institucion i familjes nuk ishte i ndryshem nga ai i kafsheve, per kete instikt te lindur, meshkuj dhe femra arrinin ne nje kompromis te lejuar por te hidhur persa i perket jetes familjare, per te sqaruar me shume, ne kete kompromis te lejuar, ne relacionet e tyre njeri me tjetrin cdo person e konsideronte normale te braktiste tjetrin dhe te shkonte ne ndonje vend qe ai ose ajo pelqente

numri i ketyre personave ishte shume i larte dhe keta persona libertine te papergjegjshem shqetesonin paqen dhe harmonine e te ashtuquajturve "persona familjare" , dhe beheshin shkak per shume grindje serioze

libertinet meshkuj nuk mernin pergjegjesine per pasardhesit e tyre, femijet, ata bridhnin lirisht nga njeri vend ne tjetrin, dhe si rrezulltat e gjithe pergjegjesia per femijet qe rriteshin gjate femijerise se tyre binte mbi nenat, por nuk ishte e mundur per nenat e vetme te mernin gjithe peshen e pergjegjesise per te mbajtur femijet, dhe si rrezulltat shume femije vdisnin qe ne femijerine e hershme, por edhe ata qe mbijetonin ndjeheshin ne nje det me probleme , mbasi ishin shkeputur nga qumeshti i nenes shume heret , keshtu keta femije vinin privuar nga dashuria e nenes , sepse nena duhej te merte dhe te bente kujdes per femijen e ardhshem

keto ishin ditet e njerzve prehistorike

jeta e ketyre njerzve libertine prehistorike ishte tamam si ajo e kafsheve

cdo gje ne univers leviz, dhe skene mbas skene trasformohet,dhe keto skena te se kaluares se larget gradualisht jane fshire nga mendja e njerzve te sotem, njerzit e botes se sotme tani i ka harruar keta antike libertine...... ata kane harruar edhe te ashtuquajturit "persona te familjes" se atehershme, qe ne realitet dhe hapur toleronin dhe injoronin cdo pergjegjesi familjare, dhe ne realitet nuk kishin konsiderate per lidhjet familjare
por................................

ne ate perjudhe ne ate kohe te lashte prehistorike erdhi nje personalitet i madh nepermjet kontributit te se cilit u hap nje epoke e re ne historine e njerzimit, ky entitet i madh kozmik ishte SHIVA, LORD SHIVA, SHIVA TARAKA BRAHMA

ai pa se qenjet njerzore ishin te peshtatur me nje intelekt te fuqishem, dhe me nje potencial krijues

keshtu ai shtoi keto pyetje:

-perse keto qenje njerzore duhet te qendronin ne keto kushte???

-perse keto qenje njerzore duhet te injoronin pasardhesit e tyre femijet dhe ti braktisnin ne nje jete degradimi per gjithmone???

-perse perse keto qenje nuk duhej ti orfonin pasardhesve te tyre nje ideologji te lavdishme shkelqimi plot me pasterti dhe virtyte???

shiva deklaroi qe keta persona libertine dhe te pa pergjegjshem duhej te mernin pergjegjesi dhe te beheshin persona te disiplinuar dhe familjare duke pranuar pergjegjesi te plota, dhe nuk mund te cilesoheshin persona familjare ata te cilet nuk pranonin detyrimet dhe pergjegjesite qe rridhin nga familja
shiva beri regulla ne te cilat meshkujt duhej te mbeshtetnin grate e tyre ne mbajtjen dhe rritjen e femijeve,

fjala sanskrite per burre eshte bhartta qe do te thote ne shqip "person qe mbeshtet dike" ne jeten familjare

si rrezulltat i ketij rregullimi te drejte qe beri lord shiva behej me e lehte per femren nene te mbante femijet mbasi u lehtesua ne detyren e nderuar te nenes ti siguronte femijeve ushqim dhe veshje e strehim , etj etj etj, por jo vetem kaq por edhe babai i femijes merte pergjegjesi dhe behej me i pergjegjshem ne rritjen e femijes dhe nuk ja linte kete pergjegjesi vetem nenes se femijes

ne ato dite prehistorike nuk ishte e lehte te njihje babain e femijes edhe ne rastin e zoteruesit te shtepise, femijet njiheshin vetem nga nenat e tyre, dhe mbasi femijet ishin shkeputur nga qumeshti i nenes keta femije harroheshin edhe nga nenat e tyre, dhe ne keto raste te shumta dhe normale ne ate kohe femijet privoheshin nga dashuria e nenes ne nje moshe shume te vogel dhe te hershme, dhe keta femije nuk kishin mundesine te zhvidhonin me te embelat dhe te hollat sensibilitete te mendjes njerzore, keshtu pra mendja njerzore, intelekti njerzor,mbytej qe ne fillim dhe keta njerez prehistorike nuk kishin mundesine te lulezonin , te perpunonin , te pastronin zemren e tyre ne kete bote me gezimin e embel te jetes

nepermjet deklarimit qe meshkujt jane bhartta=burra ne shqip, shiva dha shembullin dhe beri detyren e tij ne sherbim te shoqerise njerzore

por ai beri me shume se kaq ai deklaroi se grate jane kalatra qe do te thote se grate femra ose nenat duhej te shkarkonin obligimet e tyre ne menyre te atille qe deshirat e tyre te mos ndeshnin veshtiresine me te vogel ne jete

ata qe pranonin kete lloj te ri obligimi ne jete deklaroheshin te martuar , ndersa anetaret e tjere te shoqerise beheshin deshmitare te ceremonise martesore per te bekuar ciftin e ri te sapo martuar dhe per tu impenjuar qe ti japin atyre bashkepunim ne jete

fjala sanskrite per martesen eshte vivaha kjo fjale ka kuptimin ose do te thote ne shqip se mbas ceremonise, burri dhe gruaja e sapo martuar nuk mund te jetojne me si libertine ose si te pa pergjegjshem dhe quhen keshtu njerez familjare, keta persona familjare duhet te zgjidhin problemet e tyre familjare plotesisht bashke si burre i pergjegjshem dhe si grua e pergjegjsheme

kuptimi fjale per fjale per termin vivaha=martese eshte "te jetosh jeten ne nje menyre te re me nje tip te vecante pergjegjesie" ky eshte kuptimi i vertete dhe i thelle i sistemit te marteses

ne jeten e tij shiva u martua me kete impenjim dhe ne mund te themi pa hezitimin me te vogel qe shiva ishte personi i pare ne bote i martuar ne kuptimin e drejte te fjales, ai pra lord shiva donte dhe deshironte qe femrat e martuara te benin detyrat e tyre ne menyre te pershtatshme drejt burrave te tyre, dhe ky ishte mesimi i tij i sakte

"yad bharttureva hitamicchati" qe do te thote ne shqip se:

nese ne mendjen e gruas, eshte deshira e sinqerte per mireqenjen e burrit te vet, familja do te jete e bekuar dhe nje kasolle prej kashte te behet si nje shtepi prej floriri"

pjeset jane mare nga libri shoqeria kozmike , kapitulli mesimet e shives

avatar
benardi

70


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

virgjeria

Mesazh  bardha56 prej 07.12.10 2:02

keto femra qe modifikohen , lindin me operim femijen .
avatar
bardha56

28


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Pse po shkaterrohet kulti shqiptar i virgjėrisė ...?

Mesazh  Idlir prej 09.12.10 11:08

Virgjeria, sipas meje, eshte institucionalizimi i skllaverrimit te Femres; eshte institucionalizimi i poshterimit, i zhvleftesimit, i perqeshjes se Femres. Duke ndare te njejtin argument me Yasmin, po vazhdoj me tej: virgjeria eshte nje definim maskilist, i derivuar pre brutalitetit, shterpesise dhe banalitetit mashkullor. Fete, sidomos, kane rolin me te madh ne margjinalizimin, e metej ne shkaterimin e imazhit dhe qenesise Femerore.

avatar
Idlir

112


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Pse po shkaterrohet kulti shqiptar i virgjėrisė ...?

Mesazh  Idlir prej 09.12.10 11:10

Ai shkrimi per Shivan ishte shume interesant; i zgjedhur mire.
avatar
Idlir

112


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Mbrapsht nė krye


 
Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti pėrgjigjeni temave tė kėtij forumi