Simbolika e gjarperit

Faqja 1 e 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Shko poshtė

Simbolika e gjarperit

Mesazh  Neo prej 01.06.08 13:53



E shpėtoi gjarpėri

Nė botė ndodhin shumė gjėra tė pabesueshme qė ne i quajmė mrekulli sepse nuk kemi pėrgjigje adekuate pėr to. E vėrteta ėshtė se ato ndodhin dhe pėrherė sfidojnė njohurinė tonė tė kufizuar, duke na bindur pandėrprerė, se dimė aq sa s’dimė asgjė.


Rasti i pazakonshėm i ushtarit Sovjetik i cili shėrbente nė Forcat e Armatosura Ruse gjatė luftės nė Afganistan, ėshtė ngjarje e vėrtetė dhe e bazuar nė ngjarjen e vetė akterit tė saj.

Kjo ngjarje ėshtė botuar nė revistėn “ORAKUL”

Ja pėrmbajtja e saj:

Njėsia ushtarake ku ka shėrbyer ushtari Oleg ka qenė e stacionuar nė njė provincė tė pabanuar malore tė Afganistanit . Misioni i tyre ishte vėzhgimi i malit tė lartė strategjik, ashtuqė njėsiti ishte ndarė nė dy llogore fushore, tė vendosura pėrballė anėve tė kundėrta tė malit tė lartė nė mes.

Tabori kryesor numėronte 12 ushtarė, ndėrsa nė llogoren e dytė, nga ana e kundėrt e malit, ishin vetėm katėr ushtarė vėzhgues. Detyra kryesore e Olegut ka qenė furnizimi me ushqim pikėrisht i kėtij logori mė tė vogėl.

Njė ditė, duke udhėtuar shtegut unazore nė rrėzė tė malit , mu nė mes rruge, takon njė gjarpėr tė madh qė ishte pėrdredhur rreth njė guri dhe me shikim fiksues e vrojtonte atė.

Edhe pse u frikua shumė duke u shtangur nė vend, ai u pėrmbajt duke mos e larguar shikimin qė gėrshetohej me atė tė gjarprit. Me armėn qė e kishte, nuk guxonte tė shtinte, pasiqė hordet armike pėrherė qarkullonin aty pari.

Pėr momentin, i ra ndėrmend qė nga termosi i madh i ushqimit qė e kishte me vete, ta hudhėr nė drejtim tė gjarprit njė copė mishi. Ashtu edhe bėri. Gjarpri u angazhua rreth mishit dhe Olegu pa kurrfarė problemi kaloi skaj tij pėr ta vazhduar rrugėn mė tej.

Karakteristika e tėrė kėtij tregimi nuk mbaron vetėm me kaq. Gjarpri tanimė qe mėsuar dhe rregullisht nė vendin e njėjtė e priste “mikun “ e vet bamirės. Gjithnjė Olegu nė kohėn e caktuar shtegtonte kėtė rrugė dhe gjithnjė gjarprin e takonte nė vendin e njėjtė duke e ushqyer atė me nga njė cope mish.
Kjo miqėsi e pazakonshme zgjati plotė 2 muaj.

Njė ditė, ushtari Oleg, duke bėrė marshutėn e tij tė pėrditshme, nuk e takoi gjarprin nė vendin e caktuar. U befasua pa masė pse ai nuk ishte aty ta merrte “hisen” e vetė. Ndalet, dhe fillon ta kėrkoj “mikun” mat anė rrugės.

Por kot! Gjarpri nuk qe askund. Nuk kishte kohė ta priste mė gjatė, sepse shokėt tjerė ushtarė nga logori i vogėl, e prisnin drekėn e tyre. Vazhdoi rrugėn qė mos tė vonohet… dhe… papritmas diēka e madhe u hedh mbi tė duke ju mbėshtjedhur me njė shpejtėsi rreth tėrė trupit .

Ishte gjarpri! Olegu u shtang nga kjo “pabesi ”. Prej frikės sė madhe qė e kaploi, detalet tjera as qė i kujtoheshin, E mbante nė mend vetėm atė, se pas njė kohe, gjarpri e kishte liruar nga pėrqafimi i tij, dhe nė mėnyrė tė qetė ishte larguar nė drejtim tė malit tė dendur.

Edhe pse e shoshiti gjatė kėtė ngjarje nė mendje, Olegut nuk i hynte assesi nė kokė pse gjarpri veproi kėshtu me te. Pasi u qetėsua nga trauma e frikės sė madhe qė e kishte kapluar, dhe erdhi nga pak nė vete, shikoi orėn dhe tek atėherė konstatoi se kishte qenė plot 30 minuta nėn pėrqafimin e gjarprit.

Duke e bluar vazhdimisht nė kokė kėtė ngjarje tė pabesueshme qė i kishte ndodhur, vazhdoi rrugėn edhe pėr disa mile sa i kishin mbetur drejt cakut. Posa u afrua llogorit, njė qetėsi vdekjeje e irritoi intuitėn e tij. Kishte njė ndjenjė tė keqe?!

U afrua mė afėr dhe s’kishte se ēka tė shihte: nė vend se t’i takonte katėr shokėt e vetė ushtar, ai takoi katėr kufoma tė shtrira pėrtokė dhe tė mbuluara me gjak. Ata ishin sulmuar dhe vrarė nga armiku. Atij nuk i mbetej asgjė tjetėr, pėrpos tė largohet sa mė shpejt nga ky vend dhe t’i njoftoj shokėt nė taborin kryesor, qė ishin nė anėn tjetėr tė malit. Duke e hedhur termosin e ushqimit pėrtokė, vrapoi me shpejtėsi nė drejtim tė tyre.

Kur arriti nė bazė, nuk kishte se ēka tė shihte: tė gjithė ushtarėt tjerė edhe nė kėtė pikėqėndrim ishin masakruar nė mėnyrė mė mizore nga armiku. Kot kėrkoi nėpėr tenda tė zbraztė ndonjė tė gjallė, por nuk takoi asnjeri qė frymonte. Nga e tėrė ekspedita ushtarake e pėrqėndruar pėrreth kėtij mali tanimė tė mallkuar, vetėm ushtari Oleg kishte shpėtuar gjallė dhe pa therė nė kėmbė.

Ai tek tani e kuptoi enigmėn e cila vetėm para disa minutave nuk kishte zgjidhje pėr te. Gjarpri e sulmoi me qėllim qė ta ndalonte dhe ta mbante larg llogorit .
E pabesueshme por e vėrtetė: atė e shpėtoi gjarpri…!

Neo

"Hyjnorja - mund tė njihet vetėm duke u bashkuar me tė."


1447


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Simbolika e gjarperit

Mesazh  Hidra prej 24.04.10 21:18

Nese ka mundesi dikush te shpjegoj simboliken e gjarperit, i cili gjendet kudo, cka fshihet prapa ketij simboli? flm


Hidra

46


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Simbolika e gjarperit

Mesazh  Fegi prej 24.04.10 21:49

Figura e Gjarprit Kadmik ne Bashet e Anijeve Ilire

Pse anijet tregohen ne monedhat ilire te labeatve (rreth liqenit labeat-d.m.th i Shkodres), daoresve ...?

Detaria ilire eshte nje subjekt i madhe.Anijet e quajtura lembe dhe liburnide jane te njohur si emertime te veqanta ne terminologjine e detarise boterore te antiktetit.

Arkeologet shqiptare nuk jane marre fare me kete subjekt,madje edhe disa rifigurime numizmatike te anijeve ilire nuk i kane analizuar fare.Pse anijet tregohen ne monedhat ilire te labeatve(rreth liqenit labeat-d.m.th i Shkodres),Daoresve,etj?Si zbukurim ornamental?Jo,ato kane kuptime substancial.

Anijet tregojne simboloken e flotes si perparsi ushtarake tek iliret,por edhe kultin jetik te miteve detare,qe lidheshin me hyun Redon.

Cka tregojne studimet i Ilirologut Stipqeviq

Ilirologu i shquar,Aleksader Stipqeviq ka treguar nje vemendje te madhe per anijet ilire dhe kerkon te gjeje kuptimin e figurave perfaqsuese mbi bashet e anijeve ilire.

Stipqeviq ka botuar ne 1973 nje studim per kete tematike ne permbledhje studimesh realizuar nga instituti i Akademise se Shkencave dhe arteve te Zares,fashikulli 20.Stipqeviqi nuk esht arkeolog i fushese,por njohes erudit i biblografise arkeologjike.

Ai ka bere nje sinteze te plote dhe te admirushme mbi iliret, qe e ka botuar edhe ne italishte shqip dhe ne anglisht.

Ai kundershton tabute helenocentriste dhe romakocentriste dhe bene perpjekje edhe per nje shtjellim teorik te qytetrimit ilir sipase te dhenave te autorve antike dhe dhenave arkeologjike,qe ne shekullin e XX paten nje dinamike zhvillimi.

Sipase Stipqeviqit gjarpri eshte nje kafshe ktonike e hyjnizuar tek iliret.Te dhenat per nje panteon ilir jane te fragmentuar dhe nuk lejojne nje kodifikim dhe klasifikim perfundimtar,ose shume te mevetshem .
Por Stipqeviqi e ka bere megjithat nje hulumtim pioniri edhe ne rrafshin mitologjike.

Figura mitike e gjarprite eshte arektipare ne shume popuje dhe qytetrime te lashte,por tek iliret ka pasur nje parapelqim te thelle dhe jo vetum mitik,por edhe historike dhe artistike.

Gjarpri ktonik i takon tokės, por gjarpri ėshtė edhe kafsha e mjediseve tė dyfishta: e tokės dhe ujėrave. Atributi ktonik ėshtė mė gjenetik, atributi detar ėshtė, pėr mendimin tim, jo mė i vonė, por pėrafėrsisht i sė njėjtės zanafillė tė njė njėkohėsie shumė tė largėt.

Qė bashi i njė anije mund tė formėsohet si gjarpėr, me kokėn e kthyer nga kuverta, apo edhe kiēi nė tė njėjtėn mėnyrė, kėrkohet qė konstruktorėt e anijes tė krijonin njė strukturė lundruese lehtėsisht tė lėvizshme, herė me bash dhe herė me kiē, dallimi midis bashit dhe kiēit nuk ėshtė shumė i qartė, pėr arėsye se ne nuk e dimė nėse kėto lloj anijesh kishin Aimon, nga ana tjetėr kuptohet se kėto lundronin me anėn e remave, me forcėn e krahėve. Nga ravijėzimet miniaturike tė anijeve nė monedha nuk del qartė karakteri velor, nuk dallohet as direku, ku mund tė funksionalizoheshin velat e erės.

Anijet ilire nė tė vėrtetė duhet tė kenė patur vela dhe direkė, pėrveē remave, se ndryshe nuk do tė kuptoheshin ekspeditat detare tė mbretėrve ilirė deri nė brigjet greke, sidomos nė kohėn e Teutės, qė pushtuan edhe qytete bregdetarė greke. Nuk mund tė shpjegohet njė lundrim kaq i gjatė me anije deri nė jug vetėm me anė tė remtarėve, pa shfrytėzuar fuqinė shtytėse tė erėrave.

Vetėm kėshtu mund tė rindėrtojmė idenė e njė dije navigacioni tek ilirėt e detit. Natyrisht detarėt ilirė janė orientuar nga yjet, kanė lundruar jo shumė larg brigjeve, por duke i parė brigjet gjatė lėvizjes. Hambari jo shumė i thellė i kėtyre anijeve natyrisht ėshtė shfrytėzuar pėr mbrojtjen e amforave tė ujit tė pijshėm dhe tė ushqimeve si dhe tė armaturės, ndoshta edhe per fjetje.

Figura ne Monedhe

Ilirėt duhet tė kenė patur disa kantiere ndėrtimi tė anijeve, vendi mė i pėrshtatshėm ka qenė Shkodra dhe liqeni labeat. Materiali drusor vinte nga pyjet e mėdha bregdetare, qė janė shfrytėzuar pėr ndėrtimtari anijesh edhe nga venedikasit e bregut tė pėrtejmė edhe nė kohėn mesjetare.

Le t'i rikthehemi motivit grishės tė kultit tė gjarprit tek anijet ilire.

A.Stipēeviēi e pėrqendron analizėn nė pyetjen e mėposhtme.:A kanė pasur anijet ilire bashin nė trajtė gjarpri.Nė vitin 1971, arkeologu shqiptar Bep Jubani zbuloi nė lokalitetin Ēinamak afėr qytetit tė Kukėsit, nė Shqipėrinė verilindore, njė monedhė tė panjohur tė Ilirėve tė vjetėr.

Nė anėn e pėrparme tė kėsaj monedhe ėshtė rafiguruar njė burrė i panjohur me njė kėsulė me rreth tė gjerė tė tipit iliro-maqedon (kausia), ndėrsa nė anėn e pasme figuron njė anije ilire, nė tė cilėn dallohen mirė remtarėt. Pėrmbi dhe ndėn anijen lexohet mbishkrimi LABIATAN – emri i fisit tė njohur ilire Labeate (Labeates), i cili i ka pasur selitė e veta rreth liqenit tė sotshėm tė Shkodrės.

Duke e inkuadruar shfaqjen e kėsaj monedhe nė rrethanat politike tė viseve ilire jugore dhe duke e krahasuar atė me monedha tė tjera tė prera nga Ilirėt nė atė kohė, B.Jubani ka arritur nė konkluzionin se kjo monedhė e Labeatėve ėshtė prerė pas vitit 168 para e.s., pra pas rėnies sė kėsaj pjese tė bregdetit ilir ndėn pushtetin romak dhe nė kohėn kur shfaqet njė monedhė tjetėr e ngjashme me emrin e njė fisi tjetėr ilir – Daorėsve.

Ekzemplare te ēmuar


Gjetja e monedhės labeate ka njė rėndėsi tė shumėanėshme pėr historinė e Ilirėve dhe veēanėrisht pėr numizmatikėn ilire, por kėtu ne do tė merremi shkurtimisht me njė detaj qė i ka shpėtuar vėmendjes sė B.Jubanit, po ashtu si edhe vėmendjes sė numizmatikėve tė tjerė qė kanė shkruajtur mbi monedhat e njohura mė parė ilire dhe iliro-greke me figurėn e anijes ilire.

Ėshtė fjala pėr trajtėn e bashit nė anijen e rafiguruar, apo nė anijet e rafiguruar nė monedhat e tjera ilire tė njohura deri tashti. Nė fakt, nė ekzemplarėt e monedhės labeate qė porsa u zbuluan nė Ēinamak shihet fare bukur se bashi i anijes sė rafiguruar kishte trajtėn e njė gjarpri.

Kjo e dhėnė, natyrisht, nuk mund tė na ēudis, sepse do tė kishte qenė shumė mė e ēuditshme sikur anijet ilire tė kėsaj treve mos tė kishin pasur nė bashin figurėn e kėsaj shtaze. Megjithatė pėrpara se tė zbulohej monedha labeate nuk mund tė thuhej me siguri se ēfarė shtaze ishte ajo qė qe rafiguruar nė anijet ilire qė shohim nė monedhat e fiseve tė tjera, qyteteve dhe mbretėrve ilirė.

Qė lundėrtarėt labeatė zgjodhėn si shtazė tė tyre mbrojtėse pikėrisht gjarprin, jo vetėm qė nuk ėshtė diēka e ēuditshme por ėshtė edhe e vetmja gjė e mundėshme.

Nė fakt, gjarpri, pikėrisht nė kėtė pjesė tė bregdetit ilir ka qenė nderuar si totem i fisit, qė nė sistemin mitologjik tė Ilirėve tė atėhershėm ka pasur njė vend qendror. Qona rreth Liqenit tė Shkodrės, ku Labeatėt kanė pasur selitė e tyre, i pėrkiste asaj cope relativisht tė vogėl tė bregdetit ilir nė tė cilin sipas P.Melas dhe Plinit jetonin ”Illyrii proprie dicti”. Sipas legjendės qė na kanė regjistruar autorėt antikė, Ilirėt e muarrėn emrin nga Yllyrios-i hero eponim i fisit, i biri i Kadmos-it dhe Harmonias.

E gjithė kjo pėrrallė mitologjike ėshtė e lidhur me gjarprin. Kadmosi dhe Harmonia para se tė vdesin u shndėrruan nė gjarpinj dhe nė kėtė trajtė vazhduan tė jetojnė nė Fushat Elize, ndėrsa vet Illyrios-i, porsa lindi, u mbėshtuall nga gjarpri, i cili i dha njė fuqi magjike. Linguistėt modernė e venė gjithashtu emrin e Illyriosit nė lidhje me gjarprin duke e derivuar emrin e tij nga njė fjalė qė don tė thotė gjarpėr.

Veē asaj tė shumta janė tė dhėnat arkeologjike, filologjike, mitologjike – mbi kultin e gjarprit tek Ilirėt dhe gjithashtu tė shumta janė mbeturinat e kėtij kulti nė folklorin dhe artin e popujve ballkanikė tė sotshėm, veēanėrisht tek shqiptarėt.

Rėndėsia e madhe qė ka pasur gjarpri nė besimin e Ilirėve ka qenė edhe mė parė njė element qė ēonte nė konkluzionin se bashet nė trajtė gjarpri qė shiheshin nė rrafigurimet e njohura tė anijeve ilire nė monedhat ilire paraqitnin realisht gjarprin dhe jo ndonjė shtazė tjetėr.

Nė favor tė tezės se anijet ilire kanė pasur bashe nė formė gjarpri po pėrmendim edhe njė tė dhėnė qė tashti, pas zbulimit tė monedhės labeate, merr njė rėndėsi tė veēantė. E kemi fjalėn tek shprehja ”drakontepheon” pėr detin Adriatik, tė cilėn e gjejmė nė veprėn ”De magistratibus rei publicae Romanae”, Lib. I, cap. 46 tė shkrimtarit bizantin tė shekullit VI Johannes Laurentius Lydos.

Kėto kuēedra (gjarpėrinj) qė mban deti Adriatik nuk mund tė jenė veēse anije qė lundrojnė mbi "tė dhe qė bashin e kanė nė trajtė gjarpri. Nuk do tė jetė vetėm njė rastėsi qė njė liburne e stacionuar nė Aleksandri tė Egjiptit tė mbante emrin ”Draco”.

Megjithėse nuk mund tė pohojmė me vendosmėri qė emri i kėsaj anijeje romake ka lidhje me faktin se i pėrkiste tipit liburn, pra njė anijeje qė pėrpara ardhjes sė Romakėve nė bregdetin ilir lundronte nė Adriatik me bashin nė trajtė gjarpri, prap se prap e vemė nė dukje kėtė rast, sepse ėshtė anija e vetme me kėtė emėr qė L. Casson-i pėrmend nė veprėn e tij shumė tė plotė mbi anijet e lashta

Monedhat ilire

Mbetet akoma te thuhet disa fjale mbi bashet e anijeve te rifiguruara mbi disa monedha te tjera ilire.Pose monedhes labeate anije jane rifiguruar edhe mbi monedhat te qyteteve Skodra dhe Lisos,te mbretit ilir Genthios si edhe mbi monedhat te fisite te Daoresve qe kane banuar rreth lumite Neretva.

Trajten e disa zhtazve te tjera,gje nga e cila mund te nxirret konkluzione se bash ne trajten e nje gjarpri,e kane pasur vetum anijet e pjesve ilire jugore,ndersa ato te Adriatikut verior mbanin figura kali ose ndoshta dashi mbi kiqet ose bashet.

Krahasimet me Anijet Vikinge

Ka tė ngjarė qė si reminishencė tė kėtyre gjarpėrinjve qė lundrojnė nėpėr Adriatik mund tė marrim edhe pohimin e kronikanit Spalatin tė shekullit XIII, Shėn Thoma Arkigjakoni – zakonisht i orientuar mirė nė legjendat dhe gojėdhėnat nga e kaluara e bregdetit Adriatik lindor – sipas tė cilit fenikasi Kadmi ”qui depulsus regno venit in Dalmatiam, factusque pirata sevissimus ceepit quasi lubricus anguis per mare discurrere”.

Me konstatimin e faktit se anijet e rafiguruara mbi monedhėn e Labeatėve i kishin bashet nė trajtė gjarpri, nuk i ėshtė dhėnė, ndėrkaq, njė pėrgjigje e plotė pyetjes. Ėshtė interesant tė pėrmendet kėtu rasti i anijeve vikinge, tė cilat kanė gjarpėr nė bashin dhe qė pėr shkak tė ngjashmėrisė me gjarprin qė lundron nėpėr det quheshin drakare (Drakkars – kuēedra) dhe snekare (Snekkars – gjarpinj).

Mendimin qė deti Adriatik epitetin ”drakontophoron” ta ketė marrė pikėrisht pėr shkakun se anijet ilire kishin mbi bash njė gjarpėr, e kanė shprehur edhe pėrpara nesh autorė tė tjerė. Krh. L.Vojnović,” Histoirie de Dalmatie,” Paris 1934, vol. I, f.14; R. Ferri, vend, cit., faqe 420. sepse pos rafigurimit tė anijeve ilire mbi monedhėn e Labeatėve, ku gjarpri shihet kjartė, dhe rafigurimit tė kėtyre anijeve mbi monedha tė tjera ilire ku ėshtė vėshtirė tė identifikohet me siguri shtaza e rafiguruar, ekzistojnė edhe disa rafigurime tė tjera anijesh ilire, tė cilat nė mėnyrė evidente nuk i kishin bashet nė trajtėn e kėsaj shtaze.

E kemi kėtu fjalėn nė radhė tė parė pėr rrafigurimet shumė tė skematizuar tė anijeve tė gravuara mbi ndėn-gjunjėzat (kallēinjt) e gjetura nė Glasinac (lokaliteti Ilijak).

Mbi dy ndėn-gjunjėze tė gjetura nė njė varr tė pasur princėror janė rafiguruar katėr anije (nga dy mbi ēdo ndėn-gjunjėz), nė tė cilat shihen kjartė bashet nė trajtėn e njė shtaze pėr tė cilėn mund tė thuhet me siguri se nuk ėshtė njė gjarpėr.

Shtazėt qė janė rafiguruar mbi kėto ndėngjunjėze u ngjajnė shumė shtazėve qė figurojnė nė bashet e anijeve qė shohim mbi njė stele tė gjetur nė Novilara pranė Pésaros nė Itali. Kėto shtazė kanė gjithashtu ”brirė” (ka tė ngjarė tė jenė veshė) si ato tė ndėngjunjėzave tė Glasinacit.

Dhe ndėrsa shumica e specialistėve qė kanė shkruajtur mbi kėto stela nguron tė pėrcaktojė llojin e shtazės, F.Behn shpreh mendimin se kėto anije kanė pasur bashin nė trajtė dashi. Vetė rafigurimi mbi stelėn lejon mundėsinė edhe tė interpretimeve tė tjera, por duhet pranuar se ky mendim nuk ėshtė pa baza, sepse dihet se dashi tek Ilirėt ka qenė njė shtazė kulti.

Megjithatė neve na duket se do tė ishim shumė mė afėr sė vėrtetės sikur nė bashet e anijeve tė rafiguruara mbi stelat e Novilaras dhe nė ato tė rafiguruara mbi ndėngjunjėzet e Glasinacit tė shihnim figurėn e njė kali, - njė shtazė qė ka pasur njė rėndėsi tė madhe nė besimin e Ilirėve dhe kulti i tė cilės, siē na njoftojnė shkrimtarėt e vjetėr, ka qenė i lidhur me detin.

Arkeologėt qė kanė shkruajtur mbi stelėn e Novilaras kanė shprehur hamendje mbi pėrkatėsinė e anijeve qė po ndeshen kėtu midis tyre. Undseti, Orsi dhe disa tė tjerė kanė menduar se skena mbi kėtė stele paraqet njė betejė detare midis banorėve vendas tė Picenumit nga njėra anė dhe Fenikasve ose Grekėve nga ana tjetėr. M.Hoernesi, ndėrkaq ka paraqitur tezėn shumė bindėse sipas tė cilės anija armike qė lufton kundėr asaj tė Picenumit ka qenė nga bregu i pėrtejmė i Adriatikut, d.m.th. ilire.

Fakti qė anijet me bashe tė tillė shfaqen edhe mbi ndėngjunjėzet e Glasinacit do tė mund tė konsiderohej si njė vėrtetim i faktit se anijet ilire nė pjesėn veriore tė Adriatikut, ku nuk ekzistonte kulti i gjarprit, kishin mbi bashin njė shtazė tjetėr, ndoshta pikėrisht kalin.

Sidoqoftė mund tė pranojmė tezėn e Hoernesit mbi iliricitetin e anijes sė stelės sė Novilaras, sepse edhe rrafigurimet e anijeve tė Glasinacit kanė pikėrisht tė njėjtėn trajtė si ato tė anijeve qė ndeshen nė skenėn e stelės.

Njė rafigurim tjetėr anijeje e kemi mbi njė pllakėz nga Drozori i Likas. Edhe mbi kėtė pllakėz ėshtė paraqitur njė betejė detare si mbi stelėn e Novilaras, por anijet janė rafiguruar nė mėnyrė aq skematike sa qė nuk ka mundėsi tė identifikohet shtaza mbi bashin.

Moikom Zeqo


Edituar pėr herė tė fundit nga Fegi nė 24.04.10 21:55, edituar 1 herė gjithsej

Fegi

66


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Re: Simbolika e gjarperit

Mesazh  Estilen prej 30.04.10 14:25

Kulti dhe miti i gjarperit ne teritoret ilro-shqiptare

Nė besimet e popujve tė Ballkanit, gjarpri shpeshherė shfaqet si krijesė qė ndihmon njerėzit, qė i ruan prej tė keqes, qė u ruan shtėpitė dhe varret, qė pėrfaqėson shpirtrat e tė parėve.

Ata besime pėr gjarprin janė shumė tė moēme nė Ballkan, sidomos nė trevat, tė cilat pėr arsye gjeografike ose ndonjė arsye tjetėr, kanė mbetur tė kursyera prej ndikimeve tė mėdha tė popujve tė ndryshėm, tė cilėt gjatė kohės prunė nė Ballkan besime dhe adete tjera.




Simboli i gjarprit nė derėn hyrėse, nė Tuz afėr Liqenit tė Shkodrės

Njė prej atyre viseve, qė kanė ruajtur shumė besime dhe adete tė moēme, ėshtė treva nė veri tė Liqenit tė Shkodrės. Saktė, nė kėtė zonė ėshtė ruajtur tregimi shumė interesant dhe si duket shumė i moēėm pėr gjarprin, i cili u ndihmon njerėzve nė nevojė. Tregimi, qė ėshtė shėnuar edhe jashtė kėsaj treve, ėshtė ruajtur nė shumė versione, por ai mė interesanti ėshtė:

Marinarėt (peshkatarėt) kanė lundruar me njė anije nėpėr Liqe tė Shkodrės dhe kanė gjuajtur peshk. Pa pritur, erdh furtuna dhe tallazet e hodhėn anijen nė shkėmb nėnujor, i cili ēeli vrimėn nė barkė. Nėpėr atė vrimė, uji shpejt depėrton dhe rrezikon tė mbys anijen bashkė me peshkatarė (marinarė).

Kėtė luftė pėr jetė e pa gjarpri prej bregu. Ai u hodh nė ujė dhe me trup tė vet e mbylli vrimėn dhe e shpėtoi anijen bashkė me peshkatarė. Gjarpri e ka trupin e ftohtė pėr arsye se uji nė liqe ka qenė shumė i ftohtė kur ai u fut nė ujė pėr tė shpėtuar peshkatarėt.

Ėshtė edhe versioni, ku thuhet qė vrimėn nė anije e bėri miu, e jo ndeshja e anijes me shkėmbin nėnujor. Nė njė version tjetėr, pėr tė shpėtuar anijen, gjarpri u kėrkoi disa kushte njerėzve nė anije.

Lė tė ndalemi te tregimi qė rrjedh nga afėrsia e Liqenit tė Shkodrės. Ēka ėshtė kėtu aq interesante, qė na shtyu ta zgjedhim pėr komentim tonė?

E vėrtetė, ky tregim na ēon larg nė tė kaluarėn ilire. Dihet, nė trevėn e Liqenit tė Shkodrės, nė kohėn para-romake dhe romake, kanė jetuar Labeatėt, fis ilir. Nė monedhat e tyre tė farkėtuara nė shekullin II para Krishtit shumė qartė shihet qė anijet pėrpara (nė ballė) dhe mbrapa kanė pasur simbolin e gjarprit.

Zbukurimet qė marinarėt i vendosin nė ballė tė anijes simbolizojnė ndonjė kafshė ose shpeshherė krijesė mitologjike, pėr tė cilėn besojnė qė do t'i mbrojė nė lundrimin e gjatė dhe tė rrezikshėm nėpėr det.

Nėse Labeatėt, ēka ėshtė e besueshme edhe pėr Ilirėt tjerė, vendosnin nė ballė tė anijes simbolin e gjarprit, e jo vetėm nė anije qė lundronin nėpėr Liqe tė Shkodrės, por edhe nėpėr det, vepronin ashtu se besonin qė ai do t'i mbrojė prej fatkeqėsive. Pra, gjarpri merr rolin e mbrojtėsit tė marinarėve, dhe kjo kurrsesi jo rastėsisht.

Dihet, Ilirėt e jugut e ēmonin gjarprin si mbrojtės tė fisit (totem), pėr arsye se nė mitologjinė ilire gjarpri ėshtė nė lidhje me vetė emrin e Ilirit. Shkrimet antike, qė sjellin kėto tregime, pėrmendin Ilirin (Illyrios), tė cilin, sa lindi, e mbėshtolli gjarpri dhe i dha fuqinė magjike.

Edhe prindėrit e Ilirit, Kadmi dhe Harmonia, mbas vdekjes u shndėrruan nė gjarpėrinj. Disa dijetar modern mendojnė qė emri Ilir do tė thotė gjarpėr. Kėtu duhet tė jetė edhe shpjegimi pse gjarpri ka qenė kaq shumė popullor te Ilirėt, dhe kjo nė kuptimin pozitiv; ai nuk rrezikon njeriun, por e ndihmon dhe e ruan prej tė gjitha fatkeqėsive.

Ky besim pėr gjarprin nė kuptimin pozitiv ėshtė i pranishėm edhe sot e kėsaj dite nė Ballkan, besim i pėrhapur pėr gjarprin rojė e shtėpisė; gjarpri ruan shtėpinė dhe familjen.

Tregimi qė kėtu paraqitem, e gati mund tė pėrjashtohet dyshimi, ėshtė vazhdim i drejtpėrdrejtė i tregimeve me tė vėrtetė shumė tė moēme pėr gjarprin qė ndihmon njerėzit; pėr arsye se nė atė tregim, ai shfaqet si shpėtimtar i marinarėve, gjegjėsisht peshkatarėve nė Liqenin e Shkodrės, duhet tė supozojmė qė tregimi ėshtė i lidhur me besimin e marinarėve labeatė dhe tė gjithė ilirėve pėr gjarprin si mbrojtėsin e tyre.

Ky tregim ka rėndėsi tė madhe pėr studimin e gjurmėve ilire nė besimet e tashme tė shqiptarėve rreth Liqenit tė Shkodrės; ai mund tė na shėrbejė edhe si vėrtetim jo vetėm pėr vazhdimėsinė kulturore por edhe etnike tė shqiptarėve nė ato troje.

Estilen

1022


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Gjarperi sherues i Epilepsise

Mesazh  Fikrro prej 25.06.10 20:58

Gjarperi sherues i Epilepsise

Njerezit ne kohet me te vjetra kane perdorur gjarprin per te marre rruzat e tij te cilet pohonin se rruzat e gjarperit te sjellin fat dhe te mbrojne nga e keqja, kjo perdoret diku diku edhe ne ditet e sotme.

Por nga te vjetrit kam degjuar se gjarperi eshte sherues i semundjes epilepsis.X person nga komuna e Krushes se vogel pohon se e gruaja e tij eshte sheruar nga epilepsia duke:

-"nxene nje gjarper te gjalle ne muajin maj apo para shinxherxhit siq thone ata.Ne muajin maj sepse atehere gjarperi ka lekure te re.E duke mbushur nje ene te madhe me uje,e lene qe uji te vlohet dhe e futni gjarprin ne ujin e nxehte te gjalle.

Gjarperi do te filloj te bertas sikur nje femije i vogel e leni aty te zihet per se gjalli.Pasi te zihet i heqni eshterat e gjarprit dhe personi me semundjen e epilepsise te lahet me ata uje.Pas larjes semundja e tij do largohet dhe i semuri do jete i sheruar."

Ky perdorim i gjarprit te zier ka rrjedhur nga gjenerata ne gjenerat dhe sipas X personit nga Krusha e madhe ka pasur sukses tek gruaja e vet.

Une kam nje anetar te familjes time te semure nga nje lloj epilepsie dhe po presim ta bejem kete lloj rituali jo magjik per sherim, pasi qe muaji maj ka kaluar dhe ne vone kemi degjuar per kete do presim deri ne vitin tjeter per rezultatet.


Fikrro

734


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Faqja 1 e 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Mbrapsht nė krye


Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti pėrgjigjeni temave tė kėtij forumi